[WN] Myler vs. Billy Allen - zelfde werking?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Myler vs. Billy Allen - zelfde werking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:10

Hoi,

Op het moment rijd ik mijn 4 jarige Haflingermerrie met een Myler level 1 D-trens. (MB02 mondstuk, breed stukje).
Aangezien ze hier super op loopt ben ik zeer tevreden.

Nu heb ik echter 2 hoofdstellen die ik vaak gebruik, maar ik moet steeds het bit wisselen.
Ik ben dus op zoek naar een 2e bit, uiteraard gaat de keus weer uit naar een Myler.. Maar omdat deze vrij prijzig zijn zat ik ook te zoeken op wat andere bitten en toen kwam ik een Billy Allen bit tegen. Ik wil graag namelijk weer een zelfde soort bit, omdat mijn paard er goed op loopt en ik niet een heel ander bit er in wil steken omdat ze niks anders dan die myler kent. Het lijkt ontzettend veel op een Myler, maar ik ken de Billy Allens eigenlijk niet.

Wie kan mij het verschil uitleggen? En kan ik naast de Myler gewoon een Billy Allen gebruiken?

Vast bedankt!

Paintlinger

Re: Myler vs. Billy Allen - zelfde werking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:40

Imo kan je het als volgt bekijken.

De myler is de verfijnde versie van de BA....
De myler is mooier / fijner (anatomisch) gevormd...de BA's zijn vrij recht en de myler is naar de mond gevormd.
De overgang bij het rolletje is mooier....bij de BA zit dit vrij strak.

Maar feit blijft natuurlijk dat je zo niet kan zeggen welke je paard fijner zal vinden, dat je weet je nooit.

Zelf heb ik alleen mylers omdat het naar MIJN idee beter is....omdat er imo net iets beter over na gedacht is, maar dat is puur wat IK vind...

Kortom, je zou het gewoon moeten proberen denk ik :j...of een tweedehands mylertje vinden...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:48

Bedankt voor je antwoord.. :)
Wat mezelf betreft ben ik nogal iemand van als ik ergens over tevreden ben dan pak ik gauw weer van hetzelfde.. Dus wil ik het liefste weer een Myler..

Het 'nadeel' is dat tweedehands niet gek veel te koop staat.. Het is allemaal te groot.. :+ Of level 2/3, of met sleuven.. :P
Ik zoek denk ik gewoon nog even verder.. En anders maar even diep in de portemonnee en een nieuwe kopen..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:45

Ik liep bij Divoza (of all places) stom toevallig tegen een level 1 O-ring comfort mylertje aan...was gebruikt dus maar 35 euro...

Verder heb ik al een D-ring Level1. Comfort snaffle en een forward tilted barrel shank Level 2......

Dus tja, wat dat betreft ben ik hetzelfde, als het bevalt blijf ik bij m'n merk :j

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:35

Die van mij lopen allebei op een billy allen. Het voordeel hiervan is dat het mondstuk niet zo ver gebogen is. De haaktanden van mijn appie zit vlak bij de mondspleet waardoor hij anatomisch gevormde mondstukken niet kan hebben.