Barefoot Cherokee?wie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Barefoot Cherokee?wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:37

Sinds ongeveer 2 jaartjes rijd ik met een boomloos zadel, de barefoot cheyenne. Op zich bevalt het zadel me erg goed,heb er veel mee buitengereden op een arabier,zat heerlijk,hij liep heerlijk..kortom,perfect.
Op mijn eigen,nieuwe paard(haf)vind ik het toch net iets te "vrij"zitten.
Daarom ben ik weer eens even gaan snuffelen op de barefoot site,welke zadels er nog meer zijn.
Ik dacht altijd dat er alleen western verder was,en de London,maar nu ontdekte ik de Cherokee.
Zie er hier op bokt niet al teveel over terug,hoewel op de site staat dat de Cherokee best verkocht wordt?

Zijn hier mensen met de cherokee?
Ik wil een zadel wat een vrij opgesloten zit geeft(dat doet mijn cheyenne maat 1 wel,maar mij nog niet echt genoeg). Ik heb korte benen,dus de kniewrongen van de London zullen,denk ik,weinig nut hebben? Hoe is de Cherokee hierin?

Kortom,verschillen tussen cheyenne,london,en cherokee?Ik rijd recreatief,heb zowel beugels als fenders.

Caira

Re: Barefoot Cherokee?wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:43

Ik weet niet HOE klein je bent maar ik heb met mijn 1,65 volledig effect van de kniewrongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:48

Ik ben rond de 1.67...maar omdat ik dus van de London met die lengte regelmatig lees over geen effect.
zou fijn zijn als de cherokee daar anders in is,dan lijkt me dat een fijn zadel..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:00

Ik heb de cherokee gehad. Heb je dat topic toevallig gezien? Heb er wel een verslag van geschreven destijds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:00

Nee niet gezien...nouja,kennelijk niet al teveel Cherokee gebruikers hier?
Jammer,ben wel benieuwd...anders maar testzadel vragen.
(of ik koop hem gewoon)

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:14

Ik heb sinds een paar maanden een Cherokee. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb een maat 2 en ik had met de cheyenne het gevoel dat ik te vrij zat. Met dit zadel ben ik supertevreden en we rijden er langere afstanden mee. Ik ben 1.68 en ik heb een fijn effect van de wrongen. Het klittenband aan de binnenkant is vrij breed, dus je kun de wrongen een plaatsje geven waar je ze zelf fijn vindt zitten. Hier een erg tevreden gebruiker. Het enige minpuntje was het bont onder de bijbehorende pad. Hier gaat haar inzitten en dat gaat schuren waardoor er bij mijn pony kale plekken ontstonden. Ik had liever een sympanova onderkantje gehad, ook voor de warmte, maar die waren er niet. Ik heb er een dikke shabrak onder en nu is het probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:17

Ik heb momenteel voor mijn cheyenne de budgetpad en een hafpad,ook omdat het bont onder de grandeurpad niks is.
weet niet of deze beide pads ook onder een Cherokee kunnen..

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:36

Ik heb vandaag voor het eerst op een cherokee gezeten!
Ik had op mijn arabier een Ghost maar die heb ik verkocht.
Had een test-cherokee aangevraagd, en hij bevalt me prima!
Na dit testweekje ga ik ook de London nog proberen om een goede keuze te kunnen maken.

darkchrystal, waarom vraag je ook geen testzadel aan?
Dan kan je het zelf ervaren.

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:41

Ik heb vandaag ook voor het eerst op de Cherokee gezeten. Ik ga 'm waarschijnlijk kopen, hij geeft toch net wat meer steun dan de Cheyenne. Alles wordt bij mij een beetje rommeliger op zo'n vrij zadel, dus voor mij is de Cherokee denk ik een goede oplossing. Dit ook omdat het een vz zadel is, je kan er alles mee!

