[WN] welke maat hoofdstel voor een fjord?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

welke maat hoofdstel voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:43

Hallo

Op equitana had ik een heel mooi westernhoofdstelletje gekocht van het merk Groskorth. Helaas blijkt het nu te klein te zijn. Maar nu vroeg ik me af, welke maat westernhoofstel jullie hebben?
Normaal heeft mijn fjord maat cob (in een engels hoofdstel dan wel te verstaan). De maat die ik nu heb krijg ik nl niet rond haar oren, haar hoofd is te breed ;). Ook de bakstukken zijn net iets tekort.
Zou ik het riskeren om voor maat volbloed te gaan of toch maar maatje warmbloed riskeren en eventueel gaatjes bijprikken?

Over dit hoofdstel gaat het:
Afbeelding

Groetjes

Spikers

Re: welke maat hoofdstel voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:50

Mijn ene fjord heeft maat full en mijn andere heeft maat pony.
Zo zie je maar weer dat er nogal wat verschil zit in de koppies van een fjord.
Komt me bekend voor dat het hoofdstel niet om de oren past mijn grote koppie fjord heeft ook altijd problemen met een passende frontriem daar is ze n.l. erg breed.
Je zou toch even moeten gaan passen want het ene merk zit toch weer anders dan het andere merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:57

Milena heeft Pony, Yette heeft Cob, en de andere fjord bij ons op stal heeft Full.
Niks van te zeggen dus.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:07

ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. aangezien die winkel in duitsland is en ik in België woon ga ik niet zomaar eventjes tot daar kunnen rijden. Ik ben net mijn huidig hoofdstel gaan halen en ga een foto doorsturen met de juiste maten op. Zodat zij weten welke maat ik nodig heb.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:48

Een oud-stalgenootje van mij moest altijd combineren bij haar Fjord: frontriem van een full-hoofdstel en rest van een cob-hoofdstel. Mijn eigen Fjord past gewoon standaard cob-maatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:53

O verhip dat is waar ook, dat was bij Milena ook, een ponyfrontriempje was wat aan de kleine kant. Maar van een cobhoofdstel waren de bakstukjes te lang.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:59

Laukje heeft een cob en hoef gelukkig niks aan te passen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:06

Normaal heeft Mieke ook gewoon een cobmaatje van hoofdstel. In halsters wil dat al eens variëren naargelang het merk. Als het groot valt heeft ze cob nodig, valt het klein full.