ANKY PB "Painted Black" Dressuurszadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

ANKY PB "Painted Black" Dressuurszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:22

Hallo bokkers!

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met het nieuw ANKY dressuurzadel PB "Painted Black"

Ik geloof dat het nog niet in NL verkocht wordt.
Dacht dat het vanaf eind april leverbaar is maar dat weet ik niet zeker.
Maar misschien dat er hier iemand toch al ervaring mee heeft je weet het nooit.

Ben erg benieuwd of er mensen zijn die overwegen dit zadel te testen en/of kopen.

Het gaat om dit zadel uitgevoerd in dubbel leder met een nog meer naar achter gebouwd zweetblad.
Het gaat in NL 1990 euro kosten.
Dit is mij verteld door een zadelmaker die dit zadel gaat leveren.

http://shopping.equisearch.com/p-12468- ... ition.aspx

LovesHerPony

Re: ANKY PB "Painted Black" Dressuurszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:23

Advies wat ik kreeg van een zadelmaker is dat dubbelleer heel snel slijt.

Wel heel zacht als het daar over uit gaat (sommige mensen hebben dat ook nodig) ;)

Verder ben ik ook niet te spreken over de kwaliteit van enkel leer bij Anky. Ik koop liever een ander merk voor dat geld. (Maar het blijven A-merk zadels alleen is het toch wel wat duur voor de kwaliteit dan zie ik liever andere merken).

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:53

heb er toevallig vandaag op gezeten, de zadelmaker had een proefmodel bij zich. Hij is inderdaad heel zacht, over de kwaliteit van het leer durf ik niets te zeggen. Hij zat erg lekker, deed me wel wat denken aan mijn prestige optimax qua pasvorm. Ik heb maar korte benen, maar in dit zadel zat ik echt met lange benen, dat vond ik er erg fijn aan.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:22

Wij hebben een Zaldi gehad, ook dubbel leer, 10 jaar oud en zag er uit als nieuw.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:56

Ik heb hele negatieve berichten gehoord over de anky zadels, in algemene zin. Het schijnt zo te zijn dat alle bomen scheef zouden zijn. Heeft een zadelmaker laatst zitten vertellen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:20

Ik ken ook iemand die een nieuw Ankyzadel terug moest geven omdat de boom scheef was, niet echt fraai.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:09

sammie18 schreef:
Ik heb hele negatieve berichten gehoord over de anky zadels, in algemene zin. Het schijnt zo te zijn dat alle bomen scheef zouden zijn. Heeft een zadelmaker laatst zitten vertellen.

Beetje kort door de bocht dit: er zijn heel veel mensen zeer tevreden over hun Anky zadel en die hebben echt geen scheve boom. Wij hebben al ruim 3 jaar een Anky zadel en het leer is nog super en de boom kaarsrecht. Niks mis mee hoor. Wordt altijd een beetje moe van dit soort geluiden, vooral als er wordt gezegd: dat álle bomen scheef. Als het zo slecht zou zijn, waarom zijn er dan toch zoveel tevreden gebruikers? Het is meestal een persoonlijke voorkeur (en Anky wordt door sommige al gauw negatief beoordeeld). Maar je hebt bijv. heel tevreden Hulsebos gebruikers en andere vinden ze waardeloos. De een zweert bij KN, dan ander vindt dat weer niks, etc. etc.

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:09

Hallo hallo,

Ik heb in februari op diverse A-merken proef gereden en ik was helemaal weg van de Anky PB! Woensdag krijg ik hem na héél lang wachten! Ik heb voorheen een AVG van Barnsby gehad. Dat leer zag er na twee jaar slecht uit maar het zadel lag en zat fantastisch. Dat was me meer waard. Het is maar net waar je voor kiest. Persoonlijk zit ik niet graag op een hard zadel :7 In dit zadel zit een verwisselbare boom. Ook niet geheel onbelangrijk. Mocht je paard groeien cq veranderen in bespiering kan eventueel het zadel aangepast worden. :D Het zadel is nu pas verkrijgbaar dus hoe het zadel zich zal houden weten we pas over een paar jaar. En...vele kleuren, vele smaken!

Groetjes....

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:27

Iedereen heeft iets met een bepaald merk of juist helemaal niet. Ik geef alleen aan dat er heel veel anky's zijn met een scheve boom. Mocht je er dan één aan gaan schaffen kun je hierop letten of rekening mee houden.
Ik heb ook vreselijk slechte en ook juist goede hulsebossen gezien, maar daar ging het topic niet over.
Ik heb verder helemaal niets tegen het merk Anky, ik gebruik de pads vaak, al vind ik de pk pads mooier liggen bij de schoft.
Het is alleen zo dat een zadelmaker tegen mij had gezegd dat de zadels van anky vaak scheef waren. Dit was een constatering van hem.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:00

ik vind inderdaad dat veel mensen vooroordelen hebben over de anky zadels

wel is de boom van mijn anky classic gebroken geweest.. hoe? echt geen idee!
maar anky heeft het goed opgelost en ik had mijn zadel snel weer terug en hij ziet er nog super uit

totaal geen slijt plekken. zadel is nog helemaal zwart

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:05

Vandaag mijn PB gekocht. Eerst nog een keer op diverse zadels gereden maar dit zadel stak er met kop en schouders boven uit! Niet goedkoop :P , wel heerlijk zitten... *D Groeten en suc6.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:19

Ik heb de Anky classic gehad. Fijn zadel, alleen erg zacht leer waardoor het sneller slijt dan b.v een KN of Kieffer.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:58

ik vindt het niet echt een mooi zadel.
Jammer, dat oudere model is veel mooier!