S&T, Trens-bakstukken net een halve cm te lang, wat nu??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

S&T, Trens-bakstukken net een halve cm te lang, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:32

Ik heb van de week mijn mooie stang en trens hoofdstel gekocht, maatje cob, van kieffer omdat kieffer toch meestal wel klein valt...

Nu hebben we even grofweg gemeten bij de ruitersportzaak (had mijn trenshoofdstel mee) en leek het te passen. Maar nu heb ik hem even echt goed langs mijn trenshoofdstel gehouden en blijkt dat de bakstukken voor de trenstoch een klein stukje te lang zijn. Die voor de stang kan ik wel (makkelijk) kort genoeg maken. Wat kan ik nu het beste doen? Met andere hoofdstellen loop ik eigenlijk altijd tegen hetzelfde probleem aan. Voor mijn trenshoofdstel heb ik ook een pony en een cobvariant gekocht en daar zelf een combi van gemaakt.
Van dit hoofdstel bestaat er echter geen pony-variant, ook niet in trensuitvoering.

Kun je bijvoorbeeld je bakstukken (netjes) in laten korten? Gaatjes bij maken is een mogelijkheid, maar dan kom ik in de problemen met mijn frontriem die zit dan te hoog. Of kun je misschien het gespje van de ene bakstuk om laten zetten naar een andere (dat ik een los bakstuk wat wel maatje pony is koop)??

Mizora

Re: S&T, Trens-bakstukken net een halve cm te lang, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:43

Kan je niet onderaan bij het bit er een gaatje een cm verder bijprikken? Dan heb je het ook opgelost. Of een ding voor samaursluitingen bij laten snijden bij een zadelmaker.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:49

Ik heb me eens laten vertellen dat je heel makkelijk hoofdstelonderdelen van Kieffer kunt nabestellen. Als je 't model van het hoofdstel weet, zou je altijd een schot voor de boeg kunnen wagen in de zaak waar je je hoofdstel hebt gekocht.

Maar dat brengt helaas wel extra kosten met zich mee. ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:06

Je kunt door een goede zadelmaker de bakstukken vast wel een stukje in laten korten, gespje eraf, stukje eraf snijden en gespje er weer netjes aanstikken...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:10

Dank voor de reacties. Kieffer (heb de vertegenwoordiger toen gesproken) heeft van dit hoofdstel geen ponymaten. Dus ik kan wel onderdelen verkrijgen, maar enkel in cob of full maat en daar heb ik niets aan. Extra kosten heb ik toch, ook als ik eea aan laat passen door een zadelmaker.

Morgen ga ik even langs bij een zadelmaker die kan dan even met mij kijken wat ie kan doen en hoe het zo netjes mogelijk wordt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:45

Kan je niet een ander model kieffer hoofdstel de bakstukken nabestellen, of heb je een rondgenaaide, dan wordt het wel wat lastiger.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:06

Ik heb wel gewone bakstukken, maar dan zijn de gespen weer helemaal anders, dat vind ik lelijk... Maar ik was toch in de buurt bij de zadelmaker en die zei: geen probleem, woensdag is ie klaar... :D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:53

ik had een te kleine frontriem bij me hoofdstel. een ambacht schoenmaker hier heeft er heel netjes bij de klussen en stuk tussen gezet. brobleem opgelost..
kleiner maken moet dus dan helemaal geen probleem zijn