zadels die lekker zitten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

zadels die lekker zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:09

Welke zadels kun je langer dan een uur gebruiken zonder een houten kont te krijgen en zitten over het algemeen ook nog eens fijn?

Ik heb alleen ervaring met wintec op mijn paard, en dat levert mij niet veel lange ritjes op helaas.
Zadel zit niet zo lekker en schuurt.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:16

Ik heb een Kentaur Seneca (vzh), die zit prima, daar kan ik heel lang zonder problemen mee rijden.
Hiervoor had ik een Kieffer Garmisch, zat ook uitstekend (alleen niet op mijn paard helaas).

o0eefje0o

Re: zadels die lekker zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:20

ik ben helemaal verliefd op mijn kieffer wien dresuur zadel! zit heerlijk

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:22

hulsebos :D

kieffer, stubben etc krijg ik echt een zere kont van, die vind ik persoonlijk erg hard :o
maargoed dat is ook net wat je persoonlijke smaak is natuurlijk :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:42

Anky classic :D

Geweldig zit al een huis, geweldig zadel :D

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:48

Na heul veul zadels vind ik een euro-riding zadel het lekkerst zitten.En het ligt ook nog eens perfect op de rug van mijn paard.
Ook niet geheel onbelangrijk ;)
Stubben en kieffer vind ik ook vrij harde zadels.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:46

Mijn inmiddels verwende prinsessenachterwerk wil alleen nog maar op een WOW zadel zitten :D .

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:47

Haha dat van Wintec begrijp ik, ik krijg daar allemaal van die rode paardrijpukkels van :+
Ik heb nu nog 1 wintec(die ben ik langzaam aan het verdrijven) en twee stubbens. Ik hoop dat er nog een stubben bijkomt wat dat zijn echt geweldige zadels!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:06

KN, Stübben en Albion.

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:03

KN symphonie en Alle Kieffertjes

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:11

kieffer...
Kan ik echt uren op zitten (rijden).

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:14

Lekker zitten is heel persoonlijk, dus iedereen kan hier zijn of haar favoriete merk nu wel neer gaan zetten, maar het lijkt Mij dat de TS gewoon moet gaan proberen en zo Zelf een mening moet vormen over wat zij lekker vindt zitten en wat niet?!

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:21

ik heb een euroriding luxor en dat is echt geweldig..ik had eerst een euroriding diamond (ovrigens heb ik die te koop, zie onderschrift) en toen dacht ik dat het al niet meer beter kon, maar mn luxor is echt hemels..ik heb ook nog een chamberlain dublin springzadel daar rijd ik heel veel mee buiten, zit wat harder maar ook superlekker, al menig lange buitenritten mee gemaakt :D..
in allebei mn zadeltjes kan ik jaren zitten :))..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:13

Wat iemand lekker vind zitten is zo persoonlijk, vind passier echt totaal niets(en daar denkt mijn stalgenoot weer totaal anders over) terwijl mijn max benz(ouwertje, nog van echte duitse degelijkheid) van diezelfde hardheid qua zit echt super zit.
Een super zachte barnsby vinden mijn billen hemels maar daar rij ik mijn muts weer mee open.......(en geloof me dat is ook echt geen pretje)
Kieffer, stubben, passieer, barnsby, KN, Wintec, Bates, KR, JC, Rossner, pagony zijn zomaar een paar merken die om de zit alleen al afvallen bij mij. Maar jij kan ineens super zitten op een JC(zoals zoveel mensen)
Ga gewoon zadels passen en kijk wat eruitkomt, vraag desnoods om een testzadel zodat je er iets langer mee kunt rijden om te kijken of het echt is wat je zoekt

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:00

Ik vind persoonlijk (want ja voor ieder is het anders)

Passier, Stubben, Prestige, Kieffer, Wembley fijn zitten (zo vlug opgesomt waar ik vaker op rijd, zadels waar ik niet zo vaak op zit kan ik niet beoordelen). JC vind ik persoonlijk niet fijn zitten eveneens Chamberlain. Maar het allerbelangrijkste vind ik dat het goed ligt op mijn paard/pony.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:36

Qua model is het ene zadel prettiger dan het andere maar ik denk dat TS op zoek is naar zadels die een zacht zitvlak hebben.
Zadels die ik zacht vind zitten, losstaand van het model, zijn de oude KN, Prestige, County, Wow, sommige Passiers (heel raar, de ene voelt hard en glad en de ander lijkt wel een gelzitting :? ), Hulsebos, Knightrider en ik heb pas op een oude tweedehands Chamberlain gezeten van een stalgenoot en die zat ook heerlijk.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:23

WOW vind ik toch echt de allerzachtste :D
Mijn paard ook trouwens 8-)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:26

br mozart. heerlijk!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:27

ik heb ook 2 wintecs een 250 en n 500 die 250 vind ik nog wel te doen maar die 500 niet, verder heb ik nog n ruitergilde veelzijdigheid, neigt meer naar de dressuur n heerlijk zadel kan er uren op rijden.. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:28

Mijn MyBarefoot Cheyenne zit heerlijk zacht. :)
Ik trek geen boomzadels meer, die zitten zo hard altijd. Ik heb ook veel te weinig zitvlees, dus..... :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:29

Ik heb laatst even op een chamberlain gezeten. Wat een lekkere zadels zijn dat, heel zacht en zitten lekker stevig!
Zelf heb ik een CTD en vind ik ook prima zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:36

dan ga ik voor mn boomloze randolls, kan er uuuuren op rijden zonder zadelpijn te krijgen :)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:35

Equidea weet je al voor welk zadel je gaat?

Het is inderdaad persoonlijk voor wat jezelf fijn vind zitten.
Zelf vind ik Rossner heerlijk, sorry kan het niet laten om het even te melden :D

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:49

*zweert bij een Spalding Brittanica Pennine * :o gelukkig passen die zeer goed op mijn paarden.
Maar dan ook alleen dit model van Spalding, de Elite vind ik dan weer helemaal niks.
County ook prettig, evenals KN. Passier vinden mijn billen niks, niet mijn zadel, alhoewel ik Passier wel de "mooiste" zadels vind!
Stübben ook erg fijn, maar ligt ook aan het model. Kieffer daarentegen komt er bij mij niet in, vreselijk vind ik ze zitten :+ JC gaat wel, Chamberlains zijn vaak lekker zacht, BR vaak ook wel oke. Ainsley en Prestige vind ik ook weer niks. Hulsebos niet zo...Euroriding wel weer aardig. Ik houd niet van heel erg corrigerende zadels, wil graag nog wat bewegingmogelijkheden overhouden. Mijn meningen zijn overigens hoofdzakelijk op dressuurmodellen gebaseerd ;)
Je ziet het, heel veel verschillende meningen voor heel veel verschillende konten :D maar het belangrijkste is natuurlijk dat het zadel prettig is voor je paard en optimaal ligt! De ruiter heeft pas tweede zeggenschap!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:53

Ik vind mijn wintec juist wel lekker zitten. :=
Je zal denk ik gewoon veel verschillende zadels moeten proberen, succes. ;)