bow balance Sprenger, ervaring+ toegestaan caroussel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

bow balance Sprenger, ervaring+ toegestaan caroussel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:00

hooi allemaal :D

ik heb al net eventjes op bokt gezocht, ik heb er wel iets over gezocht, maar niet wat ik prcies wil weten, dus vandaar een nieuw topic.
Ik ben namelijk in januari geopereerd aan mijn enkel, rij op dit moment ook nog niet, maar zodra ik weer ga beginnen met rijden ben ik eigenlijk op zoek naar betere beugels (heb nu de standaard beugels).
Nu heb ik enkele verhalen gehoord over de bow balance van Sprenger, maar ik zou ook graag verhalen willen horen over andere beugels. aangezien mijn enkel een zwakke plek blijft, moet de beugel in staat zijn een deel van de klappen op te vangen (vering geven).

En dan mijn 2e vraag, dit voor de carousselers onder ons. In mei is het NK waar ik graag aan mee wil doen, dit zal in principe wel gaan, maar dan heb ik dus goeie beugels nodig. ik heb al even op de vcn site gekeken, maar daar kon ik het niet vinden. Ik vraag me namelijk af of ik ook gewoon met bovenstaande beugel het NK mag rijden, of moeten het echt het standaard model beugels zijn>?
Alvast bedankt.

Liefs Lotte

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:34

Als je vering wilt dan zou ik niet gaan voor de bow balance, maar voor bv pessoa of GPG. Persoonlijk zweer ik bij GPG. De bow balance veert niet mee maar daar beweegt de onderkant van

Als het goed is houdt de caroussel de tuigage regels aan van het KNHS, en daar mogen alle bovenstaande beugels gewoon

MieLo

Re: bow balance Sprenger, ervaring+ toegestaan caroussel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:40

hoe zien de beugels van pessoa eruit?
ik heb even gezocht naar de GPG beugels, maar ze hebben geen rubberen voetbed, gewoon ijzer. merk je daar geen verschil in?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:51

Ik heb altijd erge last gehad van mijn knieen/enkels met gewone beugels. Bij mij is dit overgegaan met de Bow Balance beugels.

GPG zijn er ook met rubberen voetbed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:56

Ik lees even mee, zit met hetzelfde probleem... 8-)

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:07

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:59

poe dit maakt het lastig :P
zit nu te twijfelen tussen de metalabs en de bb Sprenger

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:05

ik heb de bow balance ik heb ook erg snel last van mn kniene en enkels maar met deze beugels heb ik nergens last van.

Heb ook andere gehad maar niet het zelfde resultaat het enige nadeel vind ik dat ze zo grof en groot lijken

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:11

Ik rij zelf met de beugels van Anky, prijstechnisch en op uitstraling verkozen boven de Sprenger. Ik ben er super tevreden over :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:11

Even een tip: Ik weet in welke caroussel groep je rijdt en ik werd al ongeveer gelyncht omdat ik met een keer invallen (na 12jaar in de caroussel voor vast) mijn pfiff jasje aanhad met 4 knopen in plaats van drie en een fluwelen kraag. Ik denk dat de staleigenaar (zal zijn naam niet noemen) niet wil dat jij carousselt met andere beugels, ook al is het toegestaan. Het gaat met de caroussel om uniformiteit. Maar bewaar gewoon je oude beugels en zet die eraan voor de carousselwedstrijden (onderling en NK).

Ik heb trouwens de bow balance, super beugeltjes!!

Edit: typefout

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:16

Ik vind het prettige beugels alleen bij een set was het rubber al binnen korte tijd gescheurd.

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:03

Ik heb ook de bow balance beugels, vind het heel toffe stijgbeugels. Heb daar meer grip in en ze zitten heel comfortabel vind ik. Naar het uiterlijk moet je wel niet zien, zo modieus zijn ze wel niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

mo_van_dijk schreef:
Even een tip: Ik weet in welke caroussel groep je rijdt en ik werd al ongeveer gelyncht omdat ik met een keer invallen (na 12jaar in de caroussel voor vast) mijn pfiff jasje aanhad met 4 knopen in plaats van drie en een fluwelen kraag. Ik denk dat de staleigenaar (zal zijn naam niet noemen) niet wil dat jij carousselt met andere beugels, ook al is het toegestaan. Het gaat met de caroussel om uniformiteit. Maar bewaar gewoon je oude beugels en zet die eraan voor de carousselwedstrijden (onderling en NK).

Dat ligt denk ik eerder aan de VCN dan aan de groep. Aangezien het een dure grap wordt om voor iedereen die Sprengerbeugels te kopen zou ik inderdaad ook je gewone bewaren voor de proef en voor de rest met je nieuwe beugels rijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:45

Ik heb ook de bow balance, vind ze erg fijn voor mn enkels. Echt heel blij mee!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:51

mo_van_dijk schreef:

bedankt! ik ga het zowieso met hem overleggen, en anders is het mooi zijn probleem :=
het is bij mij dan ook om medische redenen, anders kan ik de proef echt niet uitrijden ben ik bang
ik kan voorlopig niet met gewone stijgbeugels rijden, de onderlinge rij ik zowieso niet (loop nog met krukken momenteel), maar het NK wil ik echt wel rijden, maakt me niet uit hoe ik het doe :=