Welk zadel? Ervaringen Wintec 500, anderen van die prijs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa15

Welk zadel? Ervaringen Wintec 500, anderen van die prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:22

Hallo,
Ik heb een nieuw paardje en ben op zoek naar een zadel.
Ik heb al in de winkel gekeken en op internet. (vaak zie je daar dezelfde zadels voor een veel goedkopere prijs). Mijn budget is niet zo hoog, maar ik wil toch wel graag een goed zadel.
Ik zat zelf te denken aan wintec 500. Wat is jullie ervaring daarmee?
En weet iemand misschien nog een goed goedkoop zadel?
(Ongeveer rond de 400euro) En wat is precies het verschil tussen kunststof en leren? zit daar veel verschil in qua kwaliteit?

groetjes lisa
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-03-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

MonAmieC

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:50

Wil je een dressuurzadel of een veelzijdigheidszadel?
Wil je een nieuw zadel of mag het ook tweedehands?
Voor een breed/smal paard...

Lisa15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:23

Oh vergeten erbij te zetten, Een veelzijdigheidszadel(eventueel springgericht) Het liefst wel nieuw. Het is een smal klein paardje.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:38

Heb je als eens hier op bokt gekeken?
Zijn ook vaak goede zadels te koop.

Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:02

is het een jong paard? nog in de groei?

Dan zal ik geen duur zadel nemen. wij leveren de knight rider zadels en als ik je was zal ik gaan voor een zadel met verwisselbare boom zodat als je paardje groeit je ook de zadel kan aan passen, anders heb je straks een goed zadel en een half jaar later past hij niet merr en dat is toch zonde, vind ik.

Van de knight rider is alleen de neptunus met verwisselbare boom prijs van deze zadel valt reuze mee.

prijs stuur ik naar je pb

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:16

als ik in jouw schoenen zou staan zou ik een zadelpasser laten komen met een bult tweedehands zadels
zo kun je op je gemak passen en meten wat er geschikt is voor je paard en voelen wat jij fijn vind zitten

en een tweedehands a merk is altijd een betere optie dan goedkope nieuwkoop in mijn ogen

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:25

Ik zit met dezelfde vraag, nu zei pas iemand tegen mij dat je met een jong paard wat aan het eerste zadel begint je nooit met een nieuw zadel moet beginnen maar tweedehands. Dit om de rug niet naar het zadel te laten groeien omdat een nieuw zadel nog helemaal stijf en stug is?? Mijn paard is ook smal en ik vraag me ook af wat ik nu het beste kan doen.

willl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:26

mocht je nog steeds denken aan een wintec, niet doen hoor!
deze zadels schuifen erg heen en weer, vooral op een smal paard. Een kieffer wien bijv. past erg goed op smalle paarden. uit mijn ervaringen dan. mocht je in de goedkopere prijsklasse zitten denk dan eens aan een rossner of een lemetex zadel. erg goede prijs kwaliteit verhouding

Lisa15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:17

Oh dat heb ik nog niet gehoord bij de wintec zadels!
Trouwens voor een paardje van 1.64, moet ik dan maat medium of groot voor de boom? Want wil het liefste dan met verwisselbare boom, als die nog groeit kan ik altijd nog een andere boom erin doen. (hij is bijna 4)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:41

Wintecs zijn prima zadeltjes hoor , maar het moet wel passen , en dat hangt niet alleen af van de maat kopijzer die je er in stopt.

De boom is helemaal niet verwisselbaar , die blijft altijd hetzelfde en die ronding moet wel passen op je paard.

Het enige dat je kunt verstellen is de breedte van de voorkant.
En daar red je het helaas niet altijd mee , de ronding van de gehele boom en kussens moet kloppen.

Dus je kunt beter niet al te veel vertrouwen op het "altijd" goed passen van een zadel met een verwisselbaar kopijzer.

(verwisselbare boom is onzin en geeft een heel verkeerd beeld van de aanpasbaarheid)

Jaan81

Re: Welk zadel? Ervaringen Wintec 500, anderen van die prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:22

Ik zou idd een zadelpasser langs laten komen. Je kan van tevoren vertellen wat je budget is, wat voor soort zadel je zoekt e.d.
Jouw paard van 1.64 kan weer een hele andere bouw en dus een heel ander zadel nodig hebben dan een ander paard van 1.64.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:12

ik heb voor een van me paardjes de wintec 500, schuift niet hoor en ligt perfect! kwaliteit is niet geheel super..singelstoten raken snel versleten...maar goed daar is ook zeker de prijs na!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:15

