help!!! vlekken op mn zadel tack conditioner

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Armani1985

help!!! vlekken op mn zadel tack conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 23:27

hoi,

aangezien ik mn nieuwe zadel goed moet onderhouden heb ik belvoir tack conditioner gekocht en lekker mn zadel ermee behandeld op het doekje gespoten en daarmee zadel ingesmeerd nu heb ik vlekken!!!

droge doek uitgewreven maar het gaat niet weg wat zal ik doen??
in de olie zetten??

hebben jullie dit vaker meegemaakt?? heel veel mensen op stal gebruiken dit spul

groetjes steffie

MonAmieC

Re: help!!! vlekken op mn zadel tack conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:09

Heb je wel eerst de Tack cleaner gebruikt voordat je de conditioner gebruikt?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Misschien krijg je het weg met zadelzeep...?!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:17

mijn zadel kreeg witte vlekken van de conditioner, heb daarna met een zwarte ledercreme (van sectolin, goedkoop maar doeltreffend) m'n zadel behandeld en vlekken zijn weg..
gebruik de conditioner nu alleen voor m'n hoofdstel daar werkt het prima voor maar m'n zadel knapt er dus niet bepaald van op.
en m'n houten stal ook niet... die sloeg groen uit van de spray
Als m'n fles leeg is komt er ook geen nieuwe meer voor terug :n

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:45

hey steffie,

toen ik mijn prestige kocht bij van rijs hebben ze me hiervoor gewaarschuwd dat je de eerste komende tijd moet sprayen op een doekje en dan uitwrijven op het zadel ivm vlekvorming. Ze zeiden ook dat je die vlekken niet meer weg krijgt (maar wel minder zichtbaar worden naarmater het zadel ook ouder word/ingereden/vaak ingevet). Zonde joh! voortaan maar via doekje uitwrijven en niet meer op je zadel sprayen. En ik gebruik de tack cleaner stap 1!

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:23

diesel83 schreef:
hey steffie,

toen ik mijn prestige kocht bij van rijs hebben ze me hiervoor gewaarschuwd dat je de eerste komende tijd moet sprayen op een doekje en dan uitwrijven op het zadel ivm vlekvorming. Ze zeiden ook dat je die vlekken niet meer weg krijgt (maar wel minder zichtbaar worden naarmater het zadel ook ouder word/ingereden/vaak ingevet). Zonde joh! voortaan maar via doekje uitwrijven en niet meer op je zadel sprayen. En ik gebruik de tack cleaner stap 1!

heb op het doekje gesprayed :(
gelukkig kreeg ik een goede tip om mn zadel met lauwwarm water afnemen laten drogen en dan in de olie te zetten ;)

groetjes steffie

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:53

oh dat is dan wel raar ja dat je dan ook vlekken krijgt?!is het nou wel weg dan?

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 20:20

diesel83 schreef:
oh dat is dan wel raar ja dat je dan ook vlekken krijgt?!is het nou wel weg dan?

:)) gelukkig wel!!! zou anders echt heeeeel erg balen!!!!
net nieuw zadel zou super zonde zijn!!!

bedankt bourrelier voor de tip!!! :D

groetjes steffie