Leren kaptoom zonder ijzer in de neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Leren kaptoom zonder ijzer in de neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 15:39

Voor mijn paard ben ik op zoek naar een leren kaptoom zonder ijzer in de neusriem. Ik wil graag verder gaan met grondwerken en heb hiervoor meerdere malen de kaptoom van mijn stalgenootje geleend. Deze had wel ijzer in de neusriem en ik vond het toch wat te hard voor mijn gevoelige arabier. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een goede leren kaptoom om zijgangen aan de hand te kunnen oefenen maar zonder ijzer in de neusriem. Ik kan ze alleen nergens vinden op internet, heb vanalles al gegoogled maar kwam nergens op uit. Het liefst wil ik een kaptoom met drie ringen.
Heeft iemand ideeen?

Wat ik niet zoek is een nylon kaptoom met dikke neusriem die voor longeren gebruikt wordt.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:46

Jij bedoelt dan waarschijnlijk gewoon het aan de hand werken op de Academische rijkunst manier?
Misschien kan je op die kaptoom dan een bontje maken, een stalgenoot heeft dit ook gedaan en het maakt het gelijk een stuk zachter...
Gewoon zon neusbontje..
Ik weet namelijk niet of er zulk type kaptomen zonder ijzer zijn?
Misschien de weense kaptomen? Die hebben gewoon een plat stuk leer met daaraan ringen?

MissRoxyy

Re: Leren kaptoom zonder ijzer in de neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:50

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:52

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 15:53

Ik ben niet echt een academische rijkunst aanhanger maar ik bedoel idd zo'n soort kaptoom. Van de weense kaptoom had ik nog niet gehoord, daar ga ik wel even naar kijken. Bedankt!

@ daf, dat zal ik ook wel even doen :)

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:44

Ik heb hem bij Kraemer in Duitsland gekocht, www.kraemer.de even zoeken op Kappzaum Týr want ik kan niet direct linken. Is een cobmaat.

Een leren werkt echt een stuk minder scherp in dan 'de echte'.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:29

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 11:05

Silfre schreef:
Ik heb hem bij Kraemer in Duitsland gekocht, http://www.kraemer.de even zoeken op Kappzaum Týr want ik kan niet direct linken. Is een cobmaat.

Een leren werkt echt een stuk minder scherp in dan 'de echte'.

Dat is fijn om te horen! Ik vind de kaptoom op zich namelijk een heel fijn ding door de specifieke inwerking maar ik merkte dat mijn paard aan het wegrennen was voor de druk op de neus. Ook begon hij met zijn hoofd te schudden en te knikken, hij vond het duidelijk niet fijn en dan ga ik er ook geen 100 euro aan uitgeven..

suuzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:19