[WN] boomloos inrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

boomloos inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 10:52

Ik wil graag m'n 3 jarige rond oktober laten inrijden.
Nu heb ik momenteel niet het budget voor een goed passend boomzadel en wil ik dat voorlopig ook nog niet inplannen omdat ze nu nog redelijk iel is en ik liever wat langer wacht anders kan ik volgens mij nog vaak van zadel veranderen.
Omdat ik m'n 1e paardje ook boomloos heb ingereden om dezelfde reden en hier geen slechte ervaringen mee heb wil ik dit terug opnieuw doen.

Dit zadel wil ik graag houden tot ik zeker weet dat Skye volledig is uitgegroeid en om daarna in de bossen te gaan rijden.

Ik heb altijd een BF gehad en wil dat nu terug, maar ik vraag me af of het een goed idee is een cherokee of atlanta te nemen ipv arizona. Is dat puur eigen keuze of aan welke dingen moet ik zeker denken voor ik een atlanta boven een arizona verkies?

RoosvanBlue

Re: boomloos inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:57

Ik denk dat je hier voornamelijk moet kijken naar je eigen voorkeuren. Er zit namelijk haast geen verschil tussen de arizona en atlanta, behalve dat de atlanta op zijn 'dressuurs' is afgewerkt (geen knop, dressuur aansingeling) en de arizona op zijn 'westerns' (wel knop, western aansingeling).

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:56

IK heb de Atlanta, zoals Roosje1987 zegt, zijn enkel het singelsysteem en het wel of niet een knop hebben het verschil... Heb nog geen seconde spijt gehad van mijn Atlanta, maar denk nu soms ook dat ik misschien beter een Arizona gekocht had... (vooral omdat ik de westerntoer op wil ;) )
Ik heb van barefoot de arizona, de london en de cheyenne gereden, als je voor een diepe, stevigere zit wilt gaan, zou ik absoluut voor een Arizona, Atlanta of London gaan. Ik vond de cheyenne van zit het 'minst' stevige.
Wel opletten als je paard een vrij korte rug zou hebben, want de 'western-achtigen' zijn langer dan de andere zadels, maar de juiste maten kan je op websites van barefootverkopers wel terugvinden...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:05

Oh ja, niet vergeten. Als je western wedstrijden wil gaan rijden met je boomloze zadel mag dat alleen met de arizona. En met de virginia rose en missoula nut, maar die zijn iets prijziger :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:54

Roosje, volgens mij mag je ook wedstrijden rijden met de Nevada hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:58

Klopt, zolang er skirts van betekenis, een knop en fenders aanzitten mag je er WRAN en rassenshows mee starten.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:03

dan starten we de zoektocht naar een deftig boomloos zadel...
toch nog even verder zoeken welke andere boomloze zadels er zijn ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:07

Ken je de Bob Marshall (BM) al ;)

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 15:17

zeker en vast al van gehoord :j
maar nog niet verder geïnformeerd, ga ik zeker eens doen!