Anky-pad wel of niet geschikt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sannessep

Anky-pad wel of niet geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:03

Ik ben op zoek naar een mooie pad/dekje voor onder mijn dressuurzadel. Nou vind ik sommige anky-pads er wel mooi uit zien (de off-white en de kiwi heb ik op het oog).

Maar ik val even over het puntje dat ze eigenlijk helemaal recht zijn en ze zien er vrij dik uit. Ik heb er zelf nog nooit één in real life in handen gehad en basseer dit dus alleen op foto's.

Is deze pad geschikt voor pony's met enigzins korte rug, redelijk schoft en ietwat doorhangende rug? Het is allemaal niet extreem, maar ik kan me voorstellen dat ik beter kan zoeken naar een voorgevormd dekje..

Ervaringen?

De pony waar het voor bedoeld is: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WLD3BEC3.jpg

sharonalover

Re: Anky-pad wel of niet geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:10

Mijn paardje heeft een hele hoge schoft, verder wel een aardig rechte rug.
Ik vind het súper fijne dekjes, maar dit is heel persoonlijk, er zijn ook een heleboel mensen die het 3x niks vinden...

Waar je wel aan moet denken, maar dat moet eigenlijk wel bij elk dekje, is dat je het dekje goed de kamer in moet trekken bij het opzadelen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:29

Ik vind die dekjes niks. Zoals je al aangaf met die rechte rug, hierdoor heb ik in het verleden regelmatig gehad dat het strak trok op de schoft. Ook vind ik hem naar mijn mening te dik.

Wel erg jammer want de kleurtjes die ze heeft zijn leuk. Wellicht als ze ook sjabrakken de markt op gooit dat ik dan weer interesse krijg.

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:45

Geloof me, 1x een anky dekje en je wilt NOOIT meer iets anders:D dit geldt overigens ook voor de anky winterdeken/ anky broeken/ anky kleding het is helemaal geweldig en ben er helemaal fan van!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:47

Je geeft het grote nadeel van de Anky pads al aan ze zijn recht..
Je hebt van PK ook hele mooie pads en deze zijn wel gevormd, ze zijn wat kwaliteit betreft niet minder dan die van Anky is mijn mening.

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:51

De Anky pads vormen opzich vanzelf naar je paard en je zadel. Maar dat is niet na 2 keer.
T duurt denk ik wel een weekje ong.
En je moet er wel opletten.
Sommige Anky dekjes schuiven het zadel heel en weer.
De stof aan de onderkant is glad. En als jij een glad paard heb, gaat het makkelijk schuiven.
Ik heb zelf ook 2 Anky pads. En 't bevalt me super.
Enja, wat Sharonalover al zegt, je moet ze goed naar boven trekken, en goed naar voren leggen.
Ze schuiven vaak snel onder het zadel vandaag.
maar als je ze dus wel goed legt is dat heel minimaal ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:52

Als het zadel daardoor begint te schuiven dan past het zadel niet goed.

[edit] dubbele woordjes weggehaald. De zin was nogal vaag :o
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-03-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:54

Bij een paard met een hoge schoft, krijg ik ze niet mooi hoor. Maar een paard met weinig schoft, ligt ie wel goed. De stof is wel onwijs lekker en droogt heel snel. Van HH heb je ook dit soort dekjes en die zijn wel voorgevormd, een stuk goedkoper en net zo fijn vind ik. Dus ik ga eerder voor de HH.

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:56

magda_90 schreef:
Als het zadel daardoor begint te schuiven dan ligt dan past het zadel niet goed.

Hoeft niet persee.
Ik ken een meisje die ook een Anky pad heeft.
zadel past perfect.
alleen dr paard is heeel glad.
't glijden is heel minimaal hoor!
Maar ik wou wel even melden, t zou misschien kunnen gebeuren.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:59

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:01

Ik vind ze verschrikkelijk, trekken wat ik ook doe strak op de schoft, ik heb liever pk blijft veel beter liggen, mooie kwaliteit en leuke kleurtjes

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:47

ik heb eigenlijk nog nooit een anky pad gebruikt, ik vind ze ook een beetje saai, zo'n recht dekje, maar ik heb wel een dikke burberry van global en een dikke van eurostar, die bevallen wel goed, ze nemen heel veel zweet op :j

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:49

Ik heb sinds kort een schockemoller pad gekocht hier op bokt. De pads van anky glijden bij mij toch een klein beetje naar achteren. Die van schockemoller niet. Ze blijven heel netjes zitten. Zijn aan 2 kanten te gebruiken, verschillende kleuren dus ;)

Ik ben helemaal tevreden ermee!!

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:10

Ik heb ze gister in Mr. Ed nog in mijn handen gehad ;']. Ze zijn aardig dik..vond ik iig dat is het enige dat ik me nog herriner

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:12

Ook hier niet zo'n tevreden klant van ANKY, bij mijn fjord zonder schoft trok hij al op de schoft!
Daarbij gaat het zadel glijden(en nee dat doet hij alleen bij dekjes met zo'n zwarte onderkant, bij mijn stubben dekjes is er totaal niets aan de hand!)

