Pomp voor zadel met Flair

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle99

Pomp voor zadel met Flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 09:52

Waar o waar kan ik een pomp vinden voor mijn Flair zadel?

Ik heb naast een Barnsby zadel met ingebouwd Flair ook een Flair zadelpad met pomp. Nu wil ik de zadel iets verstellen. Kan ik mijn zadelpad pomp gebruiken? Of moet ik een andere (wellicht duur) Flair pomp kopen (waar te koop?). Of is er een goedkoper alternatief? B.v. een balpomp?

Alle suggesties van mensen met ervaringen op deze gebied zijn welkom.

Michelle

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:04

volgens mij zijn die hetzelfde, mail anders even naar Arie Boer of bourrelier, die kunnen je dat wel vertellen...

Ilzas

Re: Pomp voor zadel met Flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:13

Oh, daar liet ik altijd de zadelmaker voor komen. Die had zo'n pomp. Ging ik echt niet zelf aan zitten klooien hoor.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:02

Wij hebben een flair pad voor het vzh zadel en ik heb een WoW dressuur zadel.
Volgens mij kan ik mn zadel oppompen met het pompje van mn flair pad.
Heb het alleen nooit geprobeerd, maar volgens mij is het het zelfde pompje

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:10

Volgens mij vervalt je garantie op het flair systeem als je daar zelf aan gaat zitten, alleen zadelmakers die erkend worden door flair mogen met die pomp aan de gang. Als ik jou was zou ik dus een zadelmaker laten komen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:17

ik heb mijn pompje gewoon toegezonden gekragen door arie boer.. koste me wel 75 euro
ik heb ook een korrector en het zijn 2 aparte pompjes.
ik pas mijn zadel altijd zelf aan en als ik merk dat het niet goed zit komt arie.
hij zegt altijd dat ik het goed doe, waarom dus hem steeds bellen?? 1 keer in het half jaar ongeveer laat ik alles checken.. tussendoor pas ik dus zelf aan.. bespiering blijft nou eenmaal groeien.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:01

Dank jullie wel. Heb alles bij elkaar gelegd en idd het pompje is dezelfde. Dus ik ga er wel zelf aan pompen. Wat garantie betreft, kan ik niet voorstellen dat het uitmaakt wie aan de pomp zit. De pomp past er gewoon op, dus het kan echt niet kwaad. Mijn pad pomp ik ook bij en laat ik ook lucht uit wanneer het nodig is.

Groets

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Ik zou er toch zelf niet aan gaan zitten. Daar is een zadelmaker voor.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:40

De zadelmaker waar ik het vandaan heb zei zelf dat in principe een zadelmaker niet meer nodig was met deze type zadel. Ik merk alleen nu wel nat 1 jaar dat de lucht toch langzaam verdwijnt en het paardje veranderd ook.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:50

Ik heb ook zo'n Flairpompje, maar ik durf er niet zelf mee te prutsen :o Lijkt me trouwens ook wel lastig om het zelf te doen, want je hebt die silliconenvulling toch niet om de buisjes terug mee dicht te maken? Of hebben de pads dat niet nodig?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:33

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of het ook gelukt is met je zadel?

Heb zelf ook een zadel met flairkussens, en een vriendin met een korrektorpad, zou dat pompje dan ook passen? Durf het eigenlijk niet te proberen, ook al zou ik het alleen gebruiken om mijn zadel weer recht te pompen (hij is scheef gepompt, omdat mijn paardje nogal scheef was en dit begint nu beter te worden)

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 07:24

Natasjaa, Het is prima gelukt. Ons zadel heeft geen silicone vulling in de buisjes. Onder de zweetblad zit er een plastic handvat met 'Flair' erop. Ik trok deze voorzichtig naar buiten. De buisjes hebben geen verloopstuk wat wel bij de Flair korrektor zit. Maar die kon ik makkelijk van de pad afhalen (ook had ik een reservezak met extras). Dus binnen heb ik dat gedaan en alle lucht eruit. Dan 1 per 1 opblazen op zicht te krijgen op welke buis hoort bij welke kussen. Ik heb het gemarkeerd met tape (opgeschreven RV=rechts voor, RA= rechts achter, ezo.). Bij de korrektor heb je ook klemmen om de buisjes dicht te houden terwijl je het bijstelt. He was dan net zo makkelijk te stellen als de pad eigenlijk. Als je vriendin een pad heeft en weet hoe de 'vulling' werkt zou je haar ook kunnen bijhalen om te helpen. Er zit n.l. een verband tussen b.v. rechts voor en links achter. Het is dus niet per se zo dat als je paard links gebogen is dat er meer lucht nodig is op de linker voor en achter kussen. Meestal is het dan nodig om een paar extra pomps lucht te geven links voor en rechts achter. Flair heeft een goede uitleg op hun site. Dat kan je lezen voor je begint. En het mooi van is, al heb je het niet in 1x goed, het kan geen kwaad en met een paar keer ga je het wel begrijpen. Ik kan wat foto's maken dit weekeinde als je wil.
Sucess!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:07

Michelle99 schreef:
En het mooi van is, al heb je het niet in 1x goed, het kan geen kwaad en met een paar keer ga je het wel begrijpen. Ik kan wat foto's maken dit weekeinde als je wil.
Sucess!

Nou vergis je niet! Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan als je zadel niet goed opgepompt is!

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 11:39

Precious20 schreef:
Nou vergis je niet! Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan als je zadel niet goed opgepompt is!

Ik wist dat je dat zou zeggen! Geen zorg, wij hebben het gedaan met de nodige kennis...