rondgenaaid hoofdstel bij deze pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

rondgenaaid hoofdstel bij deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:59

tja, ik ben hélémaal hoofdstellenverslaafd :o nu wil ik voor mijn vz. pony een rondgenaaid hoofdstel halen. het is niet dat ik het nodig heb, maar ik vind het wel érg mooi. Maar wat denken jullie, zou het bij deze pony passen? of niet?
Laatst bijgewerkt door XladyX op 08-07-25 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Re: rondgenaaid hoofdstel bij deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:03

Tuurlijk, waarom niet :) ?
Ik zou niet voor een te dikke neusriem kiezen ik denk tussen de 2 en de 3cm ofso. Maar een mooie zwarte met een nette frontriem zal hem/haar echt niet misstaan!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:07

xmarliez schreef:
Tuurlijk, waarom niet :) ?
Ik zou niet voor een te dikke neusriem kiezen ik denk tussen de 2 en de 3cm ofso. Maar een mooie zwarte met een nette frontriem zal hem/haar echt niet misstaan!

nou, ik heb weleens paarden gezien (en dan voornamelijk koudbloeden, Fjorden- enz.) met een rondgenaaid hoofdstel wat écht niet stond op een grof hoofd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:14

Mijn Haf heeft een rondgenaaid hoofdstel...

Lelijke foto:
http://img.photobucket.com/albums/v506/ ... 1236629532

In mijn @ work topic in mijn onderschrift zie je er meer, maar die zijn van verder weg...

Maar ik vind het bij paardjes met de wat fijnere hoofdjes altijd wel mooi :) . Paard moet ook niet teveel haar in het gezicht hebben vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:18

dat vind ik wel een mooie eilleen!

Sorry, maar ik vind de meeste rondgenaaide hoofdstellen uberhaupt niet mooi... Met zo'n gedeeld kopstuk enzo,vind ik rommelig staan. Maar ik zie niet in waarom hij jouw pony niet zou staan :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:20

De mijne heeft ook een gedeeld kopstuk helaas... Maar die extra gespen vallen mooi weg in Mone's manen. En die van de keelriem heb ik gewoon onder haar hoofd zitten, dan zie je die ook niet. En anders wordt het ook zo'n gespen geheel op haar hoofd :) .

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:51

eilleen333 schreef:
Mijn Haf heeft een rondgenaaid hoofdstel...

Lelijke foto:
http://img.photobucket.com/albums/v506/ ... 1236629532

In mijn @ work topic in mijn onderschrift zie je er meer, maar die zijn van verder weg...

Maar ik vind het bij paardjes met de wat fijnere hoofdjes altijd wel mooi :) . Paard moet ook niet teveel haar in het gezicht hebben vind ik.

Dat vind ik er erg mooi uitzien! je Haf heeft ook een fijn koppie zo te zien.

ik ben bang dat hij net een (te) grof koppie heeft? en is het gewoon mogelijk om 'gewone' frontriemen erbij te halen? want Billy heeft namelijk een cob hoofdstel nodig maar een full frontriem..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:35

Ik heb gewoon een Full frontriem los gekocht. En dan met een touwtje om de frontriemlusjes, omdat mijn frontriem niet was voor hoofdstellen met een gedeeld kopstuk. Dus ik heb dat met een touwtje zelf gemaakt.

Je kan ook een frontriem halen die wel gemaakt is voor gedeelde kopstukken, maar dan is het wel erg lastig de gespen erdoor te krijgen, omdat die vaak te dik zijn dan. En die frontriemen schijnen vrij moeilijk te vinden te zijn.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:49

Ik denk dat het heel mooi zal staan, ik zou alleen geen wit onderlegd nemen, maar een zwarte met een bredere neusriem. De nieuwe van harry's horse zijn mooi en niet duur! Zelf heb ik de HB Turijn.

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:22

Deze Turijn hierboven is erg gaaf! :j
Een rondgenaaid hoofdstel kan je pony prima hebben hoor. Vind nu juist dat er erg veel leer op z'n koppie zit. Ik zou er alleen wel een andere frontriem bij zoeken, de huidige op je huidige hoofdstel vind ik vrij grof.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:25

Ik heb ook een Turijn.

Afbeelding

Ik heb er zelf een andere frontriem bij gedaan, met een gedeeld kopstuk. Dus geen touwtjes oid :)

Ik denk juist dat een brede neusriem heel gaaf staat bij je pony!

MisteryHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:25

Hee, deze heb ik vaker op HTC gezien ;) Ik ben nog steeds helemaal verliefd :D

Maar een rondgenaaid hoofdstel is wel gaaf, ik zou als ik jou was wel een hele zwarte nemen, omdat hij zelf al een bles heeft dat spierwit is. Ik denk ook dat daarom een brede neusriem erg mooi is daarbij...

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:16

mm, oké :)
ik had de turijn ookal zien hangen in de paardenwinkel hier, maar zit er nog een beetje aan te twijvelen.. zijn ze gemakkelijk verstelbaar en zijn ze ruim verstelbaar?

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:58

Nou, die van mij heeft een klein koppie dus ik moest er wel wat gaatjes bijmaken. Ik heb hiervoor het stiksel een klein stukje los moeten halen zodat er weer wat ruimte was om gaatjes erbij te maken. Omdat het achter de oren zit zie je er verder niks van. Het kan dus wel maar kost iets meer moeite als bij een normaal hoofdstel.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:50

Ik denk dat het ook wel op je pony zou staan hoor.
Mooi fijn hoofd, dus why not? :D
Op een grof paardenhoofd vind ik het inderdaad ook wat minder mooi..
Offtopic: Leuke pony zeg!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:52

zit er bij de Turijn trouwens ook rondgenaaide teugels, of zal je die apart moeten kopen?

@Adecuada: dankjewel :D

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:00

Er zitten rondgenaaide teugels bij! (springteugels)

Voor onze D-pony hebben we nu (sinds gister) de rondgenaaide Harry's horse...

Een mooi soepel hoofdstel, maar persoonlijk vind ik de turijn mooier, alles net even wat minder grof.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:40

Door genoeg foto's te bekijken kan je waarschijnlijk zelf wel verzinnen of dit mooi zal staan of niet.
Aangezien dit topic niet informatief genoeg is voor HAR komt er een slotje op.