Ruitergilde zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Ruitergilde zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 13:08

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met zadels van het merk Ruitergilde (zowel de Salto als de Tokyo).

Hoe is de zit, hoe is het comfort voor je eigen billen, blijven ze mooi?

Ezmee

Re: Ruitergilde zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:25

Ik ben niet helemaal kapot van de Kwaliteit.
Stugger harder leer, misschien na goed gebruikt en goed vetten niet meer. Ik vindt ze hard zitten. Net als Pagony heb ik zadels gezien met scheve achter kussens. Misschien kun je dat laten herstellen ?

Kijk eens naar de verbeterde merken zoals JC (Jorge Cavanes) en Kentaur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:34

Kentaur verkopen ze ook (daar had ik interesse in), dus die zie ik straks ook (als mijn dochter eindelijk eens wakker wil worden uit haar middagslaapje :+ )

Dat scheelde alleen ook gelijk 300 Euro dus ik was wel nieuwsgierig naar die Ruitergilde zadels. Ik ken ze helemaal niet verder.

De Tokyo zou wel zacht zitten zei dat meiske aan de telefoon.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:37

ik heb zelf een kentaur en die bevalt super.

ook een tijdje een paard van iemand anders gereden met een ruitergilde, beviel me ook. je moet gewoon de prijs kwaliteitverhouding in de gaten houden en die lijkt me wel goed.

(j

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:40

Heb beiden uit geprobeerd een hele tijd terug. Vond de Tokyo het fijnst, idd wat zachter. Beiden vind ik persoonlijk zeer sterk overeenkomen met een JC en een Rossner vwb model zeg maar. Van deze allemaal vind ik Rossner echter het fijnst vanwege hoogste zit comfort.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:52

Werd Rossner ook nog via anderen gedaan dan via Divoza? (ben niet zo stuk van de zadelpasservice van daar :o )

Joltsje, kun jij mij wat verschillen in zit voor de ruiter geven? Welk zadel zat 'smaller'? En qua wrong?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:57

Urielle schreef:
Hoe is de zit, hoe is het comfort voor je eigen billen, blijven ze mooi?

Naar aanleiding van een PBtje van een medeteamlid (en bedankt Gwen :P ) wil ik even erbij melden dat ik niet wil weten of je billen mooi blijven maar of het zadel mooi blijft _O-

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:08

Urielle schreef:
Werd Rossner ook nog via anderen gedaan dan via Divoza? (ben niet zo stuk van de zadelpasservice van daar :o )

Weet ik niet, heb toendertijd heel veel 2ehands zadels gekocht ivm paardjes die hier regelmatig stonden (beetje hobby in/verkoop, inrijden, corrigeren etc). Al die zadels zelf ook gepast/geprobeerd, zodoende al heel wat onder mijn kont gehad :). In eerste instantie hebben we toen 2 Rossners gehouden, 1 Zaldi en een CTD. Inmiddels zijn we overgestapt naar enkel 2 eigen paarden (tijd- en stallingsgebrek) en daar liggen nu een Albion, een Stübben en een Prestige springzadel op.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:57

Pagony en Rossner is gewoon hetzelfde behalve dat Rossner van gladleren zweetblad heeft en Pagony generft. Alle 2 zijn gewoon niet 100% recht. Ik heb diverse van beide gehad maar geen een was 100% recht, helaas Als je nu de topmodellen van JC neemt (nieuwe) Black Jack of Tango. Beide gewoon 100% in orde. Heb op beide proefgezeten. Zaten heerlijk.

Ik zou nog verder kijken dan alleen de Ruitergilde :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:10

ok, dan hoef ik niet te kijken voor Rossner eventueel dus. :n
Heb die JC's opgezocht, maar ik kon alleen een zaak in Duitsland vinden. Klopt het dat die types 1400 Euro op moeten brengen? :wow: Want dat kan ik niet betalen hoor! :oo
Ik vond op de site van JC zelf ook alleen de boommaten 31 en 33? Want het ene zadel moet een 30 worden schat ik, de andere is 100% zeker een 34.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:12

Verschil per zaak hier wat de Black Jack 850 euro meen ik.
Neem alleen een verstandig besluit :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:15

