Thorowgood zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:11

Hoi hoi!

Wij willen voor 1 van onze haflingers, een zadel gaan kopen.
Ons is Thorowgood aangeraden, en dan gaan we voor eentje die van kunststof is gemaakt
Wie heeft er ervaring mee en hoe vond je het zadel? :)

Harstikke bedankt!

fjordnina

Re: Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:29

Ik heb er 1 op mijn fjordenmerrie liggen. Zit redelijk, ligt redelijk, maar haalt het beslist niet bij mijn Massimo zadel. Heb hem ook echt gekocht omdat het een mooie tussenoplossing is. Jonge merrie, bedoeld voor de fok en daarnaast wat recreatief hobbelen.

Wat ik wel jammer vindt is dat het kussenkanaal zo smal is. Dat is echt gebouwd op een boommaat 31/32 en laat de ruggegraat eigenlijk onvoldoende vrij op het moment dat er een grotere boom nodig is. Vrijwel alle zadels met de mogelijkheid om zelf de boom te wisselen kennen dit probleem. Je maakt het zadel alleen aan de voorkant breder, maar niet aan de achterkant.

Verder vind ik hem vrij hard zitten. Ik zou er zeker geen 3 uur mee buiten kunnen rijden.

Voor het geld is het een prima zadeltje, maar verwacht geen superkwaliteit.
Koop het zadel in ieder geval bij een zadelmaker.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:57

Ik heb een T4 (griffin) speciaal voor haflingers ed. Het is het model zonder verwisselbare boom, alleen is hij aanpasbaar met fish. Ik vind hem niet hard zitten. Ik heb er bijna een jaar mee gereden, maar uiteindelijk was mijn pony dusdanig veranderd dat hij niet meer goed lag. Wel jammer, want ik had hem er graag als buitenrijzadel bij gehouden. Hij is nu te koop trouwens...

Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:23

Wij leveren de knightrider zadels, de neptunus variant is ook van kunstof en heeft een verwisselbare boom zodat hij in principe op elke paard past. Leverbaar vzh 14 t/m 18 inch en dresuur van 16t/m 18 inch.

Prijs ver beneden de 200 euro nieuw.

Dit zijn leuke zadels voor een nog leuker prijs. exacte prij op aanvraag.
http://www.groenruitersport.nl

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:33

Ik volg dit ook even. Ben ook van plan een nieuw zadel aan te schaffen en dit is mij ook aangeraden

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:49

Dankjewel, zijn dit met de kunststof zadels of met leer?"

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:17

Groen schreef:
Wij leveren de knightrider zadels, de neptunus variant is ook van kunstof en heeft een verwisselbare boom zodat hij in principe op elke paard past. Leverbaar vzh 14 t/m 18 inch en dresuur van 16t/m 18 inch.

Prijs ver beneden de 200 euro nieuw.

Dit zijn leuke zadels voor een nog leuker prijs. exacte prij op aanvraag.
http://www.groenruitersport.nl

Niet zo gek toch dat ze ver onder de 200 euro liggen. Zijn allebei B merken t.o.v. de A merken Wintec en Thorowgood in de kunststofzadels.

Verder past een zadel met een verwisselbare boom echt niet op elk paard, zelfs niet "in principe". Een verwisselbare boom maakt het makkelijker om een zadel passend te maken, hij is niet per definitie passend.

Ben ook erg benieuwd naar de vulling van de kussens en hoe de onderdelen aan elkaar vast zitten.

Daarnaast vindt ik het ook echt niet slim om een zadel via een internetwinkel te kopen. De enige goede optie is mijn inziens bij een goede zadelmaker.

@ TS: Thorowgood heeft in de T6 versie een semileren zadel. Lijkt leer, maar is nog steeds kunststof. Wintec heeft een leren versie, de Bates. Die valt echter wel weer direct in een andere prijsklasse.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:26

Ik ben er niet zo'n fan van. Ik heb er een liggen waar ik niet veel mee rijd op een paard dat ook meer stilstaat dan gereden wordt. Maar ik vermoed dat als ik het vaak zou gebruiken het snel slijt, de kwaliteit is niet te vergelijken met 'goede' zadels, maar dat is mijn mening.

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:51

Ik heb een thorowgood zadel op mijn brede fjord en ik vind het erg fijn zitten. Dit zadel is het enige zadel dat stevig ligt op mijn fjord. Daarvoor heb ik een wintec, Knightrider haflinger (van leer) en een boomloos zadel gehad. Al deze zadels schoven op de ronde rug van mijn fjord. Met de Thorowgood voel ik mij eindelijk happy.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:03

Ook ik heb een Thorowgood, de T6, vind het een erg fijn zadel maar kan niet op tegen mijn Hulsebos :o Nu die is aangepast op mijn Haf gaat de T6 de deur uit. Ben nog op zoek naar een VZ/springzadel voor erbij en dat zal er denk toch wel weer een van Thorowgood worden :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:55

Iedereen harstikke bedankt :j

Ik wil nog steeds meer recaties over Thorowgood, al zijn we nu wel minder geintresseerd er in.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:03

Ik heb ook een thorowgood en een vriendin van me ook.
We hebben beide de T4 Cob ( voor korte paardjes )
Ze liggen bij ons op een haflinger.
Ik vindt het fijne zadels en heb ze nu 1,5 jaar rij een keer of 5 per week en hij is nog als nieuw.

Je heb ze trouwens ook in echt leer, dan vallen ze onder het merk fairfax

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:20

ik heb 1 week een trorowgood zadel gehad, een dressuur. het zadel piepte en kraakte vreselijk met mijn leren laarzen....ik vond het persoonlijk 3x niks, geef me dan maar een wintec