Mijn haflinger tikt als ik met haar buiten rij achter met haar ene hoef haar andere hoef aan. Dit doet ze overigens niet altijd. Het is altijd bij haar achter hoef, en altijd maar bij 1 hoef. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Of om de hoef kunnen doen zodat die niet beschadigd. Het zit dan bij de kroonrand.
Knakker
Geplaatst: 31-03-09 11:58
vervelend! Maar misschien kan je hoefsmid met een kleine aanpassing van de stand van de hoeven het probleem oplossen?
hoefsmid zou hier miss een oplossing voor weten en als het ook in de bak gebeurd.. balkjes lopen
pubelia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-09 22:05
Het gebeurt niet in de bak (meer) het is waarschijnlijk door het rijden. Als zij snel en gehaast is heeft ze het, en anders niet. Dus ben er achter dat het door het rijden komt
Die van mij sleept buiten ook met haar achterhoeven over de straat (in de bak ook niet). Dit los je niet op met aanpassingen aan de hoefstand of springschoenen, maar door gewoon actiever te rijden (zonder harder te gaan overigens)
Ik denk dat de oplossing heel simpel is: buiten net zo rijden als in de bak
pubelia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-09 22:14
Als dat mogelijk zou zijn had ik dat al altijd gedaan. Maar buiten is ze gewoon soms wat gehaaster en dan moet je knap zijn wil je haar dan rustiger krijgen en rijden. Dus is gewoon geen oplossing voor. Ben opzoek naar bescherming voor haar achter hoeven, dan is mijn probleem opgelost
Ibonn
Geplaatst: 07-04-09 11:27
Springschoenen is een oplossing maar een strijkring is een andere oplossing voor de bescherming van de hoefrand http://www.tuigonderdelen.nl/imagemagic ... Strijkring Strijkringen zijn er in het leer, rubber of foam zoals deze op de foto.
Je ziet ze bijna niet meer, zijn een beetje ouderwets nu er heel veel verschillende soorten en maten springschoenen te vinden zijn maar ze werken goed tegen het kapotstoten van de kroonrand.
pubelia
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-09 11:33
Jammer dat je link het niet doet
Ze maakt het gelukkig niet kapot, maar de hoef is boven aan wel witter als de rest van de hoef. het zit echt tegen de kroon rand aan dan
Ibonn
Geplaatst: 07-04-09 11:55
Link lijkt beveiligd daarom de wegwijzer http://www.tuigonderdelen.nl en dan linksonder via de zoekfunctie "Strijkring" opzoeken.