Mexicaanse Neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikiej92

Mexicaanse Neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:18

Kan een paard raar reageren met rijden (zoals hoog bokken en steigeren) als voor het eerst met een mexicaanse neusriem wordt gereden?? Mijn paard reageert namelijk zo nu ik met dat hoofdstel rij.

Snoevie

Re: Mexicaanse Neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:47

waarom rij je met dat hoofdstel dan?
ik weet niet of het echt dat soort reacties bij een paard kan ontlokken,maar het is wel een scherp inwerkende neusriem.
dus ik zou m lekker afdoen.
zeker als je paard anders nooit zo reageert en nu ineens wel.

moen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:59

Heb je de neusriem wel goed zitten? Of misschien te strak?
Ik zou er even iemand naar laten kijken!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:50

Inderdaad zit de neusriem goed? Spelen er geen andere problemen mee? Is dit plots ontstaan of waren er al eerder problemen met het paard? enz. enz.

Simpel weg de conclusie kan niet getrokken worden dat het aan het hoofdstel ligt. Is het een plotse verandering en zit de neusriem goed dan zou ik hem afdoen en weggooien en op een simpele neusriem gaan rijden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:00

Maaikiej92 schreef:
Kan een paard raar reageren met rijden (zoals hoog bokken en steigeren) als voor het eerst met een mexicaanse neusriem wordt gereden?? Mijn paard reageert namelijk zo nu ik met dat hoofdstel rij.

In principe niet!
Een paard wat gewoon zijn mond gesloten houdt merkt helemaal niets van een mexicaanse neusriem.
Hij werkt pas in op het moment dat hij zijn mond open doet, dan drukt het kruisje op de neus.
En omdat je riemen met elkaar in verbinding staan, zal de druk alleen op die plek zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:04

Wel als je, zoals veel mensen, de neusriem flink strak doet. Dan heeft hij namelijk veel meer druk op het neusbeen dan bij een normale neusriem. 2 vingers rechtop het neusbeen en dan is het probleem waarschijnlijk weg.
Waarom ben je eigenlijk met mexicaan gaan rijden?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:09

Maar dat is met elke neusriem zo..
Een aansnoer kan net zo onvriendelijk zijn..

Als je een mexicaanse neusriem gebruikt zoals hij bedoeld is, moet het niet veel uitmaken.. en werkt deze alleen in bij het openen van de mond..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 29-03-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:54

Maar een aansnoer geeft toch minder heftige reacties, omdat het de druk om de hele neus gooit i.p.v. op een smal punt op het neusbeen. Het hoort natuurlijk niet zo, (ik doe het ook niet, 2 ruime vingers altijd) maar het gebeurd wel veel. En dan is een mexicaan toch opeens ontzettend grof.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:54

ik zou eens een andere neusriem gebruiken, als hij dan neit zo reageert dan weet je dus waardoor het komt.

Maaikiej92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 12:41

Hij reageerde altijd al een beetje zo met rijden maar is nu erg heftig. De neusriem zit niet te strak kan er met gemak 2 vingers tussen doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:12

ja,maar dan toch toevallig dat hij sinds je neusriem zo heftig reageert.
wat is de reden voor de mexicaan dan?
kan je niet terug op je vorige neusriem?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:04

Had je een speciale reden om op een Mexicaanse neusriem over te gaan? Probeerde je paard bijvoorbeeld zich eerst te onttrekken aan de druk van het bit? Dan zou je de oorzaak moeten oplossen en is een Mexicaanse neusriem slechts een symptoombestrijder die in dit geval niet werkt. Heb je alleen de neusriem veranderd of rijd je met een ander hoofdstel en/of bit dan voorheen?