Zadelprobleem arabier...wie weet een goede zadelmaker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inferno1

Zadelprobleem arabier...wie weet een goede zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:39

Twee jaar geleden heeft mijn arabiertje een ernstige peesblessure gehad waardoor ze bijna een jaar lang niet gereden is. We reden destijds op M-niveau met een Euroriding als zadel en heb hier altijd super mee gereden. Toen we na de blessure eindelijk weer mochten gaan opbouwen, kregen we dus problemen met het zadel. Zadel paste niet meer, ze was natuurlijk al haar bespiering kwijt. Om een lang verhaal, kort te maken ...ik heb er nu al zo'n tien zadelmakers bij gehad en heb er al diverse zadels opgehad(massimo, euroriding, kn, wow) maar alles blijft naar voren schuiven, zoekt de schouders op en gaat daar knellen waardoor ze wordt belemmerd in het lopen. Heb nu een Euroriding Titan, en dankzij dit zadel heeft ze weer heel veel bespiering gekregen maar ook hiermee heb ik dus weer hetzelfde probleem. Ik ben echt ten einde raad en weet niet goed meer wat ik nu nog kan proberen. Heb ook al zitten denken aan een zadeldrukmeting bij DAP Bodegraven in samenwerking met van Rijs, maar hoor hier ook verschillende verhalen over. Wie kent die probleem en kan mij een goede tip geven? Of wie weet een goede zadelmaker/passer met veel ervaring wat betreft moeilijke (arabieren) ruggen

Alvast bedankt!!

cindybijl

Re: Zadelprobleem arabier...wie weet een goede zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:42

volgens mij heb je op het av forum ook een berichtje geplaatst?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:46

Heb bij mijn nrps merrie met veel arabisch bloed een Daaleman op maat laten maken. Dit omdat andere zadels ook gewoon iedere keer net niet goed lagen. Is mij wel goed bevallen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:47

Ik heb ook een arabier met een moeilijke rug. Ik heb Country Mill als zadelmaker http://www.countrymill.nl Zij kunnen ook een drukmeting doen. Ik ben echt super tevreden over ze.

Ik heb zelf ook twee keer zo'n drukmeting gedaan, dat gaf heel veel duidelijkheid waarom de zadels steeds problemen geven bij ons.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:47

Lastig probleem
Die drukmeting zal het probleem niet verhelpen lijkt mij
Ws heeft je paard een steile schouder die ook nog smal is
Dat samen met bv een vrij brede wervelkolom (en een te smal kussenkanaal) kan het zadel naar voren doen schuiven.
Heeft Arie boer de WOW gepast?

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:49

klopt cindy.. heb ook al naar zadelatelier.nl gekeken maar de levertijd is daar 8 weken. En ik heb dus al 2 keer eerder een maatzadel laten maken en dit helaas ook zonder succes! Zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om weer 8 weken te moeten wachten

@ unamie ....Ja Arie Boer heeft de WOW zadels gepast. We hebben alles geprobeerd , zelfs met H-singel en al ...maar mocht niet baten. Hij wenste me succes met het verder zoeken!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-03-09 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:50

ok, hoop dat je contact op wil nemen met www.zadelatelier.nl want ik denk echt dat zij je kan helpen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:10

Voor de blessure had je dit probleem dus niet?
Je zou zeggen dat er iets mis is gegaan met de bespiering waardoor het zadel naar voren schuift

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:14

nee, maar ze liep op M-niveau en na een jaar lang niet gereden te hebben, was er niks meer van haar bespiering over. Heb toen al gauw een ander zadel aan moeten schaffen omdat mijn zadel destijds niet meer passend was te maken. Vanaf die tijd heb ik dus dit probleem. Heb in een jaar tijd al met 3 zadels gereden. Massimo, Morris & Nolan en nu dus Euroriding.

Het probleem is dat het singelpunt erg naar voren ligt, en ze iets te dik is. Singel trekt naar mijn idee het zadel naar voren. Zit in deze Euroriding wel een ingebouwde voorsingel.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-03-09 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Werderom berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 reactie.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:31

maar zolang als jij moet wachten op je nieuw gemaakte zadel, krijg je het bestaande goed passende zadel natuurlijk in bruikleen! als je contact had opgenomen met zadelatelier had ze je dit ook kunnen vertellen....

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:50

heb zadelatelier toevallig net een mail gestuurd! Een goed passend zadel in bruikleen zou inderdaad een oplossing zijn. Bij de vorige keren dat ik een maatzadel liet maken (Massimo en Morris & Nolan) was dit nl. niet het geval...vandaar mijn reactie !

Bedankt in ieder geval voor je tip!

Welk zadel heb jij nu ?