Wintec of Harry's Horse zadel..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Wintec of Harry's Horse zadel..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 18:38

Hallo Iedereen :wave:

Ik heb sinds 3 weken een nieuw dressuurzadel(JC) omdat mijn veelzijdigheidszadel(ook JC) niet meer goed lag..
Die heb ik toen ingeruilt enzo..
Maar nu heb ik dus alleen een dressuurzadel..
Ik wil binnenkort het springen weer op gaan pakken maar dat wil ik niet op mn dressuurzadel doen..
Dat vind ik nogal zonde..

Nu zit ik te kijken naar kunstof zadels omdat mijn ouders het vast niet grappig vinden om weer een duur veelzijdigheidszadel erbij te kopen...

Maar er zijn verschillende kunstof zadel,, wintec, harry's horse,, norton, thorowgood noem maar op,,
Zelf vind ik de Wintec en de harry's horse de fijnste..

Maar welke zouden jullie kiezen...???

MilouNigel

Re: Wintec of Harry's Horse zadel..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:21

Ik zou voor de wintec gaan. Die ga ik zelf ook kopen voor mijn pony. Ik heb de harry's horse in mijn handen gehad maar ik schrok van de kwaliteit. Voor wintec betaal je iets meer maar dan heb je ook wat.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:10

Wintec, duidelijk. Je kan hem bij reiterlive.de zelfs voor ongeveer dezelfde prijs als HH kopen. Enkel wat meer verzendkosten.

wokkel9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:00

Absoluut voor de Wintec gaan! Stalgenoot van mij heeft een Harry's Horse en dat ding blijft stug en stijf. Wat een verschrikkelijk onding is dat. Ik ga dan nog liever zonder zadel rijden.

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:23

Hoi,

Ik heb zelf wintec en HH. Ik vind ze geheel hetelfde.
Ik heb nog 2 dressuurzadels HH tekoop!

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:03

En de knightrider neptunus zadel dan? dit is een ook van kunstof en ik hoorde dat de ook zeer goed is. :D

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:30

Ik ben absoluut geen fan van kunststof zadels... Ze vormen heel slecht naar je zit en naar de rug van je paard. Ik heb er een tijdje eentje geleend, die paste super zo op het oog.
Paard liep er niet fijn op en ik heb r een blessure in me rugspieren aan over gehouden.

Zou bij Divoza kunnen kijken, die hebben vaak kwalitatief goede tweede hands leren zadels.

Succes met je zoektocht

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:05

Dat blijkt heel persoonlijk te zijn en heel erg afhankelijk van het zadel(merk). De vulling moet namelijk vormen en deze hoort ook gewoon wol te zijn, als je cair vulling hebt gehad is dit verhaal logisch. Cair vormt niet want dat is plastic met foam.

ALEA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:22

Hoi MeAndManuel,
Je kan best voor een Wintec gaan hoor.
Wij verkopen de goederen van beide leveranciers (HH en Wintec) en gewoon al om het feit dat Wintec van oorsprong een zadelmakerij (Bates Saddlery) is en HH dat niet is kan ik je dus adviseren om voor Wintec te gaan.
Maar koop het aub niet via een website zonder dat de verkoper het komt passen op jouw paard. Voor een nieuw zadel mag de verkoper zich best eens verplaatsen hoor.
Wintec (en Bates) hebben dus enkele sérieuse troeven maar indien ze verkeerdelijk gebruikt worden dan begint het pas.
Succes

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:23

ik heb ook een HH, tevreden mee voor de keren dat ik ermee rij
wat mij is verteld is dat HH en wintec uit dezelfde fabriek komen.