[WN] rijdeken voor westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annemarie_r

rijdeken voor westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 13:41

Ik ben opzoek naar een rijdeken / vliegendeken voor mijn pony als ik rij. Hij is in de zomer helemaal panisch voor vliegen dat ik niet meer kan rijden. Hij loopt ook met een boethdeken rond, anders wordt hij helemaal gek. Nou ben ik al aan het zoeken geweest, maar heb nog geen deken gevonden waarmee ik met mijn westernzadel (uitsparing) kan rijden. De boethdeken is niet geschikt onder een zadel.
Vliegensprays e.d. helpen allemaal niet, het zijn de vliegen op zijn huid die kriebelen en waarvan hij in paniek raakt.

cornelie

Re: rijdeken voor westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:30

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:05

Die van justwestern hebben wij ook, passen heel fijn, er zit ook een hals aan vast, dus goede bescherming. Maar ... deken is wel redelijk gorf-mazig, dus midden in de zomer als er veel vliegen en dazen zijn moet je echt je paard eerst nog inspuiten voordat je de vliegendeken opdoet. En dan nog strijken ze wel neer, hebben wij ervaren, en voelt je paard ze dus ondanks die deken.

De deken is dus prima qua pasvorm etc maar door de grove structuur niet volledig vliegen-proof!

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 12:47

Geweldig, dank ga er zeker een bestellen. Dan maar proberen of het helpt tegen de paniek.. niet rijden is echt jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:22

Heb je al eens Endure gebruikt Annemarie_r?
Ik ben daar al meerdere seizoenen zeer tevreden over. Niet vaak aanbrengen, en uitstekend resultaat. Ook bij zweten.

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 07:16

Nee, ken ik niet. Heb al heel veel middeltjes gebruikt, maar Endure niet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:44

annemarie_r schreef:
Ik ben opzoek naar een rijdeken / vliegendeken voor mijn pony als ik rij. Hij is in de zomer helemaal panisch voor vliegen dat ik niet meer kan rijden. Hij loopt ook met een boethdeken rond, anders wordt hij helemaal gek. Nou ben ik al aan het zoeken geweest, maar heb nog geen deken gevonden waarmee ik met mijn westernzadel (uitsparing) kan rijden. De boethdeken is niet geschikt onder een zadel.
Vliegensprays e.d. helpen allemaal niet, het zijn de vliegen op zijn huid die kriebelen en waarvan hij in paniek raakt.

Ik heb er nog 1 liggen, een blauwe van Montana (zelfde als bij Justwestern) maat 175. Als je wilt kun je m overnemen?