Ik ben van plan om uiteindelijk over te stappen op boomloos (mits dat voor mij en mijn paardje ook echt gaat werken, tegen die tijd). Is een bareback pad dan evengoed een nuttige aanvulling, of kan ik beter mijn geld opsparen voor het zadel? Moet erbij zeggen dat ik 'm vooral wil vanwege het 'zonder zadel rijden' gevoel en om mijn houding te verbeteren, maar mijn paard heeft een hoge schoft en uitstekende ruggegraat, wat niet erg prettig zit. Daarbij is mijn stabiliteit ook niet optimaal, en met haar bokkesprongen is een handvat voorop geen overbodige luxe voor mij.
Maar als een boomloos zadel qua gevoel hier erg op lijkt, dan is dit natuurlijk zonde.Ik twijfel op dit moment vooral tussen de barefoot bareback pad, en de best friend. Daar ligt qua prijs ook wel mijn maximum. Heeft iemand ervaringen met een van beide, goed of slecht?
En als laatste, is er heel toevallig iemand die één van beide heeft die ik een keertje zou kunnen proberen? (woonplaats in profiel, maar kan 'm ook nog wel ophalen als het niet al te gek ver weg is, kom sowieso regelmatig in Amsterdam.)