Welke neusriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ILuvWinnetoo

Welke neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:54

Hoihoi,

Het is nu nog een tijd niet aan de orde maar weet niet precies wat ik met mijn (bijna) twenter ga doen.
Of ik nou een africhtingsneusriem ga gebruiken of een gewone?
Wat is nou precies het verschil qua druk dan? En waarom is een gewone (engelse dus) dan niet geschikt als inrij neusriem?
Nouja hoop dat jullie me kunnen helpen! ;)

IluvWinnetoo

Jester_

Re: Welke neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:48

Een lage neusriem houd het bit stiller in de mond. Maar opzich maakt het niet heel veel uit hoor!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:09

Het maakt wel uit, een africhtingsneusriem heet niet voor niets zo, hij zorgt ervoor dat het bit stil ligt in de mond en je dus heel duidelijke hulpen, zonder te veel "ruis", aan een jong paard kunt geven. Een hoge neusriem doet dat niet, het enige nut van een hoge neusriem is ervoor zorgen dat het paard zijn mond niet open kan doen, dan spant de neusriem namelijk om de kaken.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:26

hestejente schreef:
Het maakt wel uit, een africhtingsneusriem heet niet voor niets zo, hij zorgt ervoor dat het bit stil ligt in de mond en je dus heel duidelijke hulpen, zonder te veel "ruis", aan een jong paard kunt geven. Een hoge neusriem doet dat niet, het enige nut van een hoge neusriem is ervoor zorgen dat het paard zijn mond niet open kan doen, dan spant de neusriem namelijk om de kaken.

Ik ben het hier ook mee eens, mensen geven het niet zomaar zo'n naam

Petra_O

Re: Welke neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:46

Bij een jonkie zijn de kiezen nog vrij groot en liggen ze dicht bij de wangen. Een hoge neusriem kan de wang tegen de kiezen aandrukken en dat is niet zo fijn natuurlijk. Ik zou dus bij een jonkie voor een africhtingsneusriem gaan, ook vanwege de duidelijkere werking.