[WN] Lacota/Lakota

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Lacota/Lakota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:41

Eerst en vooral, ben ondertussen aan het sparen voor de overstap te maken van engels naar western.
Aangezien ik toch wel een goed zadel wil, ben ik beetje aan het speuren op internet naar soorten/merken westernzadels en de prijzen.

Nu ben ik een lacota/lakota zadel tegen gekomen... maar kan er eigenlijk totaal niks over vinden op internet.
Wie kan mij iets vertellen over deze zadels?!

En wat zijn eventueel leuke "beginner" zadels voor recreatief te rijden?!

Alvast bedankt!

SantasRanch

Re: Lacota/Lakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:04

ik heb een lakota liggen nog harstikke nieuw. heeft niet eens op paard gelegen bij binnekomst vond ik het al tegenvallen. groot en lomp ziet het er uit. maar goed meer kan ik dus niet zeggen, het was op de foto mijn smaak maar bij binnenkomst niet

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:07

hey ;) .
dat zadel wat je vraagt ken ik niet.
maar een montana is ook wel een goed beinners zadel. zitten nieuw op iets van 900 euro of zo. dus een mooie 2e handse moet je voor zo,n 500 toch zeker wel kunnen vinden. ik vond hem ook heerlijk zitten

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:10

@SantasRanch: op foto ziet het er inderdaad niet slecht uit. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?!

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:15

nee dit is de cordura, die lakota heeft echt nog nooit op een paard gelegen .

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:20

ik vertrek morgenvroeg naar NL. dinsdag kan ik wel foto nemen van die lakota op mijn paard maar ik vind het een verschrikkelijk lelijk lomp ding, die cordura was ook goedkoop en is heel licht gewicht. en zit echt super fijn die gebruik ik voor beetje buitenrijden. hij ligt niet echt lekker op me dikke quarter. daarom rij ik nu veel zonder zadel omdat ik nog steeds wacht op me bestelde zadel

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:24

Ik had bij een westernwinkel op de website een lakota gezien ;)
330 euro.. aantrekkelijke prijs natuurlijk. Maar wil zeker te weten geen miskoop doen :n en dan liever nog even door sparen.

Het zal voor mij puur recreatief zijn het zadel. Die cordura ziet er ook relaxed uit.
Zijn die helemaal van kunstof?! In iedergeval hij lijkt op foto van kunstof...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:02

Voor 330 euro een nieuw zadel !! Die kun je beter laten liggen. Die hebben een afschuwelijke pasvorm en zijn vaak ook niet veilig om mee te rijden.
Bekijk de link in mijn onderschrift eens.

Zoek liever even door voor een bekend merk 2e hands.
Buitenrijden moet niet alleen voor jou leuk zijn, ook je paard mag er zich behagelijk bij voelen...toch ;)

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:11

Geen merk-info zou al genoeg moeten zeggen ;)

Spaar even door tot je iets meer geld hebt en ga dan op zoek naar een nog goede 2e hands :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:34

Een simco bijvoorbeeld hihi!! ;) :D

Als er 1 ding is dat ik geleerd heb in de jaren dat ik nu western rij en al verschillende zadels heb gehad. Voor 300 euro heb je geen goed nieuw zadel. De middenklasser liggen nieuw rond 1000 € (soms wat meer of wat minder) en die kan je dan tweedehands kopen voor een mooi prijsje, zoals eerder hier al iemand zei.

Spaar lekker nog wat door!

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 11:23

Was zeker ook niet van plan om zomaar even voor 330 euro een nieuwe zadel te kopen... Aangezien ik me niet kon voorstellen dat je een nieuw leren zadel voor die prijs hebt.
Had ook nog nooit gehoord van dat merk... :n

Blijf ook gewoon doorsparen tot ik voldoende geld heb voor een tweedehands of nieuw zadel :)

Ben me ondertussen wat aan het orienteren op zadels en prijzen.
Mag ik vragen naar winkels die zowel nieuwe als tweedehands westernzadels verkoopt, maar ook aan huis komen(zeeland)?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:19

Arthur uit Vorstebosch komt door het hele land, maar misschien moest je gewoon eens alvast daar in de winkel gaan kijken. Dan krijg je een goed idee in de verschillen in kwaliteit en hoe de prijzen liggen van nieuw en gebruikt.
Een grotere keus als daar kun je in NL niet vinden. En als je een dag zoekt dat het rustig is (niet op zaterdag dus :D ) dan heeft ie waarschijnlijk ook alle tijd om je van een hoop info te voorzien.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:50

Arthur komt alleen aan huis voor nieuwe zadels, niet voor de tweedehandse (heb ik namelijk naar gevraagd).
Morgen neem ik de poownie mee naar Vorstenbosch en ga ik effe kijken. Veel tweedehandse heeft hij momenteel niet liggen. Ws ga ik voor een nieuw zadel (Montana).