Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:29

Ik heb de zoek functie gebruikt.. Om wat info over hulsebos op te zoeken en de ervaringen hiermee..
Nu lees ik vaak dat mensen slechte verhalen horen over hulsebos.. Maar ik kan nou niet echt vinden wat die slechte verhalen zijn? Wat is er soms mis met zo'n zadel dan ?

Ik zit er nl aan te denken om zo'n zadel aan te laten meten voor mijn paard.. Maar wil eerst die verhalen horen over wat er mis mee kan zijn..

Groetjes..

ponyparadijs

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:42

Over elk bedrijf kan je goede en slechte verhalen horen. En van elk bedrijf zijn er mensen die ze helemaal de grond in boren of heel erg ophemelen!

Ik persoonlijk ben erg te spreken over Hulsebos. Vindt de service erg goed. Ben erg tevreden over de zadels en de pasworm.
Als je een zadel aanmeten wordt je erg goed geholpen met de euzes die je kan maken. Ook geven ze veel advies over wat er eventueel beter kan met betreking tot het zadel!

dus van mij alleen positieve verhalen!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:46

Nou dat is fijn om te horen.. Een vriendin van mij zei dat Hulsebos zadels eigenlijk alleen geschikt zijn voor brede paarden.. Is dat zo? Mijn paard is nl vrij smal..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:47

Wel nee ze kunnen voor elk paard een goed zadel maken.
Maar wat is volgens jou vriendin dan de reden dat het alleen geschikt zou zijn voor brede paarden?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:49

Ik rijd met een hulsebos op en slanke kwpner, dit zadel is wel speciaal op maat gemaakt voor dit paard, en ligt erg goed.
Ik reed hiervoor altijd met een prestige, en moest in het begin wel even wennen aan dit zadel, maar vind het nu een heerlijk zadel.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:50

@ ponyparadijs

Tsja.. Ze zei iets van dat Hulsebos van oorsprong voor brede paarden is.. Nou ja.. Zal wel..

Hoe lang heb jij je zadel al? En ziet het leer er nog mooi uit ?

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:50

Ik heb ook een Hulsebos zadel bij mijn paard laten opmeten. Ik ben zeer tevreden. Het zadel ligt perfect en zit echt hemels!
Mijn paard heeft een medium boom, en is niet " breed", maar smal is hij ook niet.
Als je bang bent de de zadels je paard niet zullen passen dan bel je Hulzebos toch? Vraag je of je bijvoorbeeld wel moet betalen als blijkt dat hun zadels jouw paard niet gaan passen. ( omdat je paard te smal is voor hun zadels, of hun zadels te breed voor jouw paard :D )

Van mij ook alleen positieve verhalen!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:52

@ charissath

Nou hij is niet echt gigantisch smal.. Maar hij heeft voornamelijk smalle schouders.. Hoe verder je naar achter gaat.. Hoe breder hij word..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:59

Ik heb mijn zadels pas 2 jaar. Dus dat is nog niet zo heel lang.
Op mijn wer hebben ze ook Hulsebos. En daar zitten zadels bij van 15 jaar en ouder. En die zien er nog top uit. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het onderhoud natuurlijk!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:01

Dat onderhoud zit wel goed.. Ik ben een ongelovelijke poetser.. Ik heb een Kieffer zadel die nu 21 jaar oud is.. Maar dat geloofd niemand..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:09

Wij hebben ook twee Hulsebos zadels, en we zijn er erg tevreden over!

Wij hebben een springzadel laten aanmeten voor mijn smalle paard met een hele hoge schoft, en we hebben een dressuurzadel tweedehands gekocht voor onze appaloosa.

Allebei de zadels liggen super en de service van Hulsebos is ook prima. Het leer blijft erg mooi, ook al zijn we niet zulke 'poetsers'. Niets te klagen dus!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:13

Mijn ervaring ja, erg slecht. Vooral de kennis en service (welke?).

