Kentaur Andromeda of iets anders..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Kentaur Andromeda of iets anders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 22:04

Hallo bokkers,

Mijn tinker heeft een best wel moeilijke rug; hoge schoft, laag liggende rug, bij de schoft smal en bij de schouders
breder. We hebben al verschillende zadels erop gehad. Iemand op stal heeft de Kentaur Andromeda en deze sluit
netjes aan (we hebben er nog niet mee gereden, komt van de week), omdat de onderkant helemaal flexibel is
omdat de kniewrongen op je zweetbladen zitten, hierdoor vormt het helemaal mee. Is er misschien nog zo'n soort
zadel waarbij dit zo is?

Gr. Montana

cvanroekel

Re: Kentaur Andromeda of iets anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:38

heb sinds kort een county competitor en die schijnt ook heel makkelijk op verschillende soorten paarden te passen.

Ing__

Re: Kentaur Andromeda of iets anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:48

Een WOW zadel :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:52

Ik heb de kentaur penelopa, en ik verbaas me er elke keer weer over dat het op ontzettend veel paarden past en aanpast.. op de arabier van mn nichtje is hij te breed, wat logisch is.hij geeft veel schoudervrijheid, en heeft dikke kussens voor een goede ligging. Het is een fit 2 medium maar valt als een fit 3 wat breder dus. dikke wrongen en diepe zit, net als de andromeda.
alleen de wrongen onder het zweetblad omdat ik dat veel fijner vind zitten.

ik heb er ook 2 friezen meegereden, en de rest grote kwpners van boven de 1,69
Heerlijk zadel, hij is alleen nu te koop omdat ik op bruin overstap.