Piepend bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Piepend bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:27

Ik zit dus met een probleem van een piepend bit. Dit is heel enerverend voor mij, men paard en ook voor de mensen rondom de bak of in de bak.
Nu ik rij met een bustrens, pinchless (zachte versie, wil graag een paard met een zachtje mondje houden), met in het midden een tussenstukje waardoor de 2 delen van het bit afzonderlijk kunnen bewegen. Het tussenstukje draait ook rond, vind Cassano geweldig. Ook hangen er ringen aan wegens gevoelig huidje.
Nu het piept dus! Ik leg het af en toe in de maisolie en dan gaat het weer een paar weken goed. Nu ik spoel het na het rijden elke keer af dus dan spoel ik telkens wat olie weg en daarom komt volgens mij het piepen terug.
Nu het rare is dat ik knal hetzelfde reservebit heb (alleen scherper, daarom ook niet meer in gebruik) en dat piept ook!
Hangt het dan aan het model van bit? Ander bit is niet dadelijk een oplossing, ik heb lang gezocht naar een bit waar hij leuk op liep en heb dat nu eindelijk, dus zou het graag houden tot het uit elkaar valt!
Heeft iemand hetzelfde probleem? Of hetzelfde bit wat dat ook doet? Of weet iemand een definitieve oplossing?
Het bit is perfect, alleen dat enerverende piepen e!

daffie1986

Re: Piepend bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:29

Is ook voor groot deel aan bit te wijten ja. Maar door het vele schoonspoelen en niet goed kunnen drogen(bijv. omdat er holtes zitten waar water niet uitkan) kan dit ook komen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:35

Tja, ik laat het altijd wat uithangen nadat ik het het afgedroogt, maar water kruipt overal natuurlijk.
Dus ben ik dan echt gedoemd om met een piepend bit en liters maisolie door het verdere paardrijleven te gaan :-) ?!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:37

beetje sla olie tussen de scharnieren