Ik heb een 5-jarige KWPN/Haflinger kruising merrie van 1,65. Ze heeft een brede, platte rug, maar wel schoft en geen bijzonder brede schouders.
Zo kocht ik haar, inmiddels is ze wel breder en gespierder, maar dit is de beste standfoto.
Anno nu ongeveer:

Ik begon met een Bates Isabelle Werth, die ik heerlijk vond zitten, maar hij kiepte naar voren, alleen de zwarte boom (31 cm) bleef het redelijk liggen, maar werd veel te hoog voor.
Daarna KN Symphonie WK (32 cm volgens KN site) gehad, zat redelijk, maar toch iets te ruim voor ons beiden, kiepte iets.
Nu heb ik een nieuwe Massimo Dressuurtype II boom 33 cm, maar ook die kiept iets. Na opvulbeurt schuift hij weer van links naar rechts
Vraag ik me af of ik nu toch een boommaat kleiner moet met een breed kussenkanaal en plattere kussens?
Dus:
Plattere kussens
Geen teruggesneden kamer
Breed kussenkanaal
Ik wil zelf graag een diepe zit.
Heeft iemand tips tot 1000 euro (afhankelijk van wat ik voor mijn Massimo krijg) Dressuurzadel
Ik kom o.a. uit op een (2e hands) KN Allegro, een Daaleman GPS of een Prestige (Doge) zadel (breed kussenkanaal)?
Ik weet het niet zo goed meer, ik zie door de vele bomen het bos niet meer...
.
tja ik denk dat de kussens goed zullen aansluiten denk er wel aan dat je hem voor ietsjes meer op moet laten vullen als standaard waardoor hij beter zal aansluiten (is een vermoede, weet niet zeker of het klopt)
kosten. Zaldi heb ik ook naar zitten kijken, maar ook dat merk ken ik niet zo goed, omdat het Spaans is en voor ronde paarden is. Die zijn 2e hands voor een nette prijs hier en daar wel te koop.