Wintec Isabell Werth VS Euroriding Diamant

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Wintec Isabell Werth VS Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:35

Ik PROBEER het kort te houden :D ;)

Na TIG zadels te hebben gehad van Rossner tot prestige

Kieffers/Hulsebos/daaleman/ noem maar op....

Kwam ik uit op de Wintec Isabell Werth *D

Dat paste mijn paard goed(nu niet meer helaas) + enigste zadel waar ik ECHT LEKKER in zat :(:)

Gewoon lekker zacht.. VEEL steun(grootste wrongen),,

MAAR NU |( |(

Mijn paard is qua bouw zo veranderd dat deze wintec NIET meer passend te krijgen is(kussens)

Ik moet dus opzoek naar een ander zadel }:0

Ik heb al bijna alles wel gehad in mn carriere

BEHALVE de euroriding zadels 8-)

Nu LIJKT mij de Euroriding Diamant wel wat :o

Ik heb er VEEL over gelezen hier op bokt ;) en wil ze graag proberen (zoek nog een zadelmaker/zadelverkoper van dit merk)

NU IS MIJN VRAAG :

Wie hebben er een Euroriding Diamant???? ( dus geen Luxor/Jade etc..) echt alleen de Diamant!!!

En wat is jullie ervaring ermee !!

Is er dan ook toevallig iemand die wel eens op de wintec Isabell Werth heeft gereden???

En is het beetje vergelijkbaar qua steun??

Urielle

Re: Wintec Isabell Werth VS Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:28

Ik heb de Diamant gehad, wel beide keren het oude model (rood label). Smalle zit, veel wrong, zelfs wat gedwongen zitten, zit erg zacht, weinig kamerruimte dus niet fijn voor paarden met brede doornuitsteeksels. Vroeger vond ik hem fijn rijden, later niet meer omdat ik door de fibro moeite kreeg met zadels met veel wrong.

Isabell Werth heb ik alleen op mijn werk ooit opgezeten en dat vond ik niks. Te breed, te vrij, zitmodel zat ook voor mij niet prettig.

zenith84

Re: Wintec Isabell Werth VS Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:24

ik vindt de diamant erg fijn, vriendin van mij heeft hem

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:35

ik heb er een en ik kan je vertellen dat die super is. ik heb hem nu 4 jaar en ziet er nog steeds als nieuw uit en zit heerlijk zacht. mijn paard heeft dan wel een hoge schoft maarhet zadel zit echt perfect. ik laat hemzovaak per jaar nakijken en hij hoeft er weinig aan te veranderd ja soms keer opvullen maar dat vind ik zelf de moeite waard dat blijf je toch houden met elk zadel. ik ben helemaal positief over het zadel. Owja het drunesruiterhuis verkoopt de zadels ik zou je wel even over het zadel laten adviseren omdat jou paard brede schoft heeft. (sorry voor mijn spellingsfouten) ik hoop dat je toch de diamant kiest van echt ik kan je niet vertellen hoe fijn ze zijn haha veel succes.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:07

Ik heb ook een Wintec Isabelle Werth gehad en vond dat een heerlijk zadel. Ik gebruikte het zadel voor een verzorgpaard, maar daar was ik helaas mee gestopt. Ik had toen een ander verzorgpaard met een Euroriding Diamant die goed pastte en dus de Wintec verkocht. Ik had de Wintec 1 keer gepast op het paard maar ik lag er gelijk af (zadel schoof onder de buik).

Ik reed dus op de Euroriding en ik kreeg steeds een grotere hekel aan dat zadel. Ander stalgenootje had hetzelfde zadel en die vond ik ook verschrikkelijk. Ik vond de wrongen vervelend en kon gewoon niet op dat zadel zitten (mijn zus vond het ook een verschrikkelijk zitten). Mijn houding is helemaal naar de knoppen gegaan, ik was altijd een recht kaarsje en door dat zadel ben ik ontzettend krom gaan zitten ...

Iedereen heeft een andere mening over zadels, ik zou het zadel gewoon proberen :)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:58

Bedankt voor jullie antwoorden..

Mijn paard is gewoon normaal qua bouw.. *D
Niks breedt of smal,, :o

Heel normaal gebouwd (spring)paard..

Ik woon nabij Arnhem,, en ik ken helaas NIEMAND die er 1 heeft ;( ;(
Erg jammer want zal graag even 1 keer het zadel willen proberen op mijn paard :(:)

Tegen vergoeding uiteraard :Y)

Dus als er iemand bereid is????

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:12

Wat je ook zou kunnen doen is een zadelmaker zoeken die beide zadels heeft.

Dan kun je met beide zadels rijden en kijken welke het beste bevalt ... Als jij gewoon lekker kunt rijden met een Wintec, zou ik die gewoon nemen ...

Wat misschien ook wel een leuk zadel is, de nieuwe Wintec Pro met contourblock.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:17

riekSter schreef:
Wat je ook zou kunnen doen is een zadelmaker zoeken die beide zadels heeft.

Dan kun je met beide zadels rijden en kijken welke het beste bevalt ... Als jij gewoon lekker kunt rijden met een Wintec, zou ik die gewoon nemen ...

Wat misschien ook wel een leuk zadel is, de nieuwe Wintec Pro met contourblock.

Ik heb al een wintec Isabell Werth ;)
Maar deze is NIET meer aan te passen aan mijn paard(de kussens volgen de rug niet meer en is niks meer aan te veranderen).

Ik zoek dus GEEN wintec Isabell werth meer MAAR een ander zadel :P

Aangezien ik al wel ALLE merkzadels gehad heb MAAR niks MIJ lekker zit?? wil ik de euroriding diamant eens proberen,,want DAAR heb ik geen ervaring mee *D

Wellicht is DAT het zadel wat ik zoek