martingaal.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

martingaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:34

Hoe bevestig je nou precies goed een martingaal en hoe zit het nou met martingaalstops en zo?
Want dat is me nog niet helemaal duidelijk :o misschien dat er iemand hier is die me dat uit zou kunnen leggen... Ik heb namelijk gelukkig nooit eem hulpteugel hoeven te gebruiken op een paard en daar ben ik ook heel blij mee ;) maar komende zomer wil ik in het springen gaan starten en aangezien ze een nogal heethoofdje is buiten lijkt het me veiliger om met martingaal te starten... alvast bedankt!

Qwek

Re: martingaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:26

Een martingaalstop zorgt ervoor dat de martingaal niet naar beneden kan zakken als die los hangt. In het extreme geval kan bijvoorbeeld boven de sprong een been blijven hangen achter de riem die aan de singel is bevestigd. De stop doe je net boven het halsdeel.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 06:10

maar als je een springteugel hebt zitten daar toch ook al 'stukjes' op (wist even niet hoe anders te zeggen) en waar bevestig je die dan ergens? aan het voorste gladde gedeelte of echt op de het stukje met 'stukjes'..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:47

De stops (die dus aan de teugels zitten) moeten tussen de ring van de martingaal en het bit. Ze zorgen ervoor dat de ringen van de martingaal niet onverhoopt aan de gesp van de teugel kan blijven hang.