Rossner voor Haflinger ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Rossner voor Haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:03

Aangezien ik al weken zoek om een breder dan breed zadel voor mijn haflinger en dan het liefst ook nog een bruine.................

Gister was ik bij Divoza en daar adviseerden ze me een Rossner. Redelijk betaalbaar zadel en standaard ook verkrijgbaar met een extra brede boom, welke ook nog weer aangepast kan worden indien nodig.
Bovendien verkrijgbaar in bruin.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

lammie2701

Re: Rossner voor Haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:06

ik heb een brede rossner amerika (dressuur) op mijn brede fries en die is ook nog goed en netjes aangepast naar mijn fries (zadelpasservice aan stal laten komen). Het zadel bevalt mij erg goed en de prijs/kwaliteit verhouding is ook prima...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:24

Bedankt Lammie!

Ik zit het serieus te overwegen :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:28

graag gedaan...
ik zou als ik jou was dan wel kiezen voor de zadelpasservice aan huis/stal...

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:37

hallo ,
Wij hebben sinds een viertal weken een haflinger van bijna 4j(merrie) .We hadden reeds een zadel maar ik vind dat dit niet zo goed past .
Nu heb ik binnen kort een afspraak met een zadelmaker , heeft iemand ervaring met westernzadels voor haflingers. Ben aan het overwegen om er één aan te schaffen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:41

lespine schreef:
hallo ,
Wij hebben sinds een viertal weken een haflinger van bijna 4j(merrie) .We hadden reeds een zadel maar ik vind dat dit niet zo goed past .
Nu heb ik binnen kort een afspraak met een zadelmaker , heeft iemand ervaring met westernzadels voor haflingers. Ben aan het overwegen om er één aan te schaffen.

dit topic gaat over rossner zadels op haflingers, niet over westernzadels...en andere merken zadels dus denk dat je hier een beetje verkeerd zit...
(ok ik geef toe ik heb een fries maar dat is ook een paard met brede schoft en korte rug en daar ligt dus een rossner op)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:45

Op mijn Haflingers ligt ook 1 Rossner zadel, de Amerika (Vzh). Hij is aangepast op Goldy, en ligt fijn. Hij past ook op Wolder, maar op Wolder passen heel veel zadels, die heeft een makkelijke rug daarin. Goldy liggen niet veel zadels goed op, maar de Rossner dus wel.

Zit een MEDIUM boom in ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:43

Nessie schreef:
Op mijn Haflingers ligt ook 1 Rossner zadel, de Amerika (Vzh). Hij is aangepast op Goldy, en ligt fijn. Hij past ook op Wolder, maar op Wolder passen heel veel zadels, die heeft een makkelijke rug daarin. Goldy liggen niet veel zadels goed op, maar de Rossner dus wel.

Zit een MEDIUM boom in ;)

Medium? Oh daar kijk ik van op! Die van mij heeft eigenlijk totaal geen schoft dus ik hoef geen medium te proberen. :D ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:47

jana heeft ook echt een brede nodig, terwijl lammie (mijn vorige fries) wel een medium boom kon hebben...

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:35

ik rijd der best vaak op! ook wel eens op bredere paarden;) en als ze goed op je paard liggen(wat het belangrijkst is natuurlijK!) vind ik ze echt heeeel erg fijn zitten!:) succes met het kopen!:) maar ik denk dat als je der een hebt die goed past dat je geen spijt zult hebben;)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Als je een zadel breder dan breed nodig hebt, dan komen er maar een paar in aanmerking. (breder dan breed versta ik maat 35 of breder onder). Dan zou ik naast de rossner ook de massimo overwegen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:36

mijn fries heeft dus boommaat 36...en heeft een brede rossner die aangepast is aan jana

ik kon alleen geen zadel met extra diepe zit en dikkere (dan model amerika) keilkussens omdat ie dan te hoog bij de schoft zou gaan liggen...

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:36

ik heb op mijn haflinger altijd een rossner gehad, hij paste perfect!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:42

Ben blij met al deze positieve berichten!

zenith84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:19

ik ken ook een haflinger met een rossner ligt perfect!