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:44

De Cherokee is een super zadel vind ik persoonlijk. Geeft net iets meer steun dan de Cheyenne en de Nevada. De wrongen kun je ook nog eens verstellen naar je eigen voorkeur. Als je graag net wat meer steun wilt en toch wilt blijven profiteren van een ongedwongen zit, is het zadel zeker een aanrader. Verder ligt dit zadel ook nog eens als een huis bij mijn paarden. De andere zadels willen nog wel iets verschuiven als een ruiter veel gewicht op 1 beugel gooit, maar de Cherokee ligt super vast. Zelf ben ik aan het twijfelen tussen de aanschaf van nog een Cherokee of de London. Een London testzadel heb ik momenteel in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:50

Ik wil de cherokee gaan testen...of ik ga hem gewoon kopen.
de London lijkt me ook wel wat..alleen hoor ik daar dan ook wel weer negatieve ervaringen over de wrongen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:22

Ik vind bij de London die wrongen op zo'n rare plek zitten. Ik heb gewoon lekker impulsief een cherokee besteld, ik krijg hem volgende week als het goed is en dan zien we wel. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:24

Ik heb toen ik mijn zadel ging kopen ook even op de cherokee gezeten, pff, wat zit die heerlijk!! Naar mijn mening meer opgesloten dan de Cheyenne. Helaas reageerde mijn paard daar slecht op en ben ik toch maar voor de Cheyenne gegaan! :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:45

Ik ben juist bang dat ik wrong mis op de cheyenne. Ik wilde eerst de London, maar die Cherokee trekt me toch meer qua model, al hoewel ik meer een dressuurrijder ben. Ik heb overig wel de classic genomen, die helemaal zwart is en geen frutsels eraan heeft. Bij equixantos of zoiets kun je testzadels aanvragen. Ik zit in een opbouwschema na een blessure en mijn boomzadel past niet meer, dus ik heb geen tijd om daarop te wachten.

narf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:29

Hoi, ik heb laatst 2 weken op london gereden vond dat je dan erg weinig beencontact hebt... Heb zelf een cheyenne, vind het een heerlijk zadel... maar je zit idd erg 'los'. Heb nog nooit een cherokee geprobeerd, maar wordt nu wel nieuwsgierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:11

ja inderdaad Tessebes,ik sta nu op de wachtlijst bij(geloof ik uit mn hoofd Equixantos).
De classic zwarte vind ik ook het mooiste..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:53

@narf; waardoor komt het dan dat je op de cheyenne meer beencontact hebt dan op de london?

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:13

Nou ik koop die heerlijk zittende cherokee niet,
hij ligt helaas niet helemaal goed op mijn paard.

Ga nu de London en de pfiff tex proberen.

@ Tessebes; heb je de cherokee al binnen?
Ik hoop voor je dat hij bij jou wel past...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:25

Bij the mexican ranch kun je het zadel als testzadel aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:32

Ik heb al een testzadel aangevraagd bij Equixantos.
ben reuze benieuwd!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:32

B_r_e_n schreef:
@ Tessebes; heb je de cherokee al binnen?
Ik hoop voor je dat hij bij jou wel past...

Nee, morgen waarschijnlijk. Ik hoop ook dat ie past. Waarom ligt ie bij die van jou niet goed?

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:21

@ Tessebes

Bij mij lag hij te ver naar voren.
Heb er ook een topic over lopen (waar jij ook 1x in voor komt :P )
"past dit zadel" in HAR.

Heb net de freetex getest, maar die stuur ik vandaag ook gelijk weer terug.
De onderste (keiharde) rand van het zadel kneld op de schoft...

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:30

ik heb ook een cherokee maat 1 (ligt op paard en op d-pony ) de classic zonder poespas eraan, met deze mag je ook wedstrijd rijden.

de zit is comfortabel en je zit redelijk goed opgesloten, de kniewrongen kun je met klitteband verzetten totaan waar jij ze graag wilt hebben.
het zadel is met lange beugel en korte beugel fijn te rijden.
ligt zeer stabiel op de paarderug maar stap wel met krukje op anders schuift het.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:20

B_r_e_n schreef:
@ Tessebes

Bij mij lag hij te ver naar voren.
Heb er ook een topic over lopen (waar jij ook 1x in voor komt :P )
"past dit zadel" in HAR.

Heb net de freetex getest, maar die stuur ik vandaag ook gelijk weer terug.
De onderste (keiharde) rand van het zadel kneld op de schoft...

Sorry tis een Freemax.
En Nicky stuurt dubbele inlages om het dan nog eens te proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:47

ik heb geen problemen met schuivende barefoots als ik er maar geen grandeurpad onderleg. met die schapenvacht onderkant,dat schuift bij mij wel.
heb de cherokee vandaag ontvangen,ben benieuwd..