Mijn (paarden)reus van 1.73 is een beetje sterk af en toe dus als hij (net zoals vandaag) het idee in zijn hoofd haalt het op een loopje te zetten bij het opzadelen, dan scheurt het halster (en in dit geval ook de teugels) zo doormidden
En dan echt in 1 ruk, om dit te volgende keren te voorkomen (aangezien hij het op een sukkeldrafje zette) zoek ik een alternatief.
In de stal opzadelen kan maar is wat lastig aan gezien ik dan een krappe bocht moet maken, met zadel vind ik dit best eng, hij haalt het wel net met heel goed sturen...
maarja straks blijft hij een keer hangen, en het zadel krijgt ook allemaal beschadigingen.
Dus dat is geen optie dus wil ik graag een steviger halster zoeken (als dat bestaat).
Het halster wat is doorgescheurd is van Harry's Horse, en zeg maar gevoerd
Ik heb echt een stevig halster nodig, aangezien hij met naar de wei brengen ook best wel druk kan doen (vanochtend met iemand anders is hij gaan bokken, jaja hij had zijn bui niet
), een hengstenketting heb ik al en die doe ik ook al door het halster heen (onder door).Maar zijn er nu 'stevigere' halster, voor zover jullie weten?
Ik zelf zat te denken aan een leren halster en/of voor de wei zo'n soort endurance hoofdstel (voor de mensen die dit niet kennen zeg maar een halster hoofdstel in 1, het bit enzo kan je er gemakkelijk afklikken, ik dacht als die dan druk wordt kan ik de ketting gewoon omdoen en het bit erin omdat je dan even iets meer macht hebt)...
Zijn er andere ideeën of weet iemand of dit zin heeft enzo?
(op de een of andere manier koop ik altijd halstertouwen met een zwak musketon, die breek als paard al even van schrik zijn hoofdomhoog doet
)