Hoe rijd de cheyenne?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Hoe rijd de cheyenne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:25

Ik ben aan het twijfelen welk boomloos zadel ik wil kopen, daarom wou ik even vragen wat jullie van de cheyenne vinden onder het rijden, kwestie van het stevig zitten enz. Ik heb een fjordje, weinig schoft en best wel rond, en ik wil vooral veel buiten rijden (zo'n 2u) en af en toe wat dressuur werk, zou dat gaan?
Anders dacht ik aan de cherokee, maar die is iets buiten mijn budget momenteel. De ghost lijkt me ook wel wat, maar daar ken ik al eigenlijk helemaal niet veel van.

Alvast bedankt
(heb gezocht naar topics, maar geen tegen gekomen, sorry als ik er over gekeken heb)

Anouk94

Re: Hoe rijd de cheyenne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:08

Ik heb zelf een barefoot getest, en ik heb nu een ghost. Mijn pony is ook redelijk rond ( O:) ) en zo goed als geen schoft. De barefoot schoof, net als zo'n beetje al m'n boomzadels, naar voren, en hij klapperde achter. Dat werd hem dus niet. Ik vond hem wel erg lekker zitten :) . Nu heb ik een ghost, dat gaat beter kwa schuiven. Deze zit ook heel erg lekker :):) en voor mijn pony dus beter.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 20:41

Ja dat probleem van klapperen heb ik ook wel met mijn huidige boomzadel, wist niet dat je daar bij boomloos ook last van had.
Kun je met zo'n ghost ook springen? Ik vond ze wel interessant maar ik kan ze jammer genoeg niet uittesten, is veel te ver uit de buurt. Welke barefoot heb je dan uitgetest?

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:44

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:07

Oooja, leuk! Ze lijken me best wel goed te liggen op die fjordenrugjes. Heb wel ergens gelezen dat ze wat minder schoudervrijheid geven, is dat bij jou het geval? Ze lijken me wel erg zacht te zitten, kun je er ook lang mee buiten?
Sorry voor al men vragen :o , maar wil graag een goe zadel voor ons

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:08

Ik heb zowel een cheyenne, cherokee als ghost gereden/gehad.
Vind de cherokee minder fijn (heb hem ook op een fjord gehad) gezien ik minder beencontact had. Ook heb je bij een ronde fjord niks aan de wrongen want daar kom je dan niet aan met je benen.

De ghost en cheyenne op een fjord waren beiden goed. Bij de ghost heb ik iets meer steun wegens de wrongen bij je bovenbenen en uiteraard meer beencontact. Bij de cheyenne kun je een wrong seatsaver pakken voor diezelfde steun.

Je kunt het beste een testzadel aanvragen (wellicht van zowel een cheyenne als ghost) zodat je goed weet wat bij je en je paardje past. Succes :)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:10

Minder schoudervrijheid? Ik heb er geen last van hoor! Nooit van gehoord ook eigenlijk.. Hij zit echt superzacht, echt onwijs lekker, en ik denk dat je er wel behoorlijk lang op kunt zitten hoor! :D Ik heb er zelf nog niet een echt lange buitenrit mee gemaakt (heb hem nog niet zo heel lang) maar ik ga dat zeker wel doen :)

Haha geeft niet joh, ik snap je hoor 't heeft bij ons ook een tijd geduurd voor we iets goeds hadden. Trouwens, in m'n profiel staat een foto van mijn zadel, als je wil kan ik er meer posten hier :)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:13

Mijn paard wil niet anders!!!

En dan overdrijf ik echt niet..

Geen enkel zadel accepteert ze op haar rug, peutert echt waar haar singel los, en gaat bokken/ steigeren net zolang totdat het zadel eraf is.

Na allerlei vervelende gebeurtenissen met de zadels, een poosje zonder zadel gereden en eens een testzadel van barefoot aangevraagd. De cheyenne..

We hebben een week lang heerlijk gereden... Dus heb daarna direct de cheyenne besteld en het gaat prima nu, al een jaar of 3..

Vind het zelf ook heerlijk rijden, zou niet anders meer willen dan barefoot..

Ik heb ook de arizona van barefoot, voor mijn andere tinker, en ook hier erg tevreden over.. Paard doet het er prima onder en zit ook weer fantastisch!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:15

A bedankt, dan moet ik al niet sparen voor een cherokee :D Ik heb er wel eens een uitgetest, maar dat was op men vorige paardje, die was een stuk smaller, dus dan is dat zadel wel handiger, maar met een fjordje wist ik dat zo niet. De cheyenne ga ik eens testen denk ik, ghost zal ik moeten zien of ik er een kan vinden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:17

@A_Fotografie: ja moest je wat willen plaatsen, kan ik even goed bekijken, bedankt!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:17

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:21

Op deze foto zat hij nog niet helemaal goed, nog wat te ver naar voren en de singel ook (in d'r oksels)
Afbeelding

Afbeelding

En zo was ie toen ie nieuw was :P
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:24

ik heb ook net een ghost gekocht :D

de cheyenne zit goed hoor,maar ik vind het wel een erg breed zadel.
de ghost is niet zo heel mooi om te zien,maar heeft een fijne smalle zit.

testen is absoluut de moeite waard,dan weet je wat je prettig vind :j

ik heb bij de ghost wel een voorboogje omdat mijn pony wel schoft heeft en zonder boogje het zadel wel gaat schuiven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:48

rijd al jaren met cheyenne. Tijdlang op een arabier gehad,die liep er fijn mee. Ook urenlange buitenritten,zowel met fenders als gewone beugels. Heerlijk.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:06

@A_Fotografie : je pony is van bouw inderdaat wat zoals men fjordje, best wel kort. Ziet er goed uit! Leuke kleur ook *D

Heb juist een aanvraag ingedient voor een cheyenne te testen, hopelijk gaat dat vlotjes. De ghost zou ik ook best willen testen, maar er is geen verdeler in de buurt, allemaal zo'n 200km uit de buurt en ik hou niet zo van opsturen en versturen eerlijk gezegt. Moest ik iemand dichter vinden die een zadel even wil uitlenen. Ga nog eens goed rondneuzen denk ik, misschien vind ik nog iets.