Singelstoten zijn ook van kunststof en raken idd snel versleten. Maar deze kun je natuurlijk altijd laten vervangen voor lederen. Dat was bij onze eerste wintec die we bij onze pony hebben gekocht ook gebeurt.
Inmiddels hebben we er ook een dressuurversie bijgekocht. Goede zadels. Zitten ook erg lekker. Als ik nu met een leren zadel ga rijden, krijg ik mijn in mijn bips ;) .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:02

niks mis met een wintec hoor,leuke zadels voor die prijs.
verder kan je voor 400 weinig nieuw spul kopen wat van een beetje acceptabele kwaliteit is.
knightrider kunststof zadels zijn ook aardig geprijsd,of thorowgood.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:07

Helemaal niks mis met de wintecs hoor, de nog goedkopere (kunststof)zadels, zou ik wel laten liggen, merkloze rommel komt niet op mijn paarden in elk geval.

Wintec is prima kwaliteit.

Ik zou inderdaad ook de zadelmaker laten komen met een ruime keus aan tweedehandsjes.
Ik zou liever kiezen voor een tweedehands A-merk dan voor een B-merk met een nieuwprijs van 400 euro of minder ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:12

Ik heb een Wintec 500 gehad, maar voor mij was het geen goed zadel. Het was te "plat". Bij min paard pastte het evenmin goed dus ik heb hem ook weggedaan.
Maar het is maar net wat je wilt doen, gewoon recreatief/springen/dressuur? Het is belangrijk dat het zadel goed op het paard past iig.

Lisa15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 16:24

bedankt voor alle reacties!
ik heb toch voor de wintec gekozen, en een zadelmaker ernaar laten kijken en hij paste prima. Ik vind ze zit erg fijn, alleen mijn laarzen piepen wel heel erg, hebben jullie dat ook?

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:29

Ik heb zelf ook een wintec 500, super zadel vind ik. Zit lekker, weinig onderhoud, lekker licht en de mogelijkheid tot aanpassen op een ander paard.Dat van dat piepen is volgens mij alleen zo met kunstof laarzen, met leren heb ik er geen last van.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:52

Ik heb trouwens een kunststofzadel van HH en die bevalt ook erg goed. Enige minpunt vind ik, dat de zweetbladen nog wat hard zijn en niet goed naar binnen vouwen. Hierdoor rijd ik met lange ritten wel eens blauwe plekken op mn kuiten, maar wordt al steeds minder!
Prijs van die zadels ligt rond de 350 euro.

Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:25

wij leveren de knightrider zadels. de neptunus ver ondder de 200 euro

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:59

Ik heb vandaag de wintec 500 gekocht.
Heb altijd een wintec gehad.
Helemaal super, voor mij geen ander meer!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:41

DeniseM schreef:
Ik heb vandaag de wintec 500 gekocht.
Heb altijd een wintec gehad.
Helemaal super, voor mij geen ander meer!

Ik heb ook pas een nieuwe wintec, 500 dressuur.
Ik hoef ook niets anders meer! Lekker makkelijk in onderhoud en goede pasvorm :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 04:03

Jaan81 schreef:
Ik heb trouwens een kunststofzadel van HH en die bevalt ook erg goed. Enige minpunt vind ik, dat de zweetbladen nog wat hard zijn en niet goed naar binnen vouwen. Hierdoor rijd ik met lange ritten wel eens blauwe plekken op mn kuiten, maar wordt al steeds minder!
Prijs van die zadels ligt rond de 350 euro.

Dan leg ik liever wat geld erbij voor een Wintec, of koop ik voor 200 euro een tweedehandse wintec.

HH en K.R. zijn goedkoper, maar duidelijk ook een stuk minder van kwaliteit, dus het is maar net wat je verkiest...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 04:07

ik heb heel lang met een wintec gereden, beviel me superonderhoudsvrij, zat lekker en goed ik heb er eigenlijk wel een positieve ervaring mee, op een gegeven moment werd mijn eerste wintecje veel te klein voor mijn uitgegroeide puberkont, toen zijn we over gegaan op een isabel werth wintec.
maar uiteindelijk toen ik met mijn huidige paardje veel ging springen (ik had een veelz. richting fressuur wintec) hebben we een kentaur voor weinig geld over kunnen nemen en moest de wintec dus plaats maken, al heb ik daarna nog heel lang bosritjes enzo met dat zadel gereden, zat zo fijn.

en schoonmaken? Eitje! Tuinslang erop... klaar

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:01

Ik ben gek op winteczadels, heb voor al mijn paarden een wintec 500.
Ik mag niet te zwaar tillen dus een lederen zadel viel sowieso af, merkloze rommel wilde ik niet, dus dan Wintec. Je moet er wel van houden, en het moet natuurlijk op je pony passen.