Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mkk schreef:Ik rijd wel met bontje .. maar dan niet als mode verschijnsel.. mijn zadel past ook perfect.. maar het geval was dat mijn pony last kreeg van een kapotte schoft.. en de oorzaak was ombekent.. toen heeft de man van de zadels mij advies gegeven rechts streeks op de rug een bontje te leggen.. De schoft is binnen twee weken geheeld ( ook een zalf je er op gedaan hoor) en is daarna (afkloppen) niet meer kapot geweest.. nu kan die er mischien wel weer onderuit maar het is een gewenning gewroden denk ik...
als je goede redenen hebt ben ik voor het bontje.. als mode verschijnsel.. ja zolang je het paard er niet mee hebt vind ik het prima
mkk schreef:Ik rijd wel met bontje .. maar dan niet als mode verschijnsel.. mijn zadel past ook perfect.. maar het geval was dat mijn pony last kreeg van een kapotte schoft.. en de oorzaak was ombekent..
Orangiste schreef:Misschien een beetje blonde vraag.
Ik heb mijn zadel nog een half jaar geleden na laten kijken door de zadelmaker en het zadel ligt helemaal goed.
Maar ik rijdt wel met bontje........ maar twijfel eraan of het goed is.
Ik heb er ooit voor gekozen omdat ik wel een paar kilootjes te zwaar was en het idee had dat dan de druk beter verdeelt wordt (was niet echt dik ofzo maar ongeveer wel naar mijn idee iets te zwaar)
Is dit goed gedacht of is dit een fabeltje???
daffie1986 schreef:Ik heb er alleen op wedstrijd een bontje onder, voor het oog. K heb t ooit gekocht voor een niet passend zadel en nu vindt ik t zonde om de muizen het te laten opvreten.
Ikima schreef:Daarom snap ik ook niet waarom topruiters er een bontje onder hebben, ze rijden ook met bandages terwijl er d.m.v. warmte testen is bewezen dat die slecht zijn.