Ik wil een Donkerbruine KN Symphonie en KN Allegro dressuurzadel gaan aanschaffen.
Ik heb zelf ervaring met de KN Symphonie maar wat is nu het verschil met de Allegro?
boemel
Geplaatst: 27-03-09 22:27
Ik ken alleen het oude type Symphonie qua rijden en dus niet de nieuwe. Zelf heb ik de Allegro. Deze is net iets dieper, vind ik wat zachter en iets meer kniewrong. Je zit er niet vast in, maar je hebt wel voldoende steun. Ik vind het een heerlijk zadel.
Ik heb snel last van m'n onderrug. Dat ligt ook iets aan mijn houdig die ik inmiddels door Alona heb verbeterd en het is al stukken minder. Maar het is geen zadel waar je vast inzit dus?
Puera
Geplaatst: 27-03-09 22:49
Ik heb sinds september een KN Allegro. Ben er heel tevreden over, het is een heel fijn zadel.
Het is inderdaad niet een zadel met een gedwongen zit.
Bij het passen reed ik op zowel de Symfonie als op de Allegro zo weg. Maar omdat de Allegro wat beter op mijn paard lag, ben ik daar voor gegaan.
Ik heb toevallig afgelopen woensdag beide zadels (en nog 8 andere) op mijn paard gepast.. En mee gereden.. Want ik moest een ander zadel aanschaffen omdat mijn oude Kieffer niet meer goed lag op mijn paard..
De Symphonie zit veel harder dan de Allegro.. En heeft een vlakke zit en veel minder wrong dan de Allegro.. De Symphonie heeft dus een vrijere zit.. En de Allegro een meer gesloten dressuur zit.. Ook heeft de Allegro dikkere achter kussens dan de Symphonie..
De Allegro kiepte te veel voorover op mijn paard.. De Symphonie lag super.. Daar was ik erg blij mee.. Want ik hou absoluut niet van dikke wrongen en een gesloten zit.. Dit komt door mijn lengte.. ik ben 1.80.. Ik zou wel met dikke wrongen kunnen rijden.. Maar dan heb ik minimaal een 18,5" zadel nodig..
Dat probleem ken ik ook. Ik moet als ik echt kniewrong erop wil 18,5 inch nodig. Dit had ik ook mijn mijn voormalige Kentaur Elektra. Ik heb de KN symphonie zowel in het oude als nieuwe model gehad en ze zaten beide gewoon lekker. Ik weet dus niet hoe de Allegro zit maar als ik het zo hoor aan de reactie's dan is Allegro zeker een optie voor mij. Het zadel moet niet "te" zijn.
boemel
Geplaatst: 28-03-09 12:08
Ik houd niet van opgesloten te zitten en ik vind de Allegro absoluut niet te gesloten. Wel vind ik 'm net even wat confortabeler zitten dan de Symphonie. Al vind ik dat ook een lekker zadel.