Eczeemdeken zonder halster?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Eczeemdeken zonder halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:53

Hallo,

Ik wil voor mijn paardje een eczeemdeken gaan kopen, omdat alle andere dingen niet helpen tegen het schuren!
Maar mijn paard kan geen halster om, kan dat kwaad met de hals van de deken? (dat ik die niet vast kan maken aan het halster)

Groetjes,
Jasmijn.

hiboune

Re: Eczeemdeken zonder halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:58

hier loopt straks mijn paard ook weer met eczeemdeken overdag wel met halster maar snachts gaat deze gewoon af..
dan zakt de hals wel een beetje naar beneden maar niet heel erg

dus hij is ook zonder halster te gebruiken..
dan heb ik het wel over de pagony eczeemdeken of die van boett zo een bruine die heeft nog elastiek bovenaan de hals zitten!

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:06

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:00

deze zit zo te zien al niet aan t halster vast
t is het proberen waard!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:03

Ik heb zelf de pagony deken.
Mijn pony loopt ook zonder halster.
Hij zakt dan iets maar is idd niet zo'n ramp.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:05

Ik heb de rambo sweet itch hoody zonder halster. Hij gaat alleen van de oren af maar voor de rest blijft de hals tot achter de oren op z'n plek zitten :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:06

Ik heb de bucas buzz off, daarbij zit er een rekker over de oren. Bij zyta blijft dit prima zitten zonder halster!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:09

De deken die jij bedoelt kan prima zonder halster hoor!
Heb hem zelf voor mijn haflinger ook :)

Afbeelding

Let er wel op dat die deken zonder hals geleverd wordt en je die dus los bij moet bestellen.
Is overigens alleen geschikt voor zeeeeer lichte eczemers, want het is gewoon een vliegendeken met hals.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:13

Zag in de Divoza catalogus ook een exceem deken staan die over de oren gaat (2 gaten waar je de oren door heen doet). Misschien een oplossing voor mensen die geen goede deken kunnen vinden die niet afzakt.

Geen idee natuurlijk of het lekker zit en goed is.

salayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:18

mijn eczeem deken kan ook prima zonder halster. hij zakt wel een beetje op zei maar dat geeft niet. hij heeft ook nog een stukje over z'n oren en dat heeft hij er na 1 keer rollen tog al af, waardoor hij iets scheeft gaat. dus dat maakt weinig uit:D

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:19

mijn oude verzorgpony (verkocht) had dit ook.

heeft ook een eczeemdeken gehad zonder halster

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:29

Het kan geen kwaad maar dan kun je misschien beter gewoon een vliegendeken kopen omdat de hals elke keer naar achteren schuift, dan schuurt hij nog alles kapot.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:01

Een goede eczeemdeken heeft elastiek bijde nek, achter de oren, dat ervoor zorgt dat de boel niet afzakt, het is wel een beetje een gedoe om het stiek over het hoofd te krijgen, dat lukt je het beste als je paard geen halster om heeft. De deken die de haflinger op de foto een paar posts naar boven om heeft is inderdaad een gewone vliegendeken met hals, bij een eczeemdeken zit de hals er aan vast, zo'n deken heeft ook een buikflap, die je met twee stukken elastiek (een soort singels over de rug) kunt vastmaken aan de deken, en met weer een ander gespje of klittenbandje aan de voorkant van de deken, tussen de benen door. Als je paard echt erge last heeft zou ik 'm ook even insmeren voordat de deken om gaat, en sowieso ook regelmatig de dode haren uit manen en staart halen, dat jeukt namelijk ook. Een hoofdkap is alleen nodig als het paard erg (= tot bloedens toe) aan zijn hoofd schuurt, bij alleen wat kale plekjes moet je afwegen wat je erger vindt: wat jeuk of de hele zomer zweten onder zo'n kap. Houd je paard uit de buurt van andere eczemers als hij echt last heeft, zodat ze elkaar niet kapot scratchen. Succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:35

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:37

Daarom zei ik ook: een GOEDE eczeemdeken. En een nieuw elastiek aannaaien is nou niet echt dat je zegt een onoverkomelijke klus, vind je wel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

Wat versta jij onder een goede dan?
Heb Meulenkamp en Boett gehad, nou niet echt goedkope of slechtbekendstaande dekens, maar toch een hals die afzakte.
Bij mijn Pfiff die ik nu heb blijft het wel redelijk goed zitten (maak het toch altijd even ergens aan vast, hetzij halster hetzij graaskorf, vliegenmasker of vliegenfrontje) komt door de mooie lange hals die daar aan zit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:52

Een niet te slappe (die gewone katoenen dingen vind ik prut) deken die goed past, de paarden die ik ken met deken hebben allemaal genoeg manen om zo'n elastiek vast te houden hoor. Net zoals die haflinger, zo te zien. Zo lang het stiek maar niet te los is, op een gegeven moment gaat het lubberen natuurlijk, dan moet je er even een nieuw aan knutselen, en ook weer niet zó strak dat je de pyjama niet over zijn hoofd krijgt :P

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:24

Dankjewel allemaal!

Ik zal eerst even antwoorden op de vraag waarom mijn paard geen halster aan kan:
Vraag me niet hoe, of waarom hij het doet, maar hij schuurt dan heel zijn hoofd open. Er staan geen palen oid in de wei, dus ik denk gewoon aan z'n been ofzo..
Maar toen ik hem net verzorgde, hadden z'n oude eigenaren hem net (hij is nu van mij) en toen heeft ie zichzelf tot bloedens toe opengeschuurd aan z'n hoofd :(:)
Sindsdien staat ie zonder halster en dan hebben we dat probleem niet :)

Wat betreft de ernst van de eczeem:
Hij schuurt z'n manen, buik en staart..
Z'n buik kan ik onder controle houden met Sweet Itch. Z'n staart gaat daarmee ook best goed..
Alleen z'n manen blijft ie schuren.. Heb al heel veel poedertjes en smeerseltjes geprobeerd, maar niks helpt..
Dus wil ik toch iets van een hele fijne vliegendeken of eczeemdeken gaan kopen..

Vorig jaar had ie een vliegendeken met hals.. Maar z'n shettenvriendje vond het nodig om die kapot te bijten 8(7 (het is dat ik zoveel van hem houd.. maar anders.........! :P )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:10

En als je een halster neemt met bontjes erom?
Of een eczeemdeken met vliegenmasker?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 06:15

de mijne staat ook zonder halster om hoor.
ik wil hem niet eens met halster om op de weide.

ik heb een boett deken,de hals zakt daar maar een klein stukje van af.
dat stukje smeer ik dan in met vliegenspul

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:29

Jasmijn_Goos schreef:
Dus wil ik toch iets van een hele fijne vliegendeken of eczeemdeken gaan kopen..

Als hij echt schuurt moet je geen fijne vliegendeken nemen, daar komen de vliegjes nog gewoon doorheen.
Dan moet je echt voor een eczeemdeken gaan.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:27

Ja hij schuurt wel, maar niet (meer?) tot bloedens toe, op z'n hals.
Het enige vervelende is dat z'n manen telkens weer dunner worden :=