Maat springsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Maat springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 19:15

Hallo ik had een vraagje over de maten van een springsingel. Ik heb bij mijn gewone singel maat 105 en ben van plan een springsingel aan te schaffen. Welke maat moet ik dan nemen? een maatje groter of kleiner of gewoon dezelfde maat? (Ik heb een kleine E-pony die niet al té breed is). Want een meisje die ik ken heeft 120 voor haar Dpony en dat pastte opzich ook wel op mijn pony maar was wel alles het strakst.
Welke maat kan ik het beste nemen?

Oja en deze vraag ook voor een vriendin zij heeft een paard van 1.63 en met een normale singel maat 125.

Alvast bedankt!!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:21

Ik zou hem in 110cm kopen en passen, past het niet dan doe je een doekje erover en dan ruil je hem weer

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:39

Ik zou je eigen singel meenemen naar de winkel. Dan kun je die naast de springsingel leggen. Zo heb ik 't ook gedaan.

Een singel met elastiek mag een paar cm korter zijn, want dat rekt nog wel een beetje uit.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:41

Puera schreef:
Ik zou je eigen singel meenemen naar de winkel. Dan kun je die naast de springsingel leggen. Zo heb ik 't ook gedaan.

Een singel met elastiek mag een paar cm korter zijn, want dat rekt nog wel een beetje uit.

Dat is dus een beetje het probleem, want ik ben van plan het van iemand te kopen hier van bokt. En de kleinste maat die ze nog had was 110(en normaal heb ik dus 105). Maar dan denk ik dat 110 ook wel zal passen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:48

Hmm, dan wordt 't wat lastig om ze naast elkaar te leggen inderdaad. :D

Wat je zou kunnen doen is om diegene te vragen om de singel van gesp tot gesp op te meten. Jij doet hetzelfde met jouw singel.
Dan kun je die twee maten met elkaar vergelijken. Dat zou je een indicatie moeten geven of de springsingel zou kunnen passen. ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:48

Puera schreef:
Hmm, dan wordt 't wat lastig om ze naast elkaar te leggen inderdaad. :D

Wat je zou kunnen doen is om diegene te vragen om de singel van gesp tot gesp op te meten. Jij doet hetzelfde met jouw singel.
Dan kun je die twee maten met elkaar vergelijken. Dat zou je een indicatie moeten geven of de springsingel zou kunnen passen. ;)

Dat is een goed idee bedankt! ;)

ielsjj_

Re: Maat springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:32

Ik heb nu een singel van 110cm op mijn D-pony liggen.
Ik wil ook een springsingel aanschaffen, maar die heeft dus elastiek en die van mij nu niet. Dus ik probeer toch wel zo'n 5 a 10cm kleiner te zoeken omdat het anders denk ik niet goed gaat passen.