Sorry voor de slechte kwaliteit foto maar het is een foto van een foto. Ik zal proberen een andere te maken als ik daar ben.
Groetjes.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Een goed passend bit sluit mooi tegen de wangen aan en kan niet schuiven in de mond. Anders is het bit te groot. Een bit is te klein indien de mondhoeken naar binnen worden gedrukt of worden afgekneld.

Sodeletuut schreef:Is het nu te klein of niet, want ik heb er totaal geen verstand van.Citaat:Een goed passend bit sluit mooi tegen de wangen aan en kan niet schuiven in de mond. Anders is het bit te groot. Een bit is te klein indien de mondhoeken naar binnen worden gedrukt of worden afgekneld.
Femmefatale, je hebt inderdaad gelijk.
Edit: Oh, ik zie dat je je bericht veranderd hebt, dan klopt mijn reactie ook niet meer. Maargoed.
Ik wil je geen verkeerde dingen vertellen. 
Als tandarts groen licht geeft moet je verder gaan zoeken: schuurplekjes van het hoofdstel, iets in het hoofd (ontsteking ofzo, er zitten allerlei holtes in zo'n paard) of misschien dat er met rijden iets heel onprettig is voor dit paard en het daardoor liever niet opgetoomd wordt? Bit lijkt me overigens niet dramatisch te klein.