Welk zadel kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Welk zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:51

Hallo,

Nu ik verder wil komen in de Dressuur wil ik een nieuw zadel. Maarja, welke?
Een paar punten:

- Moet zelf ook een gedeelte betalen
- Dressuur zadel
- Goeie kwaliteit
- Diepe zit
- Lange zweetbladen
- Wil hem op maat laten maken, dus niet te ver van mij vandaan.
- Nieuw!

Welke raden jullie mij aan?

LovesHerPony

Re: Welk zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:58

Je gaat voor nieuw dan raad ik je als eerst aan er goed rekening mee te houden dat een nieuw zadel dat echt goed is veel geld kost. Je moet echt wel z'n €1200,- hebben liggen.

Goede kwaliteit, diepe zit enz. dan kom je op Kieffer, Passier (sommige moddelen), de KN Rumba o.a.

De Prestige Top Dressage is ook een zeer goede kwaliteit, maar is een niet al te diepe zit.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:35

Wil je echt een zadel op maat laten maken of wil je hem aanlaten passen aan jouw paard?
Bij op maat maken moet je in Nederland bij Hulsebos of Daaleman zijn. Wil je ergens anders kopen, dan kan een zadelmaker de vulling e.d. aanpassen om het passend op je paard te maken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:37

Je moet helaas wel iets meer meebrengen dan € 1200,00 voor een op maat gemaakt zadel.

Je kunt kijken naar Black Country, een merk in opkomst, maar wat ik ervan gezien heb van zeer degelijke, engelse kwaliteit. Riel Klumper uit Almelo verkoopt het sowieso, maar volgens mij zijn er meer MSFCers die dit merk verkopen. Even spieken op de site van MSFC voor adressen bij jou in de buurt.

De Kieffers van tegenwoordig zijn niet meer vergelijkbaar met de bijna onverwoestbare kwaliteit van oude Kieffers.

Sommer zadels zijn ook van goede kwaliteit en worden helemaal aan je paard aangepast.

Een Wow zadel komt misschien ook nog voor je in aanmerking? Dat is een zadel dat je voor het leven koopt doordat alle onderdelen los te verkrijgen zijn en daardoor altijd aanpasbaar zijn.

Verder heb je natuurlijk de gevestigde merken als Daaleman en Hulsebosch.

Ninon Schutte maakt ook zadels op maat. Ziet er ook erg mooi uit.

Alle genoemde namen zijn met google te vinden.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:18

Ik denk dat ik gewoon een goed zadel koop, en dan door een zadelmaker aan laten passen.
Delf misschien aan een Rossner, maar zijn die gemakkelijk aan te passen en zitten ze goed?

jeartsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:18

rossner is fijn ja maar voor 200 euro meer heb je een kentaur en dat zit geweldig!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:03

Heb al een nieuw zadel :)

Euroriding Diamant!! :D