wintec 500 dressuur, hoe is kwaliteit? Ben je tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

wintec 500 dressuur, hoe is kwaliteit? Ben je tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:21

Voor een jong paardje nog in de groei,
Hoe is de kwaliteit van dit zadel? (overigens zonder cair system) Ik heb zelf geen verstand van wintecs enzo, qua kwaliteit, verwisselbare boom e.d. hoor regelmatig dat de singelstoten niet denderend van kwaliteit zijn, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Hoe zit het met het onderhoud?
Als je zelf zo'n zadel hebt wat vind je er van? Ben je tevreden?

Anoniem

Re: wintec 500 dressuur, hoe is kwaliteit? Ben je tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:23

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft er vorige week 1 gekocht, ook de wintec dressuur 500. Fijn zadel, lekker licht, zit heerlijk, onderhoud is een doekje eroverheen halen, en over de kwaliteit van de singelstoten kan ik niet zeggen ( net een week oud dusja) maar ze zijn wel van ander materiaal

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:26

singelstoten zijn inderdaad niet echt geweldig, maar bij mijn zadelmaker heb ik voor 7.50 een nieuwe een leren dus dat probleem is zo opgelost/

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:26

Miiej schreef:
singelstoten zijn inderdaad niet echt geweldig, maar bij mijn zadelmaker heb ik voor 7.50 een nieuwe een leren dus dat probleem is zo opgelost/

Das top! Alleen zit er hier geen zadelmakerij in de omg. geloof ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:37

Ik heb mijn wintec 500 d eind 2006 gekocht toen ik mijn paard ging inrijden, en nog altidj erg tevreden erover. Hij is nog mooi, en dat terwijl ik over eht algemeen niet zo heel netjes met mijn spullen ben :o Vandaar dat ik ook graag kunststof wilde, dat hoef je niet onwijs bij te houden.

De singelstoten zijn idd prut, die heb ik ook laten vervangen door lederen singelstoten, en nu nergens meer last van.
Onder mijn zweetbladen ietsjes 'beschadigingen' op de zadelflappen (weet niet hoe je dat noemt, maar eronder :+) omdat ik mijn singels onder de zweetbladen heb zitten.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:59

Wintec heeft haar modellen vernieuwd, binnenkort zijn deze ook in NL verkrijgbaar. Er schijnen veel verbeteringen in aangebracht te zijn, o.a. de singelstoten. Ik rijd morgen naar Duitsland om een nieuw model wintec 500 dressuur te kopen, ookal is deze duurder dan het oude model. Ik heb me laten vertellen dat dit verschil de moeite waard is. Ik vind het een fijn zadel en hoef niet per se een duur leren zadel. Licht en waterbestendig zijn voor mij belangrijker.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:57

@ Tancreda: Hahahaha ik herken mezelf erg in je verhaal :p ik ben ook zo....

@ Speedster: Oh hou me even op de hoogte! ik ben benieuwd!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:59

fijn zadel, heb er nu 7 jaar een, heeft op 4 paarden gelegen, makkelijk verstelbaar, blijft netjes en ziet er nog steeds keurig uit, heb wel afgelopen jaar de singelstoten voor leren laten vervangen, na 6 jaar dus.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:37

Ik heb er ook 1. Opzich is het een hartstikke goed zadel, maar ik wil ook wel eens 3 uur rijden in het duin of op het strand en dan heb ik toch wel een behoorlijk doorgegaarde kont, dus ga m nu verkopen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:44

daffie1986 schreef:
Ik heb er ook 1. Opzich is het een hartstikke goed zadel, maar ik wil ook wel eens 3 uur rijden in het duin of op het strand en dan heb ik toch wel een behoorlijk doorgegaarde kont, dus ga m nu verkopen.

bontje erop en je bent klaar, neem niet aan dat je elke dag er 3 uur opzit, ik heb daar zelf overigens geen last van

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:45

ik vind wintec prima zadels en heb nooit last gehad dat de singelstoten kapot gingen.
scheelt denk ik ook dat ik een singel had met elastiek er in?
te strak aansingelen lijkt me ook niet goed voor de stoten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:47