Ik blijf wel bij PK, ondank dat dat ook een klein beetje glijd.(fjord is ook wel geschoren, dat is waarschijnlijk de reden, s'zomers is er niets aan de hand maar dan vind ik ze te dik en warm)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:29

Ik vind anky's echt ideaal, heb al meerdere voorgevormde sjabrakken gehad die weg gleden, en deze blijven perfect liggen, zonder strak op de schoft te trekken. ;)
Mijn paard heeft dan ook een vrij ronde rug en niet al te hoge schoft.
Kwa dikte zien ze er dik uit, maar ik vind het als je erin drukt meevallen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:31

Ik heb laatst al mijn anky;s de deur uit gedaan.
Ik reed er al amper mee omdat ze zo op de schoft lagen.
Nu laatst tijdens een buitenrit kwam dat hele dekje onder mijn zadel vandaan geschoven en verloor ik hem zo midden in mijn galop.
Had ik gelukkig een braaf paard die ik midden op straat weer kon opzadelen.
Maar nee voor mij geen anky's meer totdat ze gevormd zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:40

Niet helemaal mee eens met de opmerking dat je zadel niet goed passend is als de ANKY pads gaan schuiven.
Bij de HH en de PK heb ik geen last van schuivende pads en bij de anky dus wel.
Bij de PK is het pad ook snel droog na gebruik, blijft mooi met wassen en is na het wassen in de wasmachine ook zo weer droog, paar uurtjes maar voor nodig!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:50

meggiemeg schreef:
Niet helemaal mee eens met de opmerking dat je zadel niet goed passend is als de ANKY pads gaan schuiven.
Bij de HH en de PK heb ik geen last van schuivende pads en bij de anky dus wel.

Heb ik dus ook last van!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:47

Ik vind ze echt vréselijk.
Echt de pasvorm is drie keer niks. Ik heb liever PK.
Bij mij schoof het dekje ook echt heel erg en lag strak op de schoft..
Nee voor mij geen ANKY dekjes meer :n

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 08:28

Ik hoor het al weer... de meningen zijn erg verdeeld. Maar goed, er zitten mij net iets te veel negatieve reacties tussen, ik ga wel wat anders proberen. Die van eurostar ziet er ook wel goed uit, 'k ga toch maar eens in de winkel kijken denk ik.

Iedereen bedankt voor de reactie!

Ik ben eruit, dus wat mij betref mag hier een slotje op. ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:49

PK heeft ook een leuke prijs om te proberen, zijn nieuw 36.95. Op MP staan ook een aantal mooie tussen zag ik!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:50

Ingridje16 schreef:
Ik heb laatst al mijn anky;s de deur uit gedaan.
Ik reed er al amper mee omdat ze zo op de schoft lagen.
Nu laatst tijdens een buitenrit kwam dat hele dekje onder mijn zadel vandaan geschoven en verloor ik hem zo midden in mijn galop.
Had ik gelukkig een braaf paard die ik midden op straat weer kon opzadelen.
Maar nee voor mij geen anky's meer totdat ze gevormd zijn.

Wow, dus je verloor gewoon je dekje onderweg?? :+ :D

Ik heb ook geen goede ervaringen. Ik heb na 1 week mijn anky pad al de deur uitgedaan, omdat mijn paard kreeg er drukplekken van. Eurostar vind ik top, heel veel vrijheid op de schoft, maar ook PK vind ik goed..

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:52

Ik vind juist die Eurostar dekjes niet fijn omdat ze veel te stijf zijn. De Anky's vormen beter en je kunt ze gewoon in de kamer optrekken. Als je ze een paar keer gebruikt hebt worden ze soepeler, zijn ze niet meer zo "stijf" dik maar wel "fluffy" zegmaar.

Ik snap niet zo goed hoe je het dekje kunt verliezen terwijl je aan het rijden bent, volgens mij heb je dan een zadel wat er voor geen meter op ligt of zo? :?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:57

Sannessep schreef:
Ik hoor het al weer... de meningen zijn erg verdeeld. Maar goed, er zitten mij net iets te veel negatieve reacties tussen, ik ga wel wat anders proberen. Die van eurostar ziet er ook wel goed uit, 'k ga toch maar eens in de winkel kijken denk ik.

Iedereen bedankt voor de reactie!

Ik ben eruit, dus wat mij betref mag hier een slotje op. ;)

Ik hoop voor je dat je besloten hebt om geen ankypad te kopen :Y) Als ik je een tip mag geven: zoek eens naar een PolyPad, die zijn weliswaar ook recht aan de bovenkant maar een stuk soepeler dan de ankydekjes, waardoor ze over het algemeen wel goed onder het zadel en op je paard passen en ze blijven ook goed liggen. PolyPads worden onder andere door eventingruiters gebruikt, en door hoe-heet-ze-ook-weer*, die dame die Jazz rijdt, zag ik in de nieuwe Bit. Daarnaast nemen ze SUPER zweet op :j

* nou val ik wel erg door de mand als niet-dressuurkenner he? :o