[WN] seat herstellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

seat herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:51

Ik heb een zadel met een witte seat.
Na een aantal jaren intensief gebruik, is de seat wat "afgesleten".
De zijkant aan de seat is wat verkleurd, en ook naar de cantle toe is het leer wat "beschadigd".

Nu had ik graag geweten of het mogelijk is deze seat een beetje op te lappen? Eventueel te overtrekken ofzo? (ik weet niet wat de mogelijkheden zijn). Het hoeft er niet per se helemaal nieuw terug uit te zien, maar zou het wel graag in nette staat hebben.

Ik weet niet of het van belang is te weten over welk zadel het juist gaat?

Heb het zadel nu te koop staan, maar als de prijs meevalt, denk ik erover om deze te herstellen en het zadel bij te houden.

Heeft er iemand ervaring mee? Kent iemand de prijs ervan?

Anoniem

Re: seat herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:13

Ja hoor, dat kan. Mits je geen Divozaatje hebt tenminste.
Je zadel kan in principe helemaal uit elkaar en onderdelen kunnen gewoon vervangen worden.

Prijs heb ik geen idee van.
Ik heb wel eens herstelwerkzaamheden uit laten voeren bij Horseman Outfitter in Groessen maar dat liep veel duurder uit dan opgegeven en de levertijd klopte niet.
Persoonlijk zou ik m'n zadel naar Louis v. Kerkhoff van Vaquero doen. Die heeft een website, dus moet te vinden zijn.

alyel

Re: seat herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:27

Het is zeker geen divoza zadeltje ;-)
Heb het zadel net te koop gezet, maar ben enorm aan het twijfelen. Ik ga eens horen bij Vaquero dan. Dan weet ik misschien of het het herstellen waard is of niet.
Wel jammer dat vaquero in nederland is. Ken je misschien een (western)zadelmaker uit Belgie? Liefst omgeving Antwerpen?