Ik ben héél benieuwd naar de verbeteringen speedster!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:48

sjorsie schreef:
daffie1986 schreef:

bontje erop en je bent klaar, neem niet aan dat je elke dag er 3 uur opzit, ik heb daar zelf overigens geen last van

had ik maar daar kon ik helemaal niet meerijden, wat een onding. Heb nu een isabelle, misschien hou ik de 500 ookwel voor jonge paarden in de toekomst. Overigens gingen mijn singelstoten ook stuk, slijtage was al zichtbaar na 3 weken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:17

Ben ook wel benieuwd naar die verbeteringen :j

Wat betreft pijnlijke kont: heel herkenbaar! Mijn kont ging bij langere ritten, en laat ik dat nu graag doen, pijn doen. Nu heb ik een schapenvacht bontje erop, en nergens meer last van. Ja, als ik echt heeeel veel uren in het zadel zou zitten misschien, maar dat zou ik bij alle zadels hebben volgens mij :D

Singelstoten vond ik prut, zo stug... Nu heb ik fijne lederen singelstoten, heerlijk :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:20

Ik ben van mening dat als je, goede degelijke lederen zadels gewend bent, je op een wintec niet gelukkig wordt....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:28

poes schreef:
Ik ben van mening dat als je, goede degelijke lederen zadels gewend bent, je op een wintec niet gelukkig wordt....

verklaar je nader, zo even wat neerzetten is wel heel makkelijk
heb ook op KN en Kieffer gereden, KN zat heerlijk moet ik toegeven maar van die Kieffer werd ik echt niet blij, Ainsley zat ookwel fijn alleen houd ik er niet van dat je zo in een houding word gedwongen met je zit
Vind het juist wel fijn dat de Wintec zo close contact is.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:39

Ik vind de Wintec super goed zitten, helemaal geen last van een harde kont maar dat kan ook liggen aan het hoeveelheid kontvet hihihi nee serieus in het begin was het ff wennen maar nu wil ik niet anders!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:07

De nieuwe modellen hebben een verbeterde beugelriemhaak. De wintecbeugelriemhaak zoals je deze altijd zag was een drama met springen, je verloor geregeld je beugels.
Nu is de haak nog open, maar is er toch een soort bochtje waar de beugelriem achter blijft hangen.
Of het werkt weet ik niet, maar ook het hele dure merk Butet heeft een soortgelijke beugelriemhaak.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:12

Mijn bijrijdpaard heeft zo'n zadel en het zit erg lekker!
Ik ben er wel tevredeb over :)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:25

Ze hebben nu ook een systeem met speciale inlages waarmee de zadelmaker boven de cair kussens het zadel makkelijk kan opvullen, bv achter iets ophogen. Ik heb gisteren meteen een wedstrijd van 30 km op mijn nieuwe wintecje gereden, en voor mij is dit een heerlijk zadel. Lekker licht, kan tegen een stootje en tegen water, en zit fijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:39

Zijn dat alle vernieuwingen?
Wel positief, alleen dat zal wel weer niet kunnen in wolgevulde kussens.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-04-09 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:43

Ik heb dan wel een Wintec 500 vzh maar ik vind het wel een fijn zadel.
Heb hiervoor altijd op leren zadels gezeten.
Maar vind Wintec wel handig hoor, niet zo zwaar, zit lekker en makkelijk te onderhouden. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:17

Ik vind dat je altijd meer OP je paard zit dan erin. Ik vind ook het materiaal van de zitting te stroef, schuif altijd naar achter in die zadels maar nooit weer naar voor, heb ik bij gewone zadels niet.
Verder vind ik singelstoten slecht van kwaliteit en vind ik dat deze zadels snel wippen, ondanks goed passen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:25

Er zullen wel meer vernieuwingen zijn. Sowieso is het model iets veranderd en heeft de 500 nu equisuede op de kniewrongen, wat eerst gewoon glad kunststof was. De singelstoten zijn kennelijk ook verbeterd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:27

Op de site van wintec staat niks hierover.
Heb je toevallig een foto van jou zadel?