Heb een duur zadel aangeschaft, na eerste keer opvullen kreeg mijn pony problemen met zijn rug en een duidelijke schuurplek en drukking. Blijkt er gewoon een bult in de vulling te zitten.

Komen ze vervolgens terug om naar het zadel te kijken, zegt de "opvuller" (andere dan degene die het opgevuld had) dat het zadel helemaal niet goed ligt en hij voelt geen bult.

Die eenzijdige drukking zou dan door mijn pony zelf komen en dat het zadel helemaal niet meer paste kwam omdat mijn pony zoveel veranderd was (ja ja op 13 jarige leeftijd veranderd er ook zoveel aan een recreatie pony). Na deze verandering heeft mijn pony nog steeds last van het zadel, met mijn boomloos geen enkel probleem. Ik heb sterk de indruk dat deze mensen niet capabel zijn om een zadel passend op een paard te maken.

Werd ongelofelijk onbeschoft behandeld door deze firma, niet alleen door zijn personeel maar ook door Hulsebos zelf.

Ik raad je echt af om zaken met deze firma te doen, je kunt je er een hoop problemen mee op de hals halen (of liever gezegd op je paard zijn rug) en garantie tot de eerst volgende lantaren paal.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:55

Ik heb ook geen goede ervaringen met Hulsebos... allereerst schijnen de bomen ook door te buigen boven een gewicht van 70 tot 75 kg. Hij was keihard opgevuld en drukte achter de schoft en achterin de rug.

Ik heb ook veel mensen bij mij op stal die eerst heilig waren over Hulsebos en nu daar allemaal van af gestapt zijn. De service is ronduit slecht, geen afspraken nakomen, niet goed kunnen opvullen naar het paard... Ik ga mee in wat Sosha zegt :j , ik ben ook niet te spreken over de firma en over de zadels.

Bovendien vind ik het nogal een trend.. opeens was iedereen ervan overtuigt dat dat het was.. En nu hoor ik veel mensen er van terug komen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:01

Ik wilde een hulsebosch nadat ik op mijn paard gereden had met het zadel van een stalgenoot. Maar ben vanwege het prijskaartje bij een Prestige Venus terecht gekomen, mijn paard heeft ook weinig schouders en loopt wat ''breder'' uit zeg maar.
Het zadel ligt super en zit ook heerlijk :+:
Heeft een diepe zit en veel wrong[Wat bij hulsebosch ook een mogelijkheid is].

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:21

Mijn ervaringen met Hulsebos zijn behoorlijk positief. Ik heb voor mijn kwpn-er een dressuurzadel met een smalle boom (dus dit is zeer zeker geen breed paard)van HB. Voor mijn fries heb ik zowel een dressuurzadel als een veelzijdigheidszadel van HB vanwege het vele buitenrijden wat ik doe, met beide een brede boom. Voor mijn haflinger was ik eigenlijk om me heen aan het kijken naar een beetje een goedkoper alternatief maar ik denk gezien haar bouw dat ik toch ook bij Hulsebos uit ga komen. Ze kunnen namelijk in vele gevallen ook je zadel weer aanpassen mocht er iets aan de bouw cq. bespiering verandert mits dit niet te extreem is. Ik vind zelf persoonlijk ook de service erg goed. Heb eind vorig jaar mijn zadels allemaal na laten kijken en hier en daar moest wel wat aan gebeuren. Ze hebben de bomen nagekeken en ook de vulling. Ze keken of de zadels recht waren en besteedden er ook behoorlijk tijd aan hoe de zadels op de rug van het paard lagen. Ik had zadelmaker Gerard toen bij me thuis en die vond ik behoorlijk kundig, hij heeft me ook heel veel verteld over de zadels en nam hier ook alle tijd voor. Later heb ik nog een ander van Hulsebos over de vloer gehad om het opnieuw gevulde zadel weer goed te pas te checken op het paard, deze man was ook wel kundig, maar mocht je besluiten om met Hulsebos in zee te gaan, kan ik je Gerard absoluut aanraden. Hij heeft ook met een artikel in de paardekrant gestaan een tijdje geleden. Van mij hoor je dus alleen lof! Maar zo zal het natuurlijk altijd blijven, de een heeft goede ervaringen en de andere slechte ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:25

