Hallo Ik zit met een dringende hulpvraag. Ik heb een smalle fries met een rechte rug en strakke buik. Ik heb een Kieffer Aachen zadel maar deze glijdt steeds naar achteren omdat de boom steeds te klein is. Vooral als ze straks een wat dikkere gras buik krijgt.(regelmatig laten verbreden,maar nog niet goed) Het boomloze principe staat mij erg aan maar na het proberen van 3 barefoots blijf ik met een naar achteren glijdend zadel zitten. Ik wil het al bijna opgeven maar hoop dat iemand mij kan helpen. Het 1ste zadel dat ik probeerde was een London 2 zonder vps. Zat heerlijk,maar gleed naar achteren en vond ik te groot omdat ze een korte rug heeft. Het 2de zadel was een cherokee 2 ook zonder vps. Zat ook heerlijk maar vond ik ook te groot en het weer was te slecht om een flinke rit te maken. Het laatste zadel was een cheyenne maat 1 met vps. Zat minder omdat ik "breed" zat, wiebelbenen had EN het wederom naar achteren gleed. Wel zo'n 25 cm!! Ik heb er 2 keer mee gereden en de eerste keer stapte ik zo op,maar de 2de keer gleed het zadel ook helemaal scheef en moest ik met een krukje opstappen. Terwijl ik super strak had aangesingeld (had het zweet op mijn rug staan) Na de eerste rit in de bak was het zadel ook naar achteren gegleden ong 15 cm en na de 2 keer dus ong 25 cm. Dit was na een buitenrit. Ik wil heel graag overstappen op een barefoot,maar het uitleenpunt in Beilen had hier ook geen oplossing voor. Wie o wie wel? Hartelijke groeten Nelleke
Kabouterdans
Geplaatst: 15-03-09 16:02
PB Buitenzinnig hier op bokt eens. Heb ook problemen met een niet passend Barefoot zadel.