Hoe doffe neusriem weer glimmend krijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Hoe doffe neusriem weer glimmend krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:30

Of kan dit niet?
met vet werkt niet.. heb m net al supergoed schoongeboent met lauw water..
ben bang dat de mooiheid overleden is..

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:53

Ja ik heb DE oplossing O:) . Ik doe het met elk stuk leer dat ik heb (van schoen tot sporenriempje) en het werkt altijd:

Stap 1: Maak het leer schoon met leerzeep.
Stap 2: Vet het daarna in met een dun laagje zadelvet. Niet te dik, anders neemt het leer het niet op en blijft het vettig. Invetten doe je om het leer te voeden, maar als het opgedroogd is ziet het leer er erg dof uit.
Stap 3: Als het zadelvet helemaal is opgezogen, poets je het leer met verzorgende zelfglans van het merk Kiwi, dat ziet er *zo* uit. Dit spul is echt superhandig, gewoon redelijk wat erop smeren. Het is vanzelf gelijkmatig en je krijgt er geen vieze handen van. Kun je gewoon kopen in de supermarkt (Jumbo heeft het in ieder geval, AH volgens mij ook) of bij de schoenmaker. Kost 2 euro nogwat.
Stap 4: Als de schoenpoets is opgedroogd borstel je het met een zachte borstel wat gelijkmatiger over het leer.
Stap 5: Met een panty wrijf je over het leer wat echt een superglans geeft.

Kan niet missen zeg ik! En oja, hoe raar het ook klinkt, ik poets ook bepaalde plekken van mijn zadel op deze manier (achterkant lepel, voorkant wrongen, plekken waar je laarzen het zweetblad raken) en heb nog nooit gehad dat het af zou geven of iets dergelijks.

Succes, ik hoop dat je er iets aan hebt. :)

kadansjee

Re: Hoe doffe neusriem weer glimmend krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:19

Ik gebruik zelf saddle harsness ofzo, kun je bij heja in garderen kopen, misschien sturen ze het ook wel op.
Echt wonderspul is dat, ik smeer het in laat het een nacht liggen wrijf het uit met een panty en je kunt jezelf bijna in het zadel zien zo spiegelt het dan!!!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:21

Met babyoliedoekjes :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:13

Nooit babydoekjes gebruiken!
dat droogt het leer uit.

Dat spul wat wildchild zei werkt idd best goed!
Wij kopen het altijd bij de action :+

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:39

WildChild schreef:
Ja ik heb DE oplossing O:) . Ik doe het met elk stuk leer dat ik heb (van schoen tot sporenriempje) en het werkt altijd:

Stap 1: Maak het leer schoon met leerzeep.
Stap 2: Vet het daarna in met een dun laagje zadelvet. Niet te dik, anders neemt het leer het niet op en blijft het vettig. Invetten doe je om het leer te voeden, maar als het opgedroogd is ziet het leer er erg dof uit.
Stap 3: Als het zadelvet helemaal is opgezogen, poets je het leer met verzorgende zelfglans van het merk Kiwi, dat ziet er *zo* uit. Dit spul is echt superhandig, gewoon redelijk wat erop smeren. Het is vanzelf gelijkmatig en je krijgt er geen vieze handen van. Kun je gewoon kopen in de supermarkt (Jumbo heeft het in ieder geval, AH volgens mij ook) of bij de schoenmaker. Kost 2 euro nogwat.
Stap 4: Als de schoenpoets is opgedroogd borstel je het met een zachte borstel wat gelijkmatiger over het leer.
Stap 5: Met een panty wrijf je over het leer wat echt een superglans geeft.

Kan niet missen zeg ik! En oja, hoe raar het ook klinkt, ik poets ook bepaalde plekken van mijn zadel op deze manier (achterkant lepel, voorkant wrongen, plekken waar je laarzen het zweetblad raken) en heb nog nooit gehad dat het af zou geven of iets dergelijks.

Succes, ik hoop dat je er iets aan hebt. :)

Ben ik het helemaal mee eens!!!! Dit werkt echt super

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:14

Nee inderdaad, ik heb een keer met babydoekjes gedaan en ik wist niet wat ik de volgende dag zag. Helemaal dof en droog leer. Weet eigenlijk ook niet hoe het komt, maar het glanst eventjes super en daarna is het erger dan eerst!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:18

Ik ga eens kijken voor dat bovengenoemde middel!