Zoals ik het begrepen heb zijn er een aantal zadelmakers bij hulsebos. Het was van pa, die heeft een geweldige naam opgebouwd en die zadels zijn dan ook knettergoed. Het is nu overgenomen door zijn zoon en bij hem moet je geluk hebben. Het kan ontzettend goed en kan ook ontzettend slecht gaan.

bolhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:32

Ik rijdt al sinds 1970 op Hulsebos zadels toen moest je wel eens wat lang wachten voor dat iets klaar was met junior gaat dat veel beter en prijs en kwaliteit zijn super

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:14

Ikzelf heb een keer op een hulsebos zadel gezeten omdat ik een paard onder mijn kont kreeg. Ik kon er heerlijk in zitten door de diepe zit, voor de rest weet ik er niet erg veel van maar over de zit ben ik dus heeeel erg tevreden :j

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:23

Lydia_ & ik hebben op hetzelfde zadel gezeten :j
Super fijn, alleen 't prijskaartje :x

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:53

ponyparadijs schreef:
Over elk bedrijf kan je goede en slechte verhalen horen. En van elk bedrijf zijn er mensen die ze helemaal de grond in boren of heel erg ophemelen!

Ik persoonlijk ben erg te spreken over Hulsebos. Vindt de service erg goed. Ben erg tevreden over de zadels en de pasworm.
Als je een zadel aanmeten wordt je erg goed geholpen met de euzes die je kan maken. Ook geven ze veel advies over wat er eventueel beter kan met betreking tot het zadel!

dus van mij alleen positieve verhalen!

Ik sluit me hier volledig bij aan, ik heb mijn wb3 nu 7 jaar en heb hem 2,5 jaar geleden laten vermaken (door HB) zodat hij op mijn huidige paard past (van een narrow naar wide boommmaat) en ook dat is prima gegaan en ik heb nog steeds veel plezier van het zadel en hij ziet er heel ook nog echt mooi uit!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:37

Ik heb ook een hulsebos gehad en was daar meer dan tevreden over.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:30

Bij onze praktijkschool hebben ze de beste van de beste spullen voor de paarden. De zadels liggen allemaal super, en is ook van top kwaliteit. Zij hebben dan ook zadels van Fryso en dus Hulsebos.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:14

De ervaring bij ons op stal is niet zo best met Hulsebos (paard zijn rug is volledig kapot gereden met een Hulsebos). Ze zeggen dat ze een zadel volledig op maat maken maar dat is niet correct. Ze kopen de onderdelen bij Ideal en zetten dan het zadel in Nederland in elkaar. Een volledig op maat gemaakt zadel is toch heel iets anders (en dat zie je dus ook aan het prijskaartje). Ook hebben ze niet veel verschillende type bomen waaruit een keus gemaakt kan worden. Dus gaan ze de kussen aanpassen naar de rug van het paard om het toch passend te krijgen
Neem maar eens contact op met Bianca van http://www.2bone.nl/l . Het is nl haar paard. Naar aanleiding daarvan is zij de MSFC opleiding gaan volgen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:19

In mijn vriendenkring zijn de ervaringen wisselend. De ene is er lyrisch over de ander zeer negatief.
Persoonlijk vind ik als je een nieuw zadel voor veel geld koopt, je ook wel wat service mag verwachten. Die service krijg je wel bij Hulsebos, maar dan wel tegen een fikse betaling.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:22

hallo
ik heb twee zadels van hulsebos en dat bevalt mijn erg goed
een heb ik laten aanmeten door hulsebos rij er nu 4jaar mee
en is nog nooit opgevuld.past ook op medere paarden het is een wb3