Mijn schimmel krijgt zomers altijd kale plekken op haar hoofd van het halster. Ze moeten ze aan, anders worden ze niet op de wei gezet.
Nu heb ik al een hele hoop geprobeerd (badstof, bont, neopreem, leer) maar niks helpt. Van een aantal mensen heb ik al gehoord dat een heel zacht touwhalster ook weleens helpt?
Wat is jullie advies? En wat denken jullie van een touwhalster?
Als je paard aan een halsriem meeloopt, is dit ook een mogelijkheid.. Een paar jaar geleden stond bij ons een paard wat zich nooit liet vangen, en met een halsriem en een klein stukje touw eraan (40 cm) kon je hem wel pakken.
wizewo
Geplaatst: 03-04-09 08:13
Ik zou geen touwhalster aandoen als ze ermee los in de stal en of wei moeten. Kans op schade is zoveel groter omdat touw echt kan snijden...
Misschien kan je afwisselen met meer soorten halsters die niet op het zelfde punt drukken?
Leonieke
Geplaatst: 03-04-09 08:35
Ik zou inderdaad eens een halsband proberen. Anders zou echt schapenbont ideaal zijn, maar als dit nat wordt werkt het juist weer tegen. Misschien kan je hem anders met droog weer een echt bont halster om doen en bij nat weer bijvoorbeeld een neopreen gevoerde? HKM heeft deze veel en ze zijn ideaal met regen.