Ik had even een vraagje tot waar komen jullie springschoenen? Komen ze tot op de grond, of halverwege de hoef? Ik zie namelijk wel eens foto's dat ze tot de grond komen. Maar ook dat ze heel hoog zitten. is er een bepaald punt tot waar ze moeten komen? of niet.. Die van mij komen namelijk niet tot aan de grond.
Hihi...bij mij zijn ze om een poging te doen om de ijzers eronder te houden...ze raken dus net de grond als hij zijn voet neerzet. So far so goed. Maar als ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn...dan mogen ze ook wel iets hoger....
Sil_Bill
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-09 12:59
Oke, maar is het niet erg als ze net tot op de grond komen? Ik zit namelijk een beetje te freumelen met de maat.. M is erg klein, L komt bijna op de grond.. Welke kan ik nou het beste nemen..?
Ja ik ook hoor....te kort heb je ook niets aan. En nee als ze op de grond komen is niet erg volgens mij. Moet je ze niet te strak doen- kunnen ze een beetje vrij bewegen...wel even goed opletten, sommige paarden krijgen schuurplekjes van springschoenen....maar die zitten toch vaak een beetje te strak.
nadita
Geplaatst: 13-04-09 09:14
Die van mij komen tot op de grond. Moet ook wel, als mijn paard zijn voet optilt valt de springschoen over het ijzer, zodat hij deze niet af kan tikken. Ik gebruik ze dan ook alleen in het land. En dus tegen het aftikken van de ijzers. Met rijden tikt hij zich nooit aan, en gebruik ik dus ook geen springschoenen. En ik heb een Fries, dus springen doet ie niet Ik heb overigens Eskadrons (maatje XXL )