Antirolsingel schuurt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Antirolsingel schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 07:48

Hallo!

Mijn paard heeft als hij op stal staat een antirolsingel om,
Dit omdat hij anders te vaak tot bloedens aan toe vastligt

Nu hij een wat dunnere deken op heeft begint de antirolsingel te schuren,
Eerst viel het me op dat zn haren aan beide kanten van zn schoft de andere richting in gingen zitten,
Nu is er ook een hele witte streep (van haren) gekomen, en worden het steeds meer witte haren
Aan mn zadel kan het niet liggen, en ook aan de deken niet,
Het zit ook echt op de plek waar de antirolsingel zit
Nu heb ik er een handoek onder gedaan, maar die trekt het paard wat naast de mijne staat er iedere keer onderuit,
Ook merkte ik dat de handoek eronder erg warm wordt

Ook vroeg ik me af als je paard al bijna een jaar een antirolsingel om heeft of hij het niet afleerd om te gaan rollen in de stal

De antirolsingel:

Afbeelding

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:35

Klinkt als mijn paard!
Die krijgt alleen geen schuurplekken, maar drukplekken (al verschillende singels geprobeerd en het aansingelen, strakker, losser, etc).
Ik laat het ding dus maar af. Punt is, vastrollen zorgt voor schade, maar die singel ook. Vastrollen is, indien ernstig, vaak met een paar weken over, die singel is helaas blijvender (althans bij mijn paard).

Al denk ik dat als hij schuurt, misschien een gaatje strakker, maar dan met elastische singel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:33

Kun je er niet iets zachts tussen doen, een tuigonderlegger bijv?

Sodeletuut

Re: Antirolsingel schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:34

Inderdaad, gewoon iets wolligs er onder?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:35

je hebt hele zachte schoftonderleggers voor het tuig, van schapenvacht of van zacht gevuld katoen...

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:40

Eerst vraag die ik mij stel is hoe groot is de stal waar ie in staat. Ik ken namelijk 0 paarden die zich in een ruime box regelmatig vast rollen. tuurlijk 1 keer in t half jaar ligt er hier ook wel eens eentje vast maar de combinatie grote stal dik in t stro en goed tegen de randen opstrooien geeft hier 99% garantie op niet vast rollen. Vind t trouwens ook n vreselijk ding ook zo'n anti rol singel.

CosMir

Re: Antirolsingel schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:15

ja, kunt je inderdaad de stal niet aanpassen zodat vastrollen lastiger wordt? anti-rolsingel onderleggen met traagschuin ofzo is misschien anders nog een idee...

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:08

Mijn paard rolt zich ook tamelijk vaak vast hoor, hangt niet van de grote van de stal af! Gelukkig kan ze zich wel iedere wegduwen en weet ze hoe het moet!

Leg er gewoon een zadeldekje onder, eventueel een klein dat je dubbelplooit ofzo!