Ik vroeg me af welk dressuurzadel een smalle zit heeft. Ik heb wat stevigere bovenbenen en dan is het lastiger om je benen goed af te laten hangen. Bij een zadel met een smalle zit is dit makkelijker schijnt. Dus vandaar m'n vraag welke dressuurzadels een smalle zit hebben. Ik zoek een wel een zadel die ook echt wel diepe zit heeft, en wat dikkere/fijne kniewrongen, een wat gedwongen zit eigenlijk.
Passier, County Competitor, Albion, Prestige, Frank Baines, Stubben, Euroriding Diamant, Anky hebben een relatief smalle zit.
Ik rij zelf met een County op de hengst en die heeft best wat wrong. Euroriding Diamant ook, Prestige Top Dressage heb ik op mijn merrie en die heeft ook veel wrong en die laatste vind ik ook best gedwongen zitten (vind ik zelf minder prettig maar dat is smaak!).
#Ymke#
Geplaatst: 03-04-09 09:29
De Albion is in smalere zit te bestellen, maar die is nog best wel breed.
Prestige is idd smaller en ik heb zelf een WoW en die is ook smal bovenop.
Een Wow heb ik ook en die zit voor het aanvoelen vrij smal maar in feite is de zit nog best rond/breed. Als ruiter met korte ronde bovenbenen krijg je hier niet de mooiste zit van, en ik denk uit TS' verhaal te halen dat dat het voornaamste doel is van het nieuwe zadel.
Bedankt voor de toelichting op de Albion Ymke, ik had hem zelf getipt gekregen als smal zadel, maar blijkbaar gaat het dan dus om een aangepast type.
#Ymke#
Geplaatst: 03-04-09 10:38
Je hebt van Albion smal, medium en breed in zitvlak. In een winkel in Belgie bestellen ze voor vrouwen standaard de smal. Ik heb op een medium gezeten en daar had ik echt het gevoel dat m'n bekken uit elkaar geduwd werd, de smal zat wel fijn voor mij.
Nu moet ik zeggen dat ik lange benen heb, dus misschien zit daar een verschil ivm wow.