Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
lotte_2 schreef:Dan is die van Harrys Horse volgens mij best wel geschikt.
Het probleem is dus dat mijn zadel niet goed ligtdaarom wil ik een voortuig:)

lotte_2 schreef:Dan is die van Harrys Horse volgens mij best wel geschikt.
Het probleem is dus dat mijn zadel niet goed ligtdaarom wil ik een voortuig:)
ArabicQueen schreef:ik heb zelf een borsttuig + martingaal die je aan je zadel moet vastmaken met gespen en de losse martingaal ook met gespen en dat raad ik je niet aan je bent ''uren'' bezig om dat ding eraf tehalen of erom te doen je kan beter met van die klipjes nemen is veel handiger!!
ZusJacobs schreef:Is het niet beter om een goede zadelmaker langs te laten komen? Als die schuift lijkt mij het ook niet lekker zitten, en dan komt er ook druk op de voorkant te staan?
Succes nog!
zorro schreef:Dan is het zadel dus niet goed op maat gemaakt. Zou ik als ik jou was die zadelmaker nog even bellen dat het zadel dus nog niet past. Als het schuift, in de extreme mate die jij beschrijft, past het gewoon niet. Kan je je voorstellen hoe het voor het paard voelt als jij dat zadel van alle kanten vastsnoert op het paard? Het zal vast geen pretje zijn. Investeer toch echt liever in een passend zadel, als in dingen om een niet passend zadel zo vast te snoeren dat jij er geen last meer van hebt, maar het paard juist extra.