[WN] Westernzadels van ruitersport winkels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Westernzadels van ruitersport winkels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 13:11

Ik vraag me af, of iemand me iets kan vertellen over de kwaliteit van de westernzadel van bijvoorbeeld divoza, en andere ruitersport winkels?
Ik zelf heb een bob loomis zadel, en hij bevalt me echt goed. Hiervoor een Billy cook zadel gehad, en ook die beviel me super.
Maar.... nu vraag ik me af: Hoe is de kwaliteit van dat soort zadels in tegenstelling tot de A merk zadels?

Het spreekt uiteraard voor zich, dat je dat soort zadel niet voor tig jaar koopt, maar daar is de prijs ook naar.

*ik heb het hier dus niet over de zadelmarkt zadel oid* ;)

Paintlinger

Re: Westernzadels van ruitersport winkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:17

Volgens mij heeft Divoza die Montana zadels.....die schijnen nog niet zo slecht te zijn......

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:26

Ik vind de zadels van Divoza slecht, je kan ze niet vergelijken met de betere zadels.

Het leer bij de goedkopere zadels komt niet eens in de buurt van het leer van de A merken.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 04-04-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 13:28

Dat ze niet te vergelijken zijn dat weet ik, zoals ik al zei: Daar is de prijs ook naar.
Maar hoe is de kwaliteit?

En ik doel niet alleen op divoza, maar ook op meerdere ruitersport winkels die westernzadels verkopen..
Laatst bijgewerkt door Teelee op 04-04-09 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:28

Op de divoza site staan nu alleen nog die kinderdingetjes.....

Maar ik ben het wel met meissielief eens....ECHT geweldig zijn ze niet :n

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:10

Divoza gooit alle westernspul eruit. Het is nu in de aanbieding. Maar ja.. ik wil het zelfs in de aanbieding niet hebben ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:18

chantalvdv schreef:
Het spreekt uiteraard voor zich, dat je dat soort zadel niet voor tig jaar koopt, maar daar is de prijs ook naar.

Dus moet je jezelf afvragen; waar gebruik ik het voor en hoe intensief. Hoelang vind ik dat een zadel minimaal mee moet kunnen gaan.
Ieders antwoord zal verschillend zijn en daarmee ook de prijs/kwaliteit van het zadel.
Ook binnen goede merken heb je verschillen in kwaliteit; Circle Y heeft ze van 800 $ tot 4000+ $ (afhankelijk wat je er aan opsmuk op wilt hebben).

Ooit heeft Divoza een goed zadel gehad; de Cindy Brown Reiner. Dat was een leuk zadel, de rest is goedkoop spul.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 12:10

Ja ik ben blij met mn zadel hoor :j Maar er werd mij gevraagd of er verschil in zat. Ik zelf kies ook liever voor de veiligheid van een merk zadel. Mede doordat je zeker weet dat je kwaliteit hebt ed.

Maar nu ga ik van de zomer beginnen met mn ruin zadelmak maken. Eigenlijk wil ik graag weer een goed zadel hebben, maar ik weet ook dat ik op den duur over moet stappen om een ander zadel, omdat hij spieren gaat krijgen en breder gaat worden.
Is het in zo'n geval misschien handig om een relatief goedkoper zadel te kopen, en daarna over te stappen op een blijvend goed merk zadel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:38

Persoonlijk zou ik dan liever investeren in een goede boomloos. Dan ben je de eerste jaren van het niet=pas probleem af en kun je rustig kijken of je ooit weer 'aan de boom' wilt als het paard is uitgegroeid :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:47

Boomloos ben ik geen voorstander van. Ik wil absoluut een boomzadel hebben :j En zeker op een jong paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:55

Dan denk ik dat je beter op zoek kunt naar een geschikte 2e hands. Kost minder en de pasvorm is beter te beoordelen als bij een nieuw zadel. Er uit groeien doet ie net zo hard tenslotte.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:17

Idd, eruit groeien doet ie toch wel :=
Dit bevestigd mijn idee alleen maar, dat ik een goede kwaliteit zadel wil. En 2e hands is het allemaal toch wat soepeler en qua bedrag iets handiger. Zeker als je beseft dat een nieuw zadel meer in waarde daalt dan een 2ehandse in dat geval. (als je hem toch weer moet verkopen dan :j ;) )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:04

het is gewoon prut. koop een goede 2ehands!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:57

Citaat:
Ik vraag me af, of iemand me iets kan vertellen over de kwaliteit van de westernzadel van bijvoorbeeld divoza, en andere ruitersport winkels?

over het algemeen hebben ´normale´ ruitersportwinkels niet de kwaliteit westernzadels liggen die je zou willen hebben voor je paard en die je bij een westernstore wel kunt vinden.
Alleen weet het gros van beginnend westernrijdend Nederland dat helaas (nog) niet.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:48

Divoza verkoopt toch geen Montana zadels?? Volgens mij is het Montana zadel van een goede kwaliteit, iig een goed B merk....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:56

Continental heeft/had een model genaamd Montana. Dát is idd een redelijk goed zadel. Wat Divoza heeft is 'gewoon' Montana en dat heeft er zelfs nog niet naastgelegen kwalitatief gezien ;)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:40

Ken verschillende zadels van het merk montana;zijn toch goed voor hun prijs.
Heb nu een continental collorado reiner,het leder is inderdaad beter,maar om daarmee al direct 600 euro verschil te hebben met de montana alround.
Mij is steeds veteld dat montana een goed b merk is en de continental een a of ben ik fout!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:56

Volgens mij had/heeft Continental de Montana-zadels als een B-lijn, naast de Pullmans als A-lijn.

Montana is niet één model. Tenminste, die van Continental niet. Misschien dat andere merken wel een model hebben met de naam Montana.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:33

Mij was inderdaad verteld dat montana van continental was.

Ze hebben verschillende modellen,ik heb de 138 gehad en een vriendin heeft een ander montana model.
Heb gisteren nog een wild horn gekocht(nieuw)
is van leder zijn geld waard.
Prijs kwaliteit gezien

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:49

Even ter info, montana is idd een (B) merk van Continental, en dus niet een model. Als je kijkt op de Conti (Dld) site zie je daar hun verschillende merken staan.
http://www.continental-online.de/catalog/index.php?cPath=1

Divoza had vroeger idd wat montana zadels liggen, maar de laatste keer dat ik daar was heb ik al geen Montana's meer gezien. Alleen het nog goedkopere wat imo bagger is. Een montana is nog niet zo verkeerd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:38

Moderatoropmerking:
Commercieel bericht en reacties daarop verwijderd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:40

Divoza gooit alle westernspul eruit Rina.
Was bij Divoza Enschede onlangs en overal hangt een afprijskaarje op. Het is dan ook niet veel soeps wat ze verkopen.