Help, wil dressuurzadel, maar zelfde zit als Kieffer vzh

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Help, wil dressuurzadel, maar zelfde zit als Kieffer vzh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:38

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik vind de Kieffer Aachen als enige zadel wat ik heb geprobeerd lekker zitten.
Maar omdat het een veelzijdigheidszadel is, komt mijn knie niet op de kniewrong, maar voor de kniewrong te liggen, omdat ik graag met langere beugels zit. Ik zit daardoor met mijn knie recht op het kale zweetblad, wat niet zo lekker zit.

Oplossing is voor mij een dressuurzadel, maar degene die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker zitten:
( Hulsebos, GrangGilbert, Ideal, KN, Kieffer Wien). Mijn benen werden veel te recht naar beneden gedwongen en mijn * komt tegen de kamerboom aan. Daarbij waren de zitvlakken vrij spits.

Help, welk zadel heeft de zit van een Kieffer Aachen, maar is toch een dressuurzadel???
Ik zit al uren plaatjes te vergelijken, maar daar kom ik niet echt uit...

Gr.
Esther

fjordnina

Re: Help, wil dressuurzadel, maar zelfde zit als Kieffer vzh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:23

Ik heb laatst Eshter van Greendistance met Massimo zadels langs laten komen en daar diverse van geprobeerd. 2 dressuurzadels en de trailversie. De dressuur ervaarde ik ook als heel recht (altijd VZH gewend), de trail zat er tussenin. Geen dressuurzit en geen VZH zit, misschien kun je hem eens proberen bij iemand in jouw buurt?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:30

Dank je voor je rectie. Ik heb nog nooit van trail gehoord. Ik ga eens navragen.

Ik zat op de website van Kieffer te vergelijken en ik vind de Europe CT 11 en de Athen Olypic wel iets van dezelfde zit weg hebben.
Heeft iemand een van deze merken?

Gr.
Esther

fjordnina schreef:
Ik heb laatst Eshter van Greendistance met Massimo zadels langs laten komen en daar diverse van geprobeerd. 2 dressuurzadels en de trailversie. De dressuur ervaarde ik ook als heel recht (altijd VZH gewend), de trail zat er tussenin. Geen dressuurzit en geen VZH zit, misschien kun je hem eens proberen bij iemand in jouw buurt?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:30

Morgen komt Esther van Green Distance bij mijn paard zadels passen, ik kan niet in een dressuurzadel zitten vanwege mijn lange benen. Ik kan ze gewoonweg nergens kwijt!! Mijn oog is gevallen op de Massimo Son en de Massimo Trail, ik kan helaas nog niet rijden. Ik zal je laten weten hoe ze zitten als ik er op heb gezeten :+ .

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:22

En een vzh zadel richting dressuur? Kan dat niet evt. iets zijn?
Of misschien kunnen ze de wrongen van die Kieffer wat meer opvullen, zodat je knie er wel tegenaankomt?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:40

De kieffer aachen is een vzh richting dressuur.
Ook al zouden de wrongen nog dikker zijn, dan raak ik ze niet.

Ik ga donderdag naar de divoza, kijken voor een kieffer europe ct2.
Ze zijn alleen wel erg goedkoop. 1000 euro....

sharonalover schreef:
En een vzh zadel richting dressuur? Kan dat niet evt. iets zijn?
Of misschien kunnen ze de wrongen van die Kieffer wat meer opvullen, zodat je knie er wel tegenaankomt?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:43

Ik heb een Kieffer aachen in spring variant, en een Europe CT 11 gehad.. Ik kan je zeggen dat de 2de een veel meer gedwongen zit heeft, ik zelf zat er niet echt lekker in..

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:47

Mmm..dat is balen.
Heb je nog een alternatief??

Bubsj schreef:
Ik heb een Kieffer aachen in spring variant, en een Europe CT 11 gehad.. Ik kan je zeggen dat de 2de een veel meer gedwongen zit heeft, ik zelf zat er niet echt lekker in..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:49

ik heb een kieffer venedig ook een vzh met wat meer wrong denk ik dan de aachen, zit echt heel fijn, zowel op zijn jan boeren fluitjes als wanneer je netjes wilt rijden. Zit ook een extra beenrol? in verwerkt die je eruit kan halen als je dat wilt. Heb m pas 5 weken denk ik nu maar rijdt heerlijk! Is dat je in Bergen op zoom woont anders zou ik zeggen kom eens langs om te proberen, maar misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een kieffer dealer waar je eens wat zadels zou kunnen passen om te proberen?
Laatst bijgewerkt door Dwyne op 17-03-09 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:00

Hippotha schreef:
Mmm..dat is balen.
Heb je nog een alternatief??

Bubsj schreef:

Ik rij nu voornamelijk op ongedwongen Stubbens, Die zitten voor mij als een huis. :) Al ga ik nu over op de wow ;)

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:59

Dank je voor je aanbod ;)
Het probleem is, dat als ik iemand voor zadels laat komen, ik mezelf ook verplicht voel om er 1 te nemen, ook al zitten ze niet lekker.
Heb ik in het verleden ook gehad. Dan laat ik me om praten en zit ik met een zadel dat ik eigenlijk niet wil.
Dus dat houd me een beetje tegen.

Dwyne schreef:
ik heb een kieffer venedig ook een vzh met wat meer wrong denk ik dan de aachen, zit echt heel fijn, zowel op zijn jan boeren fluitjes als wanneer je netjes wilt rijden. Zit ook een extra beenrol? in verwerkt die je eruit kan halen als je dat wilt. Heb m pas 5 weken denk ik nu maar rijdt heerlijk! Is dat je in Bergen op zoom woont anders zou ik zeggen kom eens langs om te proberen, maar misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een kieffer dealer waar je eens wat zadels zou kunnen passen om te proberen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:12

ik had het probleem dat mijn dijbeen bij een aantal zadels tijdens het lichtrijden teruggeduwd werd in het zadel. Uiteindelijk heb ik verschillende zadels geprobeerd bij mensen van stal, sommigen op mijn paard, sommige op hun paard ivm pasvorm. Dat kost weinig en je kan uitgebreid proberen zonder dat er priemende ogen naar je zitten te kijken of je al een beslissing hebt genomen (we praten nl ook niet over 10 euro wat je uit wil geven)

Er waren twee zadels waar ik lekker in zat, alleen pastte een voor geen meter op mijn paard en bij de ander had ik iets meer wrong gewild.

Uiteindelijk heb ik voor de Daaleman gekozen, maar tijdens het aanmeten wel het zadel laten zien wat ik lekker vond zitten( dat was een passier), en daar hadden ze een soortgelijk model van en dat zat heerlijk. Nog hopelijk een week wachten en mijn zadel is klaar, ik ben benieuwd.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 14:10

Wat fijn dat ze daaleman helemaal kunnen aanpassen.
Ik ga er ook eens naar kijken.

Op stal heb ik alle zadels van anderen al geprobeerd, maar geen een vind ik lekker zitten.
Ik ben heeeeel moeilijk met zadels ;( .....daarom hoop ik ook dat ik die kiefferzit in dressuur vind

ingvdh schreef:
ik had het probleem dat mijn dijbeen bij een aantal zadels tijdens het lichtrijden teruggeduwd werd in het zadel. Uiteindelijk heb ik verschillende zadels geprobeerd bij mensen van stal, sommigen op mijn paard, sommige op hun paard ivm pasvorm. Dat kost weinig en je kan uitgebreid proberen zonder dat er priemende ogen naar je zitten te kijken of je al een beslissing hebt genomen (we praten nl ook niet over 10 euro wat je uit wil geven)

Er waren twee zadels waar ik lekker in zat, alleen pastte een voor geen meter op mijn paard en bij de ander had ik iets meer wrong gewild.

Uiteindelijk heb ik voor de Daaleman gekozen, maar tijdens het aanmeten wel het zadel laten zien wat ik lekker vond zitten( dat was een passier), en daar hadden ze een soortgelijk model van en dat zat heerlijk. Nog hopelijk een week wachten en mijn zadel is klaar, ik ben benieuwd.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:36

Heb nog eens op de site van kieffer zitten zoeken voor je... Jouw Aachen zadel heeft een AT zit, diepe zit dus. Als je de catalogus download van de site kan je goed zien welke zadels dit ook hebben. Daarnaast heb je nu een medium kniewrong. Die dingen kan je goed vergelijken met andere kiefferzadels zodat je wat zekerder weet dat de zit hetzelfde is. Kijken of er een zadel tussen zit voor je waarbij het wat minder rond aan de voorkant is met wel dezelfde houding/zit.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:40

WolinLotte schreef:
Morgen komt Esther van Green Distance bij mijn paard zadels passen, ik kan niet in een dressuurzadel zitten vanwege mijn lange benen. Ik kan ze gewoonweg nergens kwijt!! Mijn oog is gevallen op de Massimo Son en de Massimo Trail, ik kan helaas nog niet rijden. Ik zal je laten weten hoe ze zitten als ik er op heb gezeten :+ .

Is het geen optie om een zadel met extra lange zweetbladen te nemen? Heb ik namelijk ook. Ik heb zelf ook lange benen en kwam altijd over het zweetblad heen. Heb nu een Anatomica. Heerlijk zadel met extra lange zweetbladen

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:52

Dank je voor de tip. Dit wist ik niet. Ik ga eens vergelijken op de site van kieffer.

Dwyne schreef:
Heb nog eens op de site van kieffer zitten zoeken voor je... Jouw Aachen zadel heeft een AT zit, diepe zit dus. Als je de catalogus download van de site kan je goed zien welke zadels dit ook hebben. Daarnaast heb je nu een medium kniewrong. Die dingen kan je goed vergelijken met andere kiefferzadels zodat je wat zekerder weet dat de zit hetzelfde is. Kijken of er een zadel tussen zit voor je waarbij het wat minder rond aan de voorkant is met wel dezelfde houding/zit.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 00:22

Hmmm.....bijna allemaal AT?????

Hippotha schreef:
Dank je voor de tip. Dit wist ik niet. Ik ga eens vergelijken op de site van kieffer.

Dwyne schreef:

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:45

Zijn er wel veel idd die een AT zit hebben of kunnen hebben ;) Alleen dan zou hij bij jou dus in combinatie moeten zijn met medium kniewrong (kneerolls) maar denk dat die er ook heel veel tussen zitten... Stuur anders eens een mailtje naar kieffer met foto's van hoe je op de zadel zit wie weet kunnen ze je helpen?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:06

Ik heb een Euroriding zadel, vind lekker zitten, heb nog nooit op dei van Kieffer gezeten dus kan het niet vergelijken

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 17:03

Goed idee *D
Dwyne schreef:
Zijn er wel veel idd die een AT zit hebben of kunnen hebben ;) Alleen dan zou hij bij jou dus in combinatie moeten zijn met medium kniewrong (kneerolls) maar denk dat die er ook heel veel tussen zitten... Stuur anders eens een mailtje naar kieffer met foto's van hoe je op de zadel zit wie weet kunnen ze je helpen?