Ow, 850 is wel weer iets anders. Ik schrok me dood, 1400 Euro, mijn vent vermoord me als ik ineens bijna 3000 Euro aan zadels uitgeef :=

Kan ik ergens opzoeken waar de verkooppunten zijn? Want ik weet maar een zaak waar ze JC verkopen en geloof me, ik kan beter beoordelen of een zadel past dan zij :+

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:20

Kan ook 900 euro zijn maar veel hoger ook niet. Voor JC vindt ik dat net te gortig worden. :=

http://www.jcvertrieb.de/dressur-saettel_70.html#1
Staat nergens aangegeven waar je ze kunt kopen?
Duits is nog een beetje slecht :o
In elke geval elke dealer van Imperial Riding :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:58

Nou, ze komen woensdag allerhande zadels passen, want er lag nog van ales tweedehands wat echt heel netjes was. Ben benieuwd wat het wordt!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:01

komt vast goed urielle.. wees alleen wel voorbereid.. het wordtaltijd duurder dan dat je in je hoofd had.

(ik was bij de paarden winkel.. wou of een 2e hands rossner of ook het ruitergilde merk) helaas paste het ruitergilde gewoon echt niet op mijn paard.... kentaur toen dus wel.

nogmaals ik ben wel te spreken over die zadels.. voor die prijs mag je niet klagen.. ga je 1400 euro uitgeven.. ga dan voor een kieffer of zo, die zijn ook veel waarde vaster. een ruitergilde zadel moet je gewoon zelf afrijden zeg maar..

een kieffer zadelkun je altijd nog verkopen. een rossner wordt ook steeds waardevaster.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:15

Ik heb de grens getrokken bij 1000 Euro, meer mag het gewoon echt niet kosten. Liefst blijf ik rond de 500 hangen, maar goed, iets van speling mag erop zitten.

Kieffer is trouwens niet bepaald populair hoor, dat valt bar tegen ;) Ben er zelf ook niet gek van, maar als dat het beste past dan wordt het een Kieffer. Maar goed, er kwam van alles mee, Prestige, County, Kentaur, Kieffer, Ruitergilde, Ideal, noem maar op. We gaan wel zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:36

De Salto ging sowieso niet mee trouwens, die zat zo hard, ik kreeg er daar al bijna blauwe benen van :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:41

indd. het belangrijkste is dat het op het paard past....
en ik ga liever voor een dure 2e handse dan een goedkope nieuwe..

groetjes..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:22

Fijn zadel vind ik het hoor :j ook nieuw aangeschaft, en rijd er nu zo'n jaar mee. Overigens de Tokyo 18' en het fijne was dat dit merk wel tot de grote boommaten gaat, namelijk 36 hadden we nodig.

Ik vind het echt een fijn zadel om in te rijden, zacht en niet een extreem gedwongen zit :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:58

heb de tokyo gehad
heel fijn zadel vond ik het
wel aangepast aan mijn merrie
helaas niet pas klaar te krijgen voor mijn andere merrie

die salto vind ik niets
net als die pagony niet

rossner is niet pagony he
die vind ik wel weer beter maar niet super
ook vind ik niet alle jc's fijn, sommige zijn zo hard

ik zou wel proberen als je 2 nieuwe zadels bij 1 levarancier haalt goede korting te krijgen hoor, je haalt er niet voor niets 2 ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 10:00

Goed om te horen dat er ook positieve verhalen zijn!
Ik heb een JC op de pony liggen, die is idd hard. Maar goed, het is zo'n ponyzadeltje dus daar kan ik niet veel anders van verwachten denk ik :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:14

Ik heb een al wat ouder zadel type tokyo,ik vind het een heerlijk zadel,lekker zacht,niet al te diepe zit en niet zoveel kniewrong.
Ik had het voor mijn vorige paard gekocht en voor mijn huidige paard aan laten passen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:44

Het is geen Ruitergilde geworden, maar voor het ene paard een tweedehandse County Competitor en voor het andere paard een tweedehandse Prestige Top Dressage.
Ik vond de Ruitergilde Tokyo geen verkeerd zadel maar het zat voor mij qua zit te vrij en teveel 'er bovenop'.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:39

haha en zo kom je altijd met iets anders thuis dan dat je van plan was.

Veel